  • Data: 2020-04-24 14:12:33
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "Trybun" 5ea16ad5$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Tu nie jest potrzebne moje pozwolenie, ale jeśli chcesz -- pozwalam. ;)

    Dziękuję.

    > Niemal każdy miał.

    To po kiego grzyba zamiast odpowiedzieć po ludzku dostaję tylko jakieś
    linki?

    > Nie zmierzysz naręcznym zegarkiem różnic w lagowaniu pomiędzy 7200 rpm
    > 32 MB i 5400 rpm 8 MB, ale ogólnie komputer jest żwawszy z HDD 7200 rpm
    > niż z HDD 5400 rpm.

    A więc różnica niezauważalna?

    > Wg mnie warto.

    Z powodu?... bo teoretycznie powinno być wydajniej i szybciej?

> [...]
    > ale wielu ton piwa nie przewieziesz równie dobrze
    >   Trabantem czy Maluchem
    >     jak
    >   i TIRem.
    >
    > Do pisania na grupy dyskusyjne zapewne nie warto 7200 rpm, gdy 5400 rpm
    > będzie znacznie tańszy... ;) Podczas pisania komputer zazwyczaj czeka na
    > palce pisarza...
    >

    > Może idź w przeciwnym kierunku -- po co 5400 rpm 8 MB,
    > skoro można by 3600 rpm 4 MB lub mniej?... 1800 rpm 2 MB...
    > Może jeszcze mniej rpm i mniej MB... Tak zejdź do zer -- będzie
    > widoczna różnica pomiędzy 7200 rpm 32 MB i 0 0 ? ;)

    Ale dopóki nie sprawdzimy to te parametry nic nie znaczą.  Papier
    przyjmie przecie wszystko.

    > Z przeciwnej strony -- jest jakaś szalona różnica w cenie
    > pomiędzy 7200 rpm i 5400 rpm?

    Nie mam pojęcia, jak na razie nie miałem styczności pod żadną postacią
    (także cenową) z HDD innymi niż 5400.

> [...]
    >
    > Niby przeczę sam sobie? -- skoro laptop zostałby przyspieszony
    > szybszym dyskiem... ;)
    >
    > IMO SSHD nie ma sensu tam, gdzie często przebootowuję z jednego
    > systemu na inny.
    > Nie ma też sensu wstawianie najszybszego HDD do adaptera PATA-SATA w
    > miejsce CDVD.
    > Natomiast wstawienie szybkiego HDD w normalne miejsce Fujitsu-Siemensa
    > nie jest
    > złym pomysłem.
    >
    > Być może warto do F-S wstawić najszybszy HDD
    > a do Acera -- SSHD i prawie najszybszy HDD, czyli akurat używkę, która

    Ja w jednym blaszaku mam SSD i HDD, w laptopie to samo, na blaszaku trzy
    systemy, na laptopie jeden. W sumie nic mi wielkiego to kombinowanie z
    dyskami nie dało. Gdyby nie wydajniejsza praca pod Linuksem i W7, to
    zaapelowałbym do wszystkich wielbicieli dysków SSD - ugotujcie sobie z
    nich zupę bo tylko do tego się nadają.

    > -=-
    >
    > Czekam na odpowiedź ze sklepu w sprawie przewodu USB do wewnętrznej
    > nagrywarki SATA...

    Co? SATA to SATA, a USB to USB, planujesz kupić jakiś adapter?

    > -=-
    >
    > Jeśli Cię interesują tylko czasy startu Win -- nie przeprowadzam
    > takich testów
    > gdyż są bezwartościowe -- porządki mogą dać znacznie więcej zysków niż
    > przeskok
    > na szybki dysk...

    W żadnym wypadku, interesuje mnie tylko twoje osobiste odczucie czy
    jest  albo było lepiej, ew - różnica nieodczuwalna.