    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd9dd69$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda23c3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda3572$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Date: Thu, 17 Dec 2020 08:38:57 +0100

    dyskusyjnych:dfd90687-661b-474a-bd63-331e8ac0569cn@g
    ooglegroups.com...
    środa, 16 grudnia 2020 o 17:27:33 UTC+1 J.F. napisał(a):
> [...]
    nel=adamsky289

    nel=Mi%C5%82o%C5%9Bnicyczterechk%C3%B3%C5%82ek-zr%C3
    %B3btosam
    > Czyli co - dziadkowi sie jednak wydaje ... albo "wynikow nie udalo
    > sie
    > zduplikowac".
    >
    >Mozna wierzyc ale i można nie wierzyć. Na paliwie i wodzie pracowaly
    >silniki samolotow mysliwskich w czasie II Wojny Swiatzowej. Jest
    >sporo opracowań.

    No ale teraz nie stosujemy.
    Widac sie nie sprawdza.

    Przy czym - wtrysk wody wydaje sie miec jakies podstawy.
    Woda paruje, zwieksza cisnienie w cylindrze, jest zysk.
    Czy na paliwie ... nie wiem, woda ma duze cieplo parowania.
    W dodatku obniza temperature w cylindrze, co pozwala podac wiecej
    paliwa i powietrza, przez doladowanie.

    To, co moglo sie sprawdzac w lotniczych silnikach na wysokich mocach,
    niekoniecznie przyniesie oszczednosci w samochodach.

    Ale ... to wtrysk wody. A dziadek podaje pare.
    Gdzie tu zysk ?

    >Np. z jednego z nich
    >Politechnika Warszawska
    >PKN ORLEN SA
    >Przemysłowy Instytut Motoryzacji
    >Streszczenie
    >Przeanalizowano informacje literaturowe dotyczące dodatku wody w
    >różnych postaciach do

    A badania jakies zrobiono, czy tylko przeglad literatury ?

    >czynnika roboczego silnika zasilanego paliwem LPG. Opisano korzyści
    >płynące z dodawania
    >wody do silników o zapłonie zarówno iskrowym, jak i samoczynnym,
    >zasilanych paliwem
    >LPG, w tym wpływ na parametry operacyjne silnika oraz na emisję
    >zanieczyszczeń. Ocenia
    >się, że dodatek wody do czynnika roboczego ma korzystny wpływ na
    >sprawność cieplną
    >obiegu, przyczynia się również do zmniejszenia emisji tlenku węgla,
    >węglowodorów i tlenków
    >azotu. Przedstawiono metodykę badań empirycznych silnika o zapłonie
> [...]

    Metodyka ... a wyniki sa ?

    >paliwem LPG z dodatkiem wody: badania przeprowadzono w warunkach
    >symulujących
    >trakcyjne użytkowanie silnika - w homologacyjnym teście jezdnym -
    >Tez nieprawda?

    No to wyglada na to, ze badania zrobiono.
    A wyniki jakie wyszly ? Na granicy bledu pomiarowego, skoro "ocenia
    sie" ?

    J.