  • 1. Data: 2014-02-06 20:57:10
    Temat: Kolizja przy odblokowywaniu skrzyżowania -przestroga!
    Od: Adax <a...@g...com>

    Białka T. -wyjeżdżałem z nart z parkingu od "Bani" do ul. Środkowej w kierunku w lewo
    na N.Targ. Jak już byłem 1-szy z włączaniem się do ruchu w lewo, z lewej zablokował
    skrzyżowanie duży dwupoziomowy autobus, który potrzebował nadrzucenia i mu
    "przeszkadzałem". Kierunek w prawo też był zakorkowany, poza tym spory korek ustawił
    się do skrętu w lewo do ośrodka "Bania". Parę klaksonów i inni zaczęli mi machać, że
    mnie puszczają i że mam wyjechać w lewo na drogę główną. Po kilku manewrach ominąłem
    czoło autobusu i powolutku z podniesioną ręką dziękczynienia wysunąłem się na środek
    ulicy Szerokiej, spojrzenie w prawo -nic nie jedzie -wychylam dziób, a tam z dużą
    szybkością jechał jednak samochód i zderzyliśmy się stycznie -on lewy róg a ja prawy
    róg zderzaka. Dużo by pisać, jakie było moje zdziwienie i wkur*ienie, tam pełny
    samochód kobiet a ja sam -zakrzyczały mnie, ściągnęły Policję, mandat -oczywiście
    moja wina, bo ja włączałem się do ruchu -OK, OK!

    Po paru dniach jednak zastanawiam się, czy istnieje kiedykolwiek inna wykładnia
    takiej kolizji? Chyba nie, ale może...
    1. autobus zablokował skrzyżowanie -pierwotna przyczyna zamieszania
    2. wszyscy mnie chcieli puścić i... wypuścili
    3. wypuścili pod szybko jadący samochód na wprost (prowadziła kobieta), którego nie
    mogłem zauważyć, zasłonięty przez bus skręcający w lewo

    Mam wątpliwości, czy interpretacja nie była za prosta i dla mnie krzywdząca?
    Rozumiem, że tak, bo nie da się łatwo udowodnić, że autobus wpakował się pomimo, że
    nie miał możliwości, kobieta jechała za szybko, itp, itd.
    Pewnie się śmiejecie, ale to była moja pierwsza szkoda, staram się jeździć
    bezpiecznie, więc przestrzegam, bo dałem się "wrobić" :)

  • 2. Data: 2014-02-06 22:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adax a...@g...com ...

> [...]
    > za szybko, itp, itd. Pewnie się śmiejecie, ale to była moja pierwsza
    > szkoda, staram się jeździć bezpiecznie, więc przestrzegam, bo dałem

    Nie ma innej interpretacji, no chyba, ze chcesz cywilnie pozwać osobe ktora
    pokazywała ci ze masz jechać.

    Wniosek - uważac na pomagaczy.

    znajomy ostatnio oparł cofanie na takiej osobie. Machała, pokazywała ze
    mozna, a okazało się, ze drugą strona samochodu zabierał znak ze sobą...

  • 3. Data: 2014-02-07 12:20:21
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Thu, 6 Feb 2014 11:57:10 -0800 (PST), Adax napisał(a):

    Zasada jest tylko jedna, nie widzisz, nie jedziesz. Nie ma innej
    interpretacji.

  • 4. Data: 2014-02-07 20:28:13
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-02-06 20:57, Adax wrote:
> [...]
    > Pewnie się śmiejecie, ale to była moja pierwsza szkoda, staram się jeździć
    bezpiecznie, więc przestrzegam, bo dałem się "wrobić" :)

    A moze jakis rysunek? Bo nie do konca ogarniam przebieg zdarzen.

    --
    mk4

  • 5. Data: 2014-02-07 21:45:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 20:57, Adax pisze:

    > 1. autobus zablokował skrzyżowanie -pierwotna przyczyna zamieszania
    > 2. wszyscy mnie chcieli puścić i... wypuścili

    Jak nie widzisz - nie jedź. Przy braku widoczności ktoś inny powinien
    być twoimi zdalnymi oczami i jeśli ktoś taki niby był (np. ci
    "wpuszczający) to teoretycznie oni są winni - ale jak udowodnisz, że
    dawali ci znaki, że droga wolna?

    Poza tym zawijaj wiersze, bo nie chciało mi się reszty tych tasiemców
    czytać.

  • 6. Data: 2014-02-09 18:09:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adax" <a...@g...com>

[...]
    Zależy przede wszystkim od tego kto w kogo wjechał. Jeśli ktoś w Ciebie to
    oczywiście miałbyś pewne marne szanse gdybyś mandatu nie przyjął.

  • 7. Data: 2014-02-09 18:12:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie ma innej interpretacji, no chyba, ze chcesz cywilnie pozwać osobe
    > ktora
    > pokazywała ci ze masz jechać.

    Czemu cywilnie ?

  • 8. Data: 2014-02-11 11:10:28

    Thu, 6 Feb 2014 11:57:10 -0800 (PST), w
    om>, Adax
    <a...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    spojrzenie w prawo -nic nie jedzie -wychylam dziób, a tam z dużą szybkością jechał
    jednak samochód i zderzyliśmy się stycznie

    Skoro kierunek z prawej był zakorkowany stojącymi autami do lewoskrętu, to jak
    z prawej te kobiety mogły ci wyjechać? Dwupasmówka?