    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd9dd69$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda23c3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Date: Wed, 16 Dec 2020 17:27:27 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 16.12.2020 o 11:11, J.F. pisze:

    >I zgodę. Nie tylko "państwową" ale też sąsiada.
    >https://gramwzielone.pl/problem-z-pozwoleniami-na-m
    ale-elektrownie-wiatrowe

    3m ... to i z VA nie poszalejesz :-)

    Ale jak to sie liczy, gdy niewielka turbina zamontowana na dachu domu
    ?

    >Sami nakurwiają całe dnie spalinówkami więc o hałas niespecjalnie
    >chodzi

    Wiadomo - trawe trzeba skosic. Ale to co pewien czas.

    >a VAWT z małymi obrotami jest bezgłośny w sumie.

    Pod warunkiem, ze jest. I ze nie halasuje w nocy, gdy spac sie chce :)

    >Mam ale problem z lokalizacją i jakością ziemi.

    To dziala rekreacyjna ma byc, czy pole przynoszace plony ?

    >Chciałem robić rewolucję z prądem ale zarząd ROD to stare policjanty
    >i zomowcy z pełną opcją konserwy. Muszę czekać aż umrą.

    To taka typowa "dzialka rodzinna" ?
    Domek z ogrodkiem sobie kup.

    >Nie zapominaj też o ciężarze. Im więcej łopat tm większa masa,
    >mniejsze obroty i zupełnie inne momenty.

    ale wydawaloby sie, ze wieksza moc, wiec alternatywnie mozna by dac
    mniejsze lopaty.

    >Ktoś jednak uznał że 3 duże łopaty są optymalne i przyjmuję to jako
    >default i niespecjalnie chce mi się z tym spierać.

    Dokladnie. Jakos tak wyszlo w HAWT, ze mimo, ze zaslaniania tam nie
    ma, to jedna lopata wplywa na druga.

    I nie ma co trzech przekraczac.

    >Nie da rady. Raz że nie mogę wysoko a dwa, że drzewo się "kiwa" :D

    No i ciekaw jestem jak tu z przepisem ... pozwolenie buudowlane na
    drzewo ? :-)
    Czy liczy sie wysokosc najwyzszego elementu :-)

    >No właśnie o synchro chodzi (sieciowe).

    Nie ma tam generatorow asynchronicznych ?
    Czy jednak ten wiaterek na tyle slaby, ze polowa stoi, a druga
    polowa - ledwo tarcie pokonuje.

    Qsrg

    >A znasz jakis, ze dziala ?

    >Zaznacz "znanego podstawowego prawa, znanej fizyki":)

    >Zobacz tutaj, ten też oszukuje?
    >https://www.youtube.com/watch?v=o_TF-yGYJm0&ab_chan
    nel=adamsky289 :)

    Dziadek niekoniecznie. Autor filmu ... "co okaze sie, gdy auto sie
    przelaczy z zasilania olejowego na wodne".
    Olej tam ciagle plynie.

    Co do dziadka
    -ciekaw jestem - naprawde jest lepiej, czy mu sie tylko
    wydaje/wydawalo,
    -oszczednosci naprawde sa "do 65%" czy tez mu sie wydawalo.
    Bo w mniejsze uwierze ... ale bardziej w to, ze tez mu sie wydaje.

    Natomiast ogolnie:
    -wtrysk wody do cylindrow byl stosowany ... ale widac sie nie
    sprawdzil.
    -ale wody, nie pary. Co mialaby para zmienic ... nie bardzo wiem.
    -para sie tam wcale nie rozklada na "wybuchowa mieszanke wodoru i
    tlenu".

    >I to:
    >https://www.youtube.com/watch?v=Fwi45CWYi6Q&ab_chan
    nel=Mi%C5%82o%C5%9Bnicyczterechk%C3%B3%C5%82ek-zr%C3
    %B3btosam
    >(testy)

    Czyli co - dziadkowi sie jednak wydaje ... albo "wynikow nie udalo sie
    zduplikowac".

    A zimna mgla ... dzialanie to chyba na granicy bledu, ale podejrzewam,
    ze filtr wylapuje te mgłę.
    A potem chyba odparowuje, wiec znow mamy pare, ale tez obnizona
    temperature powietrza.

    No i ciagle tylko moc badalismy - a mnie interesuje oszczednosc paliwa
    :-)

    >Jest więcej takich "ciekawych rzeczy". Może jak dożyję emerytury to
    >się pobawię :)

    O ile samochody jeszcze beda :-)

    J.