    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Date: Wed, 21 Apr 2021 18:09:46 +0200
    <s5oue9$18p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6080029c$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p05t$29t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <608007eb$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p252$3op$2$Cav@news.chmurka.net>
    <60801b13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p6gg$6dl$1$Cav@news.chmurka.net>
    <608022b8$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5p988$86d$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60802f5b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21-04-2021 o 15:57, J.F. pisze:

    > No prosze, i sie okazuje, ze ani maly zasieg nie przeszkadza (bo chyba
    > maly), ani drogie ladowanie na Orlenie, ani mala moc ladowania w domu :-)

    Zgadza się - przy takim przeznaczeniu nie przeszkadza.
    Na Orlenie ładować się nie będzie, zasięg do miasta i z powrotem
    wystarczy, a moc ładowania w domu też jest wystarczająca żeby przez noc
    naładował się od zera do pełna.

    > I byloby pieknie, tylko ... jakby wszyscy tak zrobili, to by parkingow
    > zabraklo :-)
    >
    > A alternatywne rozwiazanie ... PHEV, choc pewnie przyda Ci sie wiecej
    > samochodow w rodzinie ...

    No właśnie zamiast jednego phev, kupiłem hev+bev.
    Taki zestaw te plusy, że druga osoba może jechać gdzie indziej, przy
    przejazdach na kilka km można pojechać tylko na prądzie, po buspasach i
    za friko zaparkować w strefie.
    Do tego mniej pali, lpg zamiast Pb95 i dalej zajedzie.
    A koszt sumaryczny i tak wyszedł mniejszy.

    > I to taki wielki problem we wlasnym domu z ogrodkiem?

    Tak - burdel i koszt.

    > Poza tym domyslam sie, ze te 3*16A juz masz doprowadzone do domu
    > stosownym kablem, wiec teraz od rozdzielnicy do garazu tylko kabel
    > doprowadzic.

    Trzeba by jeszcze nowy bezpiecznik na 3 fazy - nie ma miejsca.

    > Byc moze rozdzielnice przeorganizowac lekko.

    Nie da się.
    Jest upchana na maksa przez fotowoltaikę i automatykę sterującą
    włączaniem prądożernych urządzeń.
    Można by już w sumie to odchudzić.

    > Ewentualnie polozyc jednak nowy kabel ... ale od razu na 32A czy 63,
    > skoro masz takie elektryczne ambicje ...

    No właśnie nie ma, więc nie ma sensu tego ruszać.

    > No, jak sie na pradzie nie zna, to moze i 4 tys, na moj gust, to kawalek
    > kabla 2.5mm nie kosztuje tak duzo.

    Kabel to pewnie najtańsza część tego przedsięwzięcia.
    Elektryk za darmo nie zrobi, rów też się nie wykopie sam.

    > A evse ... zachcialo sie elektryka, to trzeba kupic gadzety dodatkowe :-P

    No właśnie nie trzeba - i to już wiedziałem przy pierwszym ev.
    To tylko lamerzy myślą, że istnieje konieczność naładować w domu
    samochód w godzinę.

    > A ze tak nieladnie spytam - ile zaplaciles za smarta, a za ile
    > sprzedales zoe ?

    Bez związku.

    > Chociaz ... gwarancja cenna rzecz :-)

    Jaka gwarancja, to jest najtańsza możliwa używka, żeby dzieciak miał
    czym się poruszać.
    W cenie Twizy. ;-)

    > A evse jaka ma wtyczke do samochodu ?

    evse dostaje się z samochodem i oddaje z samochodem.
    Chyba że nie ma, to trzeba dokupić.