-
1. Data: 2021-04-18 09:28:38
Temat: DSG
Od: Peter <p...@o...pl>
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2 do setki
-
2. Data: 2021-04-18 09:29:35
Temat: Re: DSG
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>
> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
> w DSG ma 11.2 do setki
A do DSG też ma 5 biegów?
-
3. Data: 2021-04-18 10:46:29
Temat: Re: DSG
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>
> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
> w DSG ma 11.2 do setki
Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie
zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się
wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby
zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
zmianę i już może być lepszy od człowieka.
-
4. Data: 2021-04-18 11:53:14
Temat: Re: DSG
Od: micol <1...@g...com>
W dniu 2021-04-18 o 10:46, JDX pisze:
> On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
>> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>>
>> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
>> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
>> w DSG ma 11.2 do setki
> Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie
> zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się
> wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby
> zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
> zmianę i już może być lepszy od człowieka.
>
Jest tryb sportowy automatyczny i dodatkowo jest tryb manualny w którym
biegi przełącza się np. dwoma manetkami przy kierownicy + i - albo
lewarkiem.
-
5. Data: 2021-04-18 12:09:36
Temat: Re: DSG
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 18.04.2021 o 09:28, Peter pisze:
> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
Szybko przełącza, ale ma więcej biegów, to i tych przełączeń jest więcej.
> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
> w DSG ma 11.2 do setki
A to już zależy od wielu czynników. Raz, że ta sama skrzynia
współpracuje z różnymi silnikami, to ze względu na ich charakterystyki
musi mieć też różne oprogramowania sterownika, a te często nie są
doskonałe. Dwa, to w nawet w trybie Sport, DSG przerzuca biegi przy
dosyć niskich obrotach i nie kręci silnika tak wysoko jak kierowca przy
zmianie ręcznej. Poza tym w grę może wchodzić trakcja(wielkość i
szerokość opon) lub coś jest po prostu skopane.
Nie mierzyłem tego jakoś specjalnie, ale gdy przerzucam biegi ręcznie to
samochód z DSG zbiera się żwawiej niż w trybie Sport.
-
6. Data: 2021-04-19 07:43:03
Temat: Re: DSG
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>
> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
> w DSG ma 11.2 do setki
Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)
Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego
nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po
drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
Może przełożenie główne inne?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
7. Data: 2021-04-19 08:03:06
Temat: Re: DSG
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-04-2021 o 07:43, Mirek Ptak pisze:
> On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
>> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>>
>> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
>> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
>> w DSG ma 11.2 do setki
>
> Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
> BPNMSP :)
>
> Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego
> nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po
> drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej
wychodzi ciągnąć wyżej.
-
8. Data: 2021-04-19 12:21:29
Temat: Re: DSG
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:
>>
>> Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też
>> tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów
>> po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
>
> Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej
> wychodzi ciągnąć wyżej.
To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o
emisję...), bo normalnie z kick down lub w trybie sportowym powinno
ciągnąc prawie do odcięcia.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
9. Data: 2021-04-19 12:28:28
Temat: Re: DSG
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-04-2021 o 12:21, Mirek Ptak pisze:
> On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:
>>>
>>> Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też
>>> tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle
>>> biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
>>
>> Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej
>> wychodzi ciągnąć wyżej.
>
> To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o
> emisję...), bo normalnie z kick down
Jaki kick down od zera?
-
10. Data: 2021-04-19 12:38:04
Temat: Re: DSG
Od: Marvin <n...@s...com>
W dniu 18.04.2021 o 09:29, Cavallino pisze:
> W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
>> że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
>>
>> to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
>> w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
>> w DSG ma 11.2 do setki
>
> A do DSG też ma 5 biegów?
Pewnie ten z DSG jest cięższy i dodatkowa masa te 0,4s urywa przy
rozpędzaniu.
M.