  • Data: 2020-04-27 18:56:30
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "Trybun" 5ea6954c$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > IMO tak piszę od początku tego wątku.

    > Te programy mogą być przyczyną opóźniaeń.

    Logiczne rzecz biorąc - mogą, a nawet są..

    > W sumie 2 linie dają ze 2 razy większą przepustowość niż jedna,
    > ale zazwyczaj nie sumujemy, lecz mnożymy. ;)

    Jakieś 20 lat temu sam złożyłem komputer, jednak teraz jak widzę sporo
    się zmieniło. Kiedyś był przeważnie jeden slot na kartę grafiki - PCIe
    x16, pozostałe to to PCI, w których był jeden standard podłączania
    urządzeń, czyli pasowały do tego ówczesne karty TV, audio, wifi itd.

    > x4 -- przeciętny dysk
    > x2 -- niejeden dysk
    > x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

    Jednym słowem, zastąpiły one dawny standard PCI płyty głównej?

    > Zdecydowanie tak -- pomiędzy wersjami jest duży skok ilościowy.
    > (nie o 10%, ale o 100% lub prawie o 100% pomiędzy wersjami)
    >
    >   https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
    >
    > Tak trudno wygooglać? ;)
    > Może znów zauważysz, że nie chcesz linków?

    A więc wydaje się bez sensu wydaje się być wymiana mojej Nvidii GT 240
    na nową - GT 1030 w 10letnim kompie..

    > Masz, lecz ją negujesz?

    Oczekuję tylko autorskiej odpowiedzi, a nie linków.

    > Nie interesuje mnie start Win -- wywalenie śmieci (choćby
    > czystka w MountedDevices -- nie polecam, choć uskuteczniam;
    > ostatni raz -- wczoraj, bo WXP znów :) pobłądził w literaturze)
    > potrafi skrócić czas startu dziesięciokrotnie...

    Nie ma co z góry zakładać że każdy użytkownik ma zaśmiecony system, np
    ja mam tylko to czego potrzebuję. W XP dochodzi tylko defragmentacja
    dyski, czyli potencjalny systemowy spowalniacz.

    > SSD może pracować w starym kompie -- mSATA.
    > https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk03kqggHD8Ill
    bVSLm0DMfWerD5Drw%3A1587977577793&source=hp&ei=aZ2mX
    q_cLcyaa4DilIAC&q=msata+ssd+dysk&oq=msata+ssd+dysk&g
    s_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BggjECcQEz
    oECCMQJzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgUIABDLAToICAAQCBANEB
    5QywVY6ylg4ixoAXAAeACAAeoBiAG4DJIBBTUuOC4xmAEAoAEBqg
    EHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvtLu7nYjpAhV
    MzRoKHQAxBSAQ4dUDCAc&uact=5

    > https://allegro.pl/kategoria/dyski-i-pamieci-przenos
    ne-dyski-ssd-257335?string=msata&bmatch=baseline-al-
    product-cl-eyesa2-dict43-ele-1-5-0318

    A co to takiego, - jakiś adapter na IDE/PCI?