    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <s5oue9$18p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6080029c$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p05t$29t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <608007eb$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p252$3op$2$Cav@news.chmurka.net>
    <60801b13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p6gg$6dl$1$Cav@news.chmurka.net>
    <608022b8$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p988$86d$1$Cav@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Date: Wed, 21 Apr 2021 15:57:45 +0200

    dyskusyjnych:s5p988$86d$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 21-04-2021 o 15:03, J.F. pisze:
    >No te które nie były, odpadły z racji zasięgu, a reszta faktycznie
    >droga.

    >Wręcz przeciwnie, właśnie kupiłem kolejnego, już trzeciego w życiu w
    >sumie.
    >Taniego smarta.
    >Uzupełni mi flotę i załatwi kilka rzeczy, których jednym, drogim
    >elektrykiem bym nie ogarnął.

    No prosze, i sie okazuje, ze ani maly zasieg nie przeszkadza (bo chyba
    maly), ani drogie ladowanie na Orlenie, ani mala moc ladowania w domu
    :-)

    I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow
    zabraklo :-)

    A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej
    samochodow w rodzinie ...

    >Są różne.
    >Jaki konkretnie?

    No to sobie wczesniej odpowiedziales - roznie potrafi.
    Zalezy od modelu, od opcji - o ile dobrze Cie zrozumialem.

    >Za mało informacji.
    >Potrzebne info, to: przekroje kabli, zabezpieczenia, moc przyłącza,
    >ilość faz, wolne miejsa w rozdzielnicy....

    Moc przylacza tak naprawde.

    >11 kW.

    >Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na
    >jej rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od
    >skrzynki w płocie

    I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

    Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu
    stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel
    doprowadzic.
    Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

    Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63,
    skoro masz takie elektryczne ambicje ...

    >i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.
    >W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
    >W życiu się nie zwróci.

    No, jak sie na pradzie nie zna, to moze i 4 tys, na moj gust, to
    kawalek kabla 2.5mm nie kosztuje tak duzo.

    A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe
    :-P
    No ale jak samochod ma byc na rok, to rzeczywiscie sie nie zwroci :-)

    >Zwłaszcza że bateria w smarcie malutka, a w razie czego (potrzeby
    >pilnego szybkiego podładowania), 4 km dalej jest płatna i szybka
    >ładowarka.
    >Której koszty nie wyniosą 4 tys zł do końca życia samochodzika, nawet
    >jakbym zawsze tam ładował.

    A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile
    sprzedales zoe ?

    Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

    >Ten co miałem to miał 43 kW.
    >Obecny ma 22.

    A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?
    Moze troche wiecej niz jeden samochod wytrzyma ...

    J.