  • Data: 2020-04-28 00:49:08
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 5ea70ebc$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Jakieś 20 lat temu sam złożyłem komputer, jednak teraz jak widzę sporo się
    zmieniło. Kiedyś był przeważnie jeden slot na kartę
    > grafiki - PCIe x16, pozostałe to to PCI, w których był jeden standard podłączania
    urządzeń, czyli pasowały do tego ówczesne karty
    > TV, audio, wifi itd.

    Dużo ; )wiesz. ISA8, ISA16 -- znasz? ;)
    20 lat temu PCI królował, ale 8 lat wcześniej
    stawiano na pokraczny VesaLocalBus, czy jakoś tak.

    > Jednym słowem, zastąpiły one dawny standard PCI płyty głównej?

    Chyba niekoniecznie.

    > A więc wydaje się bez sensu wydaje się

    Wydaje się i wydaje... Trzeba zarabiać, by wydawać...
    Albo brać pożyczki bezzwrotne...

    > Oczekuję tylko autorskiej odpowiedzi, a nie linków.

    Otrzymałeś właśnie autorską. ;)
    (choć mogłem podeprzeć się linkiem -- nie
    ja jeden piszę, że nie chcesz uznawać prawdy)

    > Nie ma co z góry zakładać że każdy użytkownik ma zaśmiecony system, np ja mam tylko
    to czego potrzebuję. W XP dochodzi tylko
    > defragmentacja dyski, czyli potencjalny systemowy spowalniacz.

    (; Zwłaszcza na SSD warto defragmentować. ;)
    Poza testowaniem defragmentatorów czy dysku -- nie defragmentuję HDD.
    (dysk potwornie grzeje się podczas takiej zabawy, więc to dobry test)

    > A co to takiego, - jakiś adapter na IDE/PCI?

    Dysk ze złączem mSATA.
    Są dyski różne -- z różnymi interfejsami i różnymi złączami...

    --