  • 51. Data: 2021-04-21 15:57:45
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s5p988$86d$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 21-04-2021 o 15:03, J.F. pisze:
    >No te które nie były, odpadły z racji zasięgu, a reszta faktycznie
    >droga.

    >Wręcz przeciwnie, właśnie kupiłem kolejnego, już trzeciego w życiu w
    >sumie.
    >Taniego smarta.
    >Uzupełni mi flotę i załatwi kilka rzeczy, których jednym, drogim
    >elektrykiem bym nie ogarnął.

    No prosze, i sie okazuje, ze ani maly zasieg nie przeszkadza (bo chyba
    maly), ani drogie ladowanie na Orlenie, ani mala moc ladowania w domu
    :-)

    I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow
    zabraklo :-)

    A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej
    samochodow w rodzinie ...

    >Są różne.
    >Jaki konkretnie?

    No to sobie wczesniej odpowiedziales - roznie potrafi.
    Zalezy od modelu, od opcji - o ile dobrze Cie zrozumialem.

    >Za mało informacji.
    >Potrzebne info, to: przekroje kabli, zabezpieczenia, moc przyłącza,
    >ilość faz, wolne miejsa w rozdzielnicy....

    Moc przylacza tak naprawde.

    >11 kW.

    >Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na
    >jej rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od
    >skrzynki w płocie

    I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

    Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu
    stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel
    doprowadzic.
    Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

    Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63,
    skoro masz takie elektryczne ambicje ...

    >i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.
    >W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
    >W życiu się nie zwróci.

    No, jak sie na pradzie nie zna, to moze i 4 tys, na moj gust, to
    kawalek kabla 2.5mm nie kosztuje tak duzo.

    A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe
    :-P
    No ale jak samochod ma byc na rok, to rzeczywiscie sie nie zwroci :-)

    >Zwłaszcza że bateria w smarcie malutka, a w razie czego (potrzeby
    >pilnego szybkiego podładowania), 4 km dalej jest płatna i szybka
    >ładowarka.
    >Której koszty nie wyniosą 4 tys zł do końca życia samochodzika, nawet
    >jakbym zawsze tam ładował.

    A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile
    sprzedales zoe ?

    Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

    >Ten co miałem to miał 43 kW.
    >Obecny ma 22.

    A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?
    Moze troche wiecej niz jeden samochod wytrzyma ...

    J.

  • 52. Data: 2021-04-21 17:43:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 13:12, Cavallino pisze:

    > Nie ma takich, albo mniejsza moc, albo trzy fazy.
    Przecież napisałem że 3f, ale nawet ona bierze z jednej fazy 15A.

    > Nie wiem czy w ogóle tak powinno być to podłączone, żeby na jednej fazie
    > był i piekarnik i gniazdo dla ev.
    > Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa, więc
    > problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.
    Widzę że nic nie rozumiesz, wszystkie u nas o mocy >4kw są 3F, piekarnik
    masz 1f, indukcje 2f, więc brakuje ci albo faz albo prądu bezpiecznika
    żeby szło to równocześnie.
    Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać,
    nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

    --
    Janusz

  • 53. Data: 2021-04-21 18:07:50
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Janusz w

    > Przecież napisałem że 3f, ale nawet ona bierze z jednej fazy 15A.

    Czyli na granicy, bo w "normalnym domku" za licznikiem masz 16A przy 3
    fazach i mocy przydzielonych w okolicach +11kW a przed 25A

    >>> 15A, a piekarnik np termobieg to grzałka 2,2KW na jednej fazie czyli

    Nic nie musi ten 25A, najpierw jest 16A... Noc chyba, że zrobisz krótkie
    spięcie...

    > Widzę że nic nie rozumiesz, wszystkie u nas o mocy >4kw są 3F, piekarnik
    > masz 1f, indukcje 2f, więc brakuje ci albo faz albo prądu bezpiecznika
    > żeby szło to równocześnie.

    Kiedyś miałem 2/3 (po jednej fazie szło wszystko) czyli albo piekarnik i
    odkurzacz, albo piekarnik i czajnik.
    Po rozdzieleniu na 3 fazy i indukcja chodzi (na dwóch), i piekarnik (na
    trzeciej), i odkurzacz (na jednej z tych do indukcji). Zestaw bezpieczników
    przedlicznikowych jest bogaty, ale od 3 lat nie wywaliło żadnego, choć
    właściwie wszystko na "prądzie" jest

    > Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać,
    > nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

    Na chuja komu ładować i wodę gotować -- w nocy ładować... :)

    --
    'Tom N'

  • 54. Data: 2021-04-21 18:09:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 15:57, J.F. pisze:

    > No prosze, i sie okazuje, ze ani maly zasieg nie przeszkadza (bo chyba
    > maly), ani drogie ladowanie na Orlenie, ani mala moc ladowania w domu :-)

    Zgadza się - przy takim przeznaczeniu nie przeszkadza.
    Na Orlenie ładować się nie będzie, zasięg do miasta i z powrotem
    wystarczy, a moc ładowania w domu też jest wystarczająca żeby przez noc
    naładował się od zera do pełna.

    > I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow
    > zabraklo :-)
    >
    > A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej
    > samochodow w rodzinie ...

    No właśnie zamiast jednego phev, kupiłem hev+bev.
    Taki zestaw te plusy, że druga osoba może jechać gdzie indziej, przy
    przejazdach na kilka km można pojechać tylko na prądzie, po buspasach i
    za friko zaparkować w strefie.
    Do tego mniej pali, lpg zamiast Pb95 i dalej zajedzie.
    A koszt sumaryczny i tak wyszedł mniejszy.

    > I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

    Tak - burdel i koszt.

    > Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu
    > stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel
    > doprowadzic.

    Trzeba by jeszcze nowy bezpiecznik na 3 fazy - nie ma miejsca.

    > Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

    Nie da się.
    Jest upchana na maksa przez fotowoltaikę i automatykę sterującą
    włączaniem prądożernych urządzeń.
    Można by już w sumie to odchudzić.

    > Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63,
    > skoro masz takie elektryczne ambicje ...

    No właśnie nie ma, więc nie ma sensu tego ruszać.

    > No, jak sie na pradzie nie zna, to moze i 4 tys, na moj gust, to kawalek
    > kabla 2.5mm nie kosztuje tak duzo.

    Kabel to pewnie najtańsza część tego przedsięwzięcia.
    Elektryk za darmo nie zrobi, rów też się nie wykopie sam.

    > A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe :-P

    No właśnie nie trzeba - i to już wiedziałem przy pierwszym ev.
    To tylko lamerzy myślą, że istnieje konieczność naładować w domu
    samochód w godzinę.

    > A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile
    > sprzedales zoe ?

    Bez związku.

    > Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

    Jaka gwarancja, to jest najtańsza możliwa używka, żeby dzieciak miał
    czym się poruszać.
    W cenie Twizy. ;-)

    > A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?

    evse dostaje się z samochodem i oddaje z samochodem.
    Chyba że nie ma, to trzeba dokupić.

  • 55. Data: 2021-04-21 18:12:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 17:43, Janusz pisze:

    > Przecież napisałem że 3f, ale nawet ona bierze z jednej fazy 15A.

    > Widzę że nic nie rozumiesz, wszystkie u nas o mocy >4kw są 3F

    No właśnie to pisałem...

    >, piekarnik
    > masz 1f, indukcje 2f, więc brakuje ci albo faz albo prądu bezpiecznika
    > żeby szło to równocześnie.

    No jakoś nie brakuje.

    > Czyli podczas ładowania ani kuchni ani piekarnika nie da się używać,
    > nawet czajnik może wywalić bezpiecznik.

    Patrz - a jednak wszystko działa.
    Gdzieś coś sobie dopowiedziałeś, albo zgubiłeś info o czym mówię.

  • 56. Data: 2021-04-21 18:24:15
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-21 o 18:07, TomN pisze:

    > Na chuja komu ładować i wodę gotować -- w nocy ładować... :)

    Siedzi człowiek w nocy przy kompie, nadrabia zaległości i nawet
    kawy czy herabaty nie może się napić? Ja wiedziałem że elektryki
    są do dupy ale że aż tak?

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2021-04-21 18:32:42
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    RadoslawF w

    > Siedzi człowiek w nocy przy kompie, nadrabia zaległości i nawet
    > kawy czy herabaty nie może się napić?

    Pij ile wlezie, gdzie widzisz problem, kmiocie?

    --
    'Tom N'

  • 58. Data: 2021-04-21 20:25:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Patrz - a jednak wszystko działa.
    > Gdzieś coś sobie dopowiedziałeś, albo zgubiłeś info o czym mówię.
    Działa bo jak doczytałem masz ładowarkę 1f.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2021-04-21 20:54:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 20:25, Janusz pisze:

    > Działa bo jak doczytałem masz ładowarkę 1f.

    Ładowarkę akurat mam 3f.
    Ale evse 1f i brak ochoty na wymianę i takiej potrzeby.

    Ale gdybym miał ochotę, to technicznie nic by nie stało na przeszkodzie
    (poza kosztami), żeby ładować na 3f.
    Tylko trzeba by zwiększyć moc zabezpieczeń na przyłączu, w domu i dać
    grubsze kable do garażu.

  • 60. Data: 2021-04-21 22:57:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-21 o 18:32, TomN pisze:

    > Pij ile wlezie, gdzie widzisz problem, kmiocie?

    "nawet czajnik może wywalić bezpiecznik", kmiocie.