    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Date: Tue, 30 May 2017 11:46:52 +0200

    W dniu 30.05.2017 o 11:18, J.F. pisze:

    > No i to rodzi cala mase problemow - kto ma zaplacic za ten pierwszy
    > akumulator,

    Ten co chce robić biznes na sprzedawaniu energii w akumulatorach - tak
    mi się wydaje, ale są zapewne inne możliwości.

    > ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?

    Na którąś stację wróci. Przecież ludzie nie będą tego jeść.

    > To nie smieciowa butelka za 50 gr ..

    Wypożycza się już "automagocznie" całe samochody za pomocą smartfona.
    Szukacie problemu na siłę.

    Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów są ogromne. Raz,
    że wymieniasz go szybciej niż obecnie tankujesz, dwa że możesz
    "tankować" poza godzinami szczytu, trzy że nie musisz budować
    rozproszonej infry do ładowania (co wcale ani tanie ani proste nie
    jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie kończą się linie
    "wysokiego napięcia") i obciążasz transformator jak się nudzi bo ludziki
    śpią. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe". Dodatkowo (co akurat
    dla nas jest średnią zaletą) łatwo to oakcyzować.

    Shrek