  • 1. Data: 2014-02-06 12:04:57
    Temat: kupiłem auto i nie przerejestrowałem - co mi grozi?
    Od: r...@g...com

    witam

    Pytanie teoretyczne, ale proszę o fachową odpowiedź.
    kupiłem w grudniu auto, ma przegląd i ubezpieczenie. Nie przerejestrowałem nigdzie
    nie zgłaszałem faktu zakupu. Mało tego chce go sprzedać dalej. Co mi za to grozi?
    jakie są kary? Czy ewentualny następny nabywca też może mieć jakieś problemy?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-02-06 12:07:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, r...@g...com <r...@g...com> wrote:

> [...]
    jakie są kary? Czy ewentualny następny nabywca też może mieć jakieś problemy?

    Za samo nieprzerejestrowanie nic nie grozi. Ale powinienes zlozyc PCC-3 w US
    i zaplacic podatek w ciagu 2 tygodni od zakupu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-02-06 12:26:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Feb 2014 11:07:42 +0000 (UTC), AZ

    > Za samo nieprzerejestrowanie nic nie grozi. Ale powinienes
    > zlozyc PCC-3 w US i zaplacic podatek w ciagu 2 tygodni od zakupu.

    Chyba że ma DG i kupił na fakturę -- to nie musi. Ja też nie
    przerejestrowałem po lizingu -- jeszcze się potoczę na imiennych blachach.
    :P

    Zastanawia mnie tylko kwestia ubezpieczenia. Dowód rejestracyjny jest na
    bank, a ubezpieczenie już na mnie. Polismeny się nie czepną przy ew.
    kontroli, albo ubezpieczyciel przy ew. dzwonku/kradzieży?

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-02-06 12:36:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Zastanawia mnie tylko kwestia ubezpieczenia. Dowód rejestracyjny jest na
    > bank, a ubezpieczenie już na mnie. Polismeny się nie czepną przy ew.
    > kontroli, albo ubezpieczyciel przy ew. dzwonku/kradzieży?

    Ubezpieczenie nie jest na Ciebie a na samochod. Nikogo nie interesuje kto
    je wykupil.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2014-02-06 13:00:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Feb 2014 12:26:57 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

    > Thu, 6 Feb 2014 11:07:42 +0000 (UTC), AZ

    > Chyba że ma DG i kupił na fakturę -- to nie musi.

    chyba, że kupił w komisie dostał fakturę VAT-marża lub od firmy i ma
    normalną fakturę VAT

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-02-06 14:52:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-06 12:07, AZ pisze:

> [...]
    >>
    > Za samo nieprzerejestrowanie nic nie grozi. Ale powinienes zlozyc PCC-3 w US
    > i zaplacic podatek w ciagu 2 tygodni od zakupu.

    O ile wartość auta tego wymaga :-)
    Za ten graniczny 1000zł też można coś kupić.

  • 7. Data: 2014-02-06 21:35:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Pytanie teoretyczne, ale proszę o fachową odpowiedź.
    >kupiłem w grudniu auto, ma przegląd i ubezpieczenie. Nie
    >przerejestrowałem nigdzie nie zgłaszałem faktu zakupu. Mało tego chce
    >go sprzedać dalej. Co mi za to grozi?

    W zasadzie nic, o ile PCC oplaciles lub sie ine nalezalo.
    Tylko uwazaj, bo przy sprzedazy z zyskiem podatek dochodowy bedzie.

    >Czy ewentualny następny nabywca też może mieć jakieś problemy?

    Tyle tylko ze musi przedstawic dwie umowy - jego z toba, i twoja z
    poprzednim wlascicielem.

    J.