  • Data: 2020-04-27 10:56:16
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 5ea6954c$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to napisałeś teraz, wcześniej były tylko jakieś ogólniki.

    IMO tak piszę od początku tego wątku.

    > Cały system jest na SSD, na HDD tylko zewnętrzne programy.
    > jak np Opera czy Thunderbird.

    Te programy mogą być przyczyną opóźniaeń.

    > W sumie o co tu chodzi z tym numerowaniem PCIe w kwestii "x"?

    W sumie 2 linie dają ze 2 razy większą przepustowość niż jedna,
    ale zazwyczaj nie sumujemy, lecz mnożymy. ;)

    > Na płytach głównych te o niższej numeracji rozdawane są szczodrą ręką,
    > a choćby te x16 skąpą. Nawet nie znam urządzenia które by mogło korzystać z slotu
    PCIe x1, x2 czy x4.

    x4 -- przeciętny dysk
    x2 -- niejeden dysk
    x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

    > No i to "v" też jest zagadką. W kompie mam PCIe z jakimś niższym v a chcę włożyć
    kartę grafiki która oficjalnie kompatybilna jest
    > z wyższą wersją v. Przypuśćmy że będzie działać, ale czy z jakimiś stratami na
    wydajności?

    Zdecydowanie tak -- pomiędzy wersjami jest duży skok ilościowy.
    (nie o 10%, ale o 100% lub prawie o 100% pomiędzy wersjami)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

    Tak trudno wygooglać? ;)
    Może znów zauważysz, że nie chcesz linków?

    > Bo tą wiedzę to ja mam bez zaglądania pod linki.

    Masz, lecz ją negujesz?

    > Znacznie bardziej interesują mnie doświadczenia własne użytkowników.

    Nie interesuje mnie start Win -- wywalenie śmieci (choćby
    czystka w MountedDevices -- nie polecam, choć uskuteczniam;
    ostatni raz -- wczoraj, bo WXP znów :) pobłądził w literaturze)
    potrafi skrócić czas startu dziesięciokrotnie...

    > A moje doświadczenie są takie że przewaga SSD (jeżeli już) to musi leżeć przede
    wszystkim w tym że pracuje w nowszym kompie.

    SSD może pracować w starym kompie -- mSATA.
    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk03kqggHD8Ill
    bVSLm0DMfWerD5Drw%3A1587977577793&source=hp&ei=aZ2mX
    q_cLcyaa4DilIAC&q=msata+ssd+dysk&oq=msata+ssd+dysk&g
    s_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BggjECcQEz
    oECCMQJzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgUIABDLAToICAAQCBANEB
    5QywVY6ylg4ixoAXAAeACAAeoBiAG4DJIBBTUuOC4xmAEAoAEBqg
    EHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvtLu7nYjpAhV
    MzRoKHQAxBSAQ4dUDCAc&uact=5

    https://allegro.pl/kategoria/dyski-i-pamieci-przenos
    ne-dyski-ssd-257335?string=msata&bmatch=baseline-al-
    product-cl-eyesa2-dict43-ele-1-5-0318

    --