-
1. Data: 2020-09-15 08:15:07
Temat: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wi
elkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875
Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta -
emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki
Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To
oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
"pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista
emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225
(rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).
"Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle
samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz
dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.
Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu
krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i
cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.
-
2. Data: 2020-09-15 10:01:19
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-09-2020 o 08:15, Przemek Jedrzejczak pisze:
> Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy
Dlatego od zawsze mówię, że hybrydy to ściema, a jak ktoś naprawdę jest
zainteresowany poprawą klimatu, to nie kupi hybrydy, tylko szarpnie się
na dobrego bev.
Zwłaszcza że taka hybryda plug-in często jest droższa niż nowa Tesla,
więc argument finansowy odpada.
-
3. Data: 2020-09-15 10:24:19
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 07:15, Przemek Jedrzejczak wrote:
> https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wi
elkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875
>
> Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta -
emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki
Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To
oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
"pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista
emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225
(rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).
>
> "Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle
samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz
dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.
>
> Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu
krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i
cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.
>
Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
predkosci w walce ze smogiem.
-
4. Data: 2020-09-15 10:42:53
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, September 15, 2020 at 10:24:22 AM UTC+2, K wrote:
> Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
> tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
> producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
> predkosci w walce ze smogiem.
Ale zdaje sie te normy dokladnie opisuja przebieg testu, wiec to, co wychodzi nie ma
szans byc zgodne z rzeczywistoscia ;)
Przy CO2 jest raczej dosc prosto: googiel podpowiada, ze z litra benzyny powstaje
2.35kg CO2, czyli jak pali 10 litrow na 100km to wychodzi 235g /km, zeby bylo 28g to
musialby spalac troche ponad litr ;)
Podobnie jest z podawaniem spalania, tzn. nie udaje sie usiagnac katalogowego ;)
bo producent osiagnal je jadac z gorki max dozwolonym nachyleniu, samochodem
oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w
baku ;)
-
5. Data: 2020-09-15 10:49:25
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu 2020-09-15 o 08:15, Przemek Jedrzejczak pisze:
> Tymczasem większe i cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki
napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.
Odkrycie ameryki.
Jeździłem ostatnio 20-letnim Tico w prawie ;-) kolekcjonerskim stanie.
To jest dopiero przejaw dbałości o ekologię.
Takie auta powinny mieć dotacje preferencje podatkowe i darmowe miejsca
parkingowe.
-
6. Data: 2020-09-15 11:03:26
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 09:42, WS wrote:
> On Tuesday, September 15, 2020 at 10:24:22 AM UTC+2, K wrote:
>
>> Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
>> tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
>> producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
>> predkosci w walce ze smogiem.
>
> Ale zdaje sie te normy dokladnie opisuja przebieg testu, wiec to, co wychodzi nie
ma szans byc zgodne z rzeczywistoscia ;)
> Przy CO2 jest raczej dosc prosto: googiel podpowiada, ze z litra benzyny powstaje
2.35kg CO2, czyli jak pali 10 litrow na 100km to wychodzi 235g /km, zeby bylo 28g to
musialby spalac troche ponad litr ;)
>
> Podobnie jest z podawaniem spalania, tzn. nie udaje sie usiagnac katalogowego ;)
> bo producent osiagnal je jadac z gorki max dozwolonym nachyleniu, samochodem
oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w
baku ;)
>
Dlatego dolozmy, EGR, dpf, adblue i 50 innych filtrow/dopalaczy, aprzed
samym testem dolejmy do paliwa i oleju jakiegos uszlachetniacza z tesko
aby nagiac rzeczywistosc i przejsc test. Caly system jest do dupy.
Oderwany od rzeczywistosci urzednik ustala normy, a producent nie
protestuje tylko zaczyna kombinacje.
-
7. Data: 2020-09-15 11:16:55
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, September 15, 2020 at 11:03:30 AM UTC+2, K wrote:
> Caly system jest do dupy.
> Oderwany od rzeczywistosci urzednik ustala normy, a producent nie
> protestuje tylko zaczyna kombinacje.
E, normy raczej wymyslaja fachowcy i dobrze wiedza co i jak...
Z duzym prawdopodobienstwem "w zmowie" z urzednikami. Producenci nie protestowali, bo
to im nakrecalo sprzedaz, np. zakazy wjazdu do wiekszych miast pojazdami nie
spelniajacymi Euro iles tam. Z jaednej strony zaostrzali normy, z drugiej doplacali
do wymiany pojazdow i wszystko sie krecilo, az mleko sie rozlalo ;)
-
8. Data: 2020-09-15 18:11:41
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a20d6c74-377b-4ebf-9f45-92b92c86a6b9o@g
ooglegroups.com...
>https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoc
hody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-w
ielkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875
>Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który -
>wg producenta - emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych
>przeprowadzonych przez niemiecki Auto Bild wynika jednak, że
>rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To oznacza, że
>realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
>"pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered
>(rzeczywista emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km)
>czy Peugeot 508 SW Hybrid 225 (rzeczywista emisja 196 gramów/km
>zamiast deklarowanej 30 gramów/km).
No ale zaraz - jak rozumiem to Daimler zaklada, ze auto dużą czesc
przejedzie na pradzie z gniazdka, a AutoBild ... w ogole naładował ?
Pewnie to jakąs normą okreslone ... wiec dlaczego wałek ?
>"Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w
>przemyśle samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych
>decyzji politycznych na rzecz dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara
>Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.
Gniazdka z darmowym pradem na parkingach zainstalowac :-P
>Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców
>zupełnie lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd
>traktowany jest przez nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz
>oszczędność pieniędzy - w wielu krajach hybrydy plug-in objęte są
>preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i cięższe auta palą
>średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
>spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.
I co proponuja - edukacje, czy znizki podatkowe tylko dla tych, ktorzy
maja gniazdko do ladowania ? :-)
J.
-
9. Data: 2020-09-15 22:36:17
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 10:24, K pisze:
> Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
> tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
> producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
> predkosci w walce ze smogiem.
Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze dzieci
nie przeżyły osobiście końca świata. Ale grubi faceci z branży
motoryzacyjnej są zainteresowani pomnażaniem posiadanych pieniędzy,
których już mają więcej, niż są w stanie wydać, ale apetyt rośnie w
miarę jedzenia. Wielokrotnie w historii świata powtarzana sytuacja -
wąska grupka, żeby sobie dodać cyferek na rachunkach w bankach, jest
chętna utopić wszystkich.
-
10. Data: 2020-09-15 22:38:49
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 10:42, WS pisze:
> On Tuesday, September 15, 2020 at 10:24:22 AM UTC+2, K wrote:
>
>> Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
>> tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
>> producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
>> predkosci w walce ze smogiem.
>
> Ale zdaje sie te normy dokladnie opisuja przebieg testu, wiec to, co wychodzi nie
ma szans byc zgodne z rzeczywistoscia ;)
> Przy CO2 jest raczej dosc prosto: googiel podpowiada, ze z litra benzyny powstaje
2.35kg CO2, czyli jak pali 10 litrow na 100km to wychodzi 235g /km, zeby bylo 28g to
musialby spalac troche ponad litr ;)
>
Nikt nie zmusza do spalania czegokolwiek.
> Podobnie jest z podawaniem spalania, tzn. nie udaje sie usiagnac katalogowego ;)
> bo producent osiagnal je jadac z gorki max dozwolonym nachyleniu, samochodem
oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w
baku ;)
>
A mi wychodzi poniżej katalogowego i to jadąc w 4 osoby z bagażem.
Wystarczy trochę mniej dociskać pedały gaz-hamulec.