    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd9dd69$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda23c3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda3572$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 16 Dec 2020 21:50:00 +0100

    W dniu 16.12.2020 o 17:27, J.F. pisze:

> [...]
    le-elektrownie-wiatrowe

    > 3m ... to i z VA nie poszalejesz :-)

    3m na dachu. Na maszcie możesz mieć 12m i odciągi ale zezwolenie i zgodę
    sąsiada to wszystko do 40kW. Mogę to podpiąć pod rower stacjonarny w
    sumie. W końcu koło od roweru :D a tu nie ma przepisów żeby nie jeździć
    na działce na wysokości :D

    > Ale jak to sie liczy, gdy niewielka turbina zamontowana na dachu domu ?

    No są pewne regulacje chyba 3m wys i 3m poza obrys domu, jakoś tak. Nie
    kombinuję na dachu a na maszcie więc mogę. Nie chcę tylko, żeby to było
    widoczne z kilometra bo chętnych na złodziejstwo nie brakuje a ja tam
    nie siedzę ciągle, stąd kamery i alarm.

    > Wiadomo - trawe trzeba skosic. Ale to co pewien czas.

    Niezupełnie. Jak zrobiłem sobie studnię z rury fi200/ 6m i zacząłem
    używać pompy spalinowej do podlewania to w ciągu roku spapugowali i też
    nakurwiają :D
    Dotąd przez wszystkie lata, chodzili do abisynki po 50m x 20 co daje
    średnio 24l(2 konewki po 12l) i drogę 2km i czas na podlewanie/chodzenie
    2,5h Wychodzi 480 l żeby podlać całą działkę a pompa robi to w 30min :]
    Najpierw miałem pompę elektryczną 250W ale był problem z ładowaniem
    akumulatora. Teraz wystarczy benzyna :)

    > Pod warunkiem, ze jest. I ze nie halasuje w nocy, gdy spac sie chce :)

    Tam nikt nie śpi. Prądu nie ma to jak? Bez TV bez światła z latarkami
    bez ogrzewania? OK można jakiś kominek ale trzeba mieć dobrą altanę. W
    sumie altanę też zrobiłem dobrą (jedyny) ale nie śpię tam.

    > To dziala rekreacyjna ma byc, czy pole przynoszace plony ?

    I jedno i drugie. Mam jakieś zadowolenie z plonów i też sobie
    eksperymentuję.

    > To  taka typowa "dzialka rodzinna" ?
    > Domek z ogrodkiem sobie kup.

    Też mam ale nie mogę mieszkać w 3 miejscach naraz. Tę działkę mam 1km od
    domu/kamienicy (default place) a działka z domem ogródkiem 100km dalej.

    > Nie ma tam generatorow asynchronicznych ?
    > Czy jednak ten wiaterek na tyle slaby, ze polowa stoi, a druga polowa -
    > ledwo tarcie pokonuje.

    Pisałem że różnie bywa. Oni też niespecjalnie rozmowni. Ponoć jak za
    dużo prądu to też niedobrze :D

    el=adamsky289 :)

> [...]
    > przelaczy z zasilania olejowego na wodne".
    > Olej tam ciagle plynie.
    >
    > Co do dziadka
    > -ciekaw jestem - naprawde jest lepiej, czy mu sie tylko wydaje/wydawalo,
    > -oszczednosci naprawde sa "do 65%" czy tez mu sie wydawalo.
    >  Bo w mniejsze uwierze ... ale bardziej w to, ze tez mu sie wydaje.
    >
    > Natomiast ogolnie:
    > -wtrysk wody do cylindrow byl stosowany ... ale widac sie nie sprawdzil.
    > -ale wody, nie pary. Co mialaby para zmienic ... nie bardzo wiem.
    > -para sie tam wcale nie rozklada na "wybuchowa mieszanke wodoru i tlenu".

    el=Mi%C5%82o%C5%9Bnicyczterechk%C3%B3%C5%82ek-zr%C3%
    B3btosam

    > Czyli co - dziadkowi sie jednak wydaje ... albo "wynikow nie udalo sie
    > zduplikowac".
    >
    > A zimna mgla ... dzialanie to chyba na granicy bledu, ale podejrzewam,
    > ze filtr wylapuje te mgłę.
    > A potem chyba odparowuje, wiec znow mamy pare, ale tez obnizona
    > temperature powietrza.
    >
    > No i ciagle tylko moc badalismy - a mnie interesuje oszczednosc paliwa :-)

    > O ile samochody jeszcze beda :-)

    Czaję się na baterie od elektryków. Ja stanie się to popularne bardziej
    to rynek wtórny może być alternatywą na magazyny energii, lub kiedy
    zostanie zbudowana tania i pojemna bateria z quick charge.

    Generalnie właśnie mam ten problem. Mógłbym wytworzyć szybko sporo
    energii i naładować jakieś pojemne aku w ciągu jednej godziny, podobnie
    jak to jest w elektrykach. Niestety mam zwykły kwasowy i ten potrzebuje
    8h na ładowanie i 16h na rozładowanie (mam pobór ok 0,8A dla całego
    systemu [alarm, net CCTV] sam alarm z netem to 0,5A/12V). Przy panelu
    nie da rady, nawet gdybym ich użył więcej bo nie mogę przekroczyć prądu
    ładowania i czasu a teraz światła (nie słońca) jest max 5h.
    Stąd pomysł wiatraka jako doładowanie.

    BTW ciekawostek:
    http://www.joecell.pl/ + YT:
    https://www.youtube.com/results?search_query=joe+cel