  • 21. Data: 2013-06-27 01:28:16
    Temat: Re: Kolejny odcinek "Rosyjskich dróg".
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 00:10:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Każdy człowiek ma wbudowany biologiczny dalmierz i jest w stanie
    > oszacować czas pozostający do przecięcia torów jazdy

    Niestety nie każdy.
    Ma go może 3/4 mężczyzn i najwyżej 1/3 kobiet.
    Pozostali nie mają i żadną siłą nie są w stanie przewidzieć z pozycji
    poruszającego się obiektu, jak zmieniać się będzie pozycja w stosunku do
    innych poruszających się obiektów.

    Prędkości i odległości nie mają tu znaczenia.

    (statystyka na podstawie moich doświadczeń jako instruktora żeglarstwa).

  • 22. Data: 2013-06-27 01:33:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 00:08:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Zmuszenie do zmiany toru jazdy to tez wymuszenie.

    Ale znikomej. Moze nawet wcale nie musialby zmieniac.

    > Podejrzewam raczej, że liczył że skręcający będzie kontynuował jazdę, a
    > nie będzie stał jak krowa.

    Zatrzymal sie na dobre dwie sekundy wczesniej. No ale jak ktos ma
    parcie na szyba jazde ...

    J.

  • 23. Data: 2013-06-27 01:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 16:21:11 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Prawie do ostatniej chwili skręcający wtaczał się na skrzyżowanie na tor
    > jazdy tego z naprzeciwka, decyzja aby odbijał w lewo, a nie w prawo była
    > subiektywnie słuszna

    Nawet obiektywnie, w ogolnosci sluszna. Ale pood warunkiem ze dobrze
    wykonana, a ta byla jednak zle podjeta.

    >- nie było tak, że skręcający wjechał, zatrzymał
    > się, a jadący z naprzeciwka miał dużo czasu na ocenę stojącego samochodu.

    Wjechal niewiele, jednak sie zatrzymal, no i czasu bylo troche.
    Szczegolnie jakby wolniej jechal :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-06-27 09:28:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2013 01:28, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Prędkości i odległości nie mają tu znaczenia.
    >
    > (statystyka na podstawie moich doświadczeń jako instruktora żeglarstwa).

    Cóż, argument za testami psychotechnicznymi i odsiewem tych, co nie
    potrafią.

  • 25. Data: 2013-06-27 11:11:15
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 12:32:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Jakby miszcz jechał z normalną prędkością, to wszystko byłoby wzięte pod
    > uwagę.

    Jakby miszcz jechał z normalną prędkością i był w tym samym miejscu, to
    na mur zdjąłby nogę z gazu, a może i zacząłby hamować widząc takie
    zachowanie skręcającego. Dlatego poniższy cytat:

    > Jeszcze raz - zachowanie kierowcy na lewoskręcie było prawidłowe,

    ... wygląda raczej na żartobliwy. Mam przynajmniej taką nadzieję.

  • 26. Data: 2013-06-27 11:48:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2013 01:33, J.F. pisze:

    > Ale znikomej. Moze nawet wcale nie musialby zmieniac.

    Znikomej? Jeden pas - wystarczy.

    > Zatrzymal sie na dobre dwie sekundy wczesniej. No ale jak ktos ma
    > parcie na szyba jazde ...

    Może miał wyższą konieczność.

  • 27. Data: 2013-06-27 12:22:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 11:48:02 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Znikomej? Jeden pas - wystarczy.

    Znikomej. Tomek dobrze pisal - tak na oko to w pewnym momencie mial
    kurs bezkolizyjny.

    To i tak powinien rozsadek zachowac.

    J.

  • 28. Data: 2013-06-27 18:48:27
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    .html

    > Jak ślepy koń i przeszkody na Wielkiej Pardubickiej... On też nie widział.

    > Zmuszenie do zmiany toru jazdy to już wymuszenie. Przeczytaj ustawę.
    >
    > Przed maską wyraźnie bał się go omijać - i słusznie, skoro tam właśnie
    > skręcał.
    >
    > Za nerwowo zahamował i stracił panowanie nad pojazdem. Ale wymuszenie jest
    > wymuszenie.

    Hehe, znalazłem coś pasującego do Ciebie, Andrzejku:

    Dyskusja z wierzącym (podstawiamy zamiast "wierzącym" Andrzejem Lawą) jest
    jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak
    przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie
    dumny z wygranej.

  • 29. Data: 2013-06-28 09:05:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2013 18:48, Kukus Minipalus pisze:

> [...]
    > jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i
    > tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie

    No i właśnie nasrałeś na szachownicę...

  • 30. Data: 2013-06-28 09:07:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2013 01:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Narysowałem sobie linie i gdyby jadący prosto zachował swój tor jazdy, to
    > przejechałby przed skręcającym, czyli tak formalnie to do nieustąpienia
    > pierwszeństwa nie doszło.

    Ooooj, skręcający był za osią jezdni. Może ulegasz złudzeniu optycznemu?
    (albo ja ;) )

    [ciach]

    > Czyli w zasadzie niedostosowanie prędkości do warunków ;-)

    No tak, nie przewidział zagubionej sierotki na środku skrzyżowania ;)