  • Data: 2013-11-12 13:17:22
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-11 21:44, ACMM-033 pisze:
    >Łakomy kąsek dla kogo ? Wiem że technika nadawcza wysokich mocy jest
    >dosyć konserwatywną ( lampy i te sprawy ), mimo to jest to 40 letni
    >sprzęt. Na filmie nie widać ani jednego miernika cyfrowego, same
    >wychyłomierze. Jest szansa że komuś się to przyda w XXI wieku ?

    Jesli ktos potrzebuje nadajnika AM duzej mocy, i jest sklonny zaplacic
    za utrzymanie - to tam stoi gotowy.
    Pod warunkiem ze lampy na wymiane sa do kupienia.

    A to ze mierniki nie beda cyfrowe ... wychylowe tez dzialaja, tylko
    byc moze obsluga bedzie drozsza.

    Nawiasem mowiac - jest tam i fragment o miernikach,
    http://www.rcnkonstantynow.pl/test2/index.php?option
    =com_content&view=article&id=117&Itemid=14

    "Katastrofę, jakbym przeczuwał. Każdą konserwację masztu
    wykorzystywałem na różnego rodzaju pomiary w domku antenowym. Tego
    dnia mierzyłem indukcyjność cewki dopasowującej maszt do fidera.
    Korzystałem z 2 przyrządów: starego, pamiętającego czasy wojny, mostka
    admitancji firmy Marconi i nowoczesnego miernika impedancji Hewlett
    Packarda ,kosztującego 10 tys.$. Każdego dnia, po zakończeniu pomiarów
    zabierałem Packarda do budynku, a Marconi zostawał w domku antenowym.
    Marconi składał się z 2 ciężkich paneli, bo był solidnie ekranowany.
    Myślę sobie tak, Marconi swoje już wysłużył, wartość księgową miał
    zero, więc JAKBY CO - nie będzie go żal ! A Packarda szkoda, taki
    ładny i delikatny ... No i stało się, Marconi dostał kopa od masztu,
    aż pancerna obudowa się wygięła i co ...DZIAŁAŁ ! Koledzy mechanicy
    obudowę naprawili i mogłem wciąż używać go do strojenia masztu. HP i
    podobne mu delikatne cuda, do pomiarów masztu nie nadają się, są
    wrażliwe na zakłócenia z masztu i ładunki elektryczne."

    J.