  • 141. Data: 2015-03-18 20:12:59
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 13:18, J.F. pisze:

    > U nas nie wolno, a w Niemczech wolno.
    > I co ciekawe - tam jest mniej wypadkow.
    Już nie zawsze wolno. Coraz mniej jest odcinków bez ograniczeń. Swoją
    drogą to nawet jak nie było ograniczeń, to była sugestia jazdy z
    rozsądną prędkością. A mniej wypadków pewnie dlatego, że kierowcy jednak
    bardziej myślą. Stan dróg i samochodów też pewnie ma swój udział, ale
    jednak wydaje mi się, że myślenie jest najważniejsze.

    > No, w zasadzie tak. Tylko gdzie granica ?
    > Bo smiem twierdzic, ze kierowca stara sie jechac tak, aby auta nie rozbic.
    > Owszem, nie zawsze wyszkolenie mu pozwala :-)
    Granice powinien wyznaczać rozsądek. U nas tego rozsądku często brakuje
    - wyprzedzanie na podwójnej ciągłej "bo ktoś mi kapeluszuje przed
    maską", wyprzedzanie na zakrętach "bo przecież nie widzę, żeby z
    przeciwka coś jechało", jazda +20 bez względu na stan samochodu i drogi
    "bo mnie cavallino splonkuje". Myślenie w tym kraju jest niepatriotyczne
    i władza dba, żeby było go jak najmniej. Tłum się radośnie dostosowuje.

    > No wiesz, mozna
    > a) spytac sie co bylo powodem i ... nie poprzestac na "nadmierna
    > predkosc". Zakret zle wyprofilowany - poprawic. Asfalt sliski - zmienic.
    > Widocznosc kiepska - wyciac drzewa...
    > b) wyslac komisje, komisyjnie przejedzie pare razy, i stwierdzi ze przy
    > predkosci 90 nie stwierdza sie zadnych wad drogi ..

    Ale do tego trzeba by pomyśleć, ruszyć się zza biurka i spędzić 6 godzin
    dziennie mniej na fejsbuku i onecie.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 142. Data: 2015-03-18 20:22:17
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja wiem, ale stawiam dobra whisky, ze w praktyce tak wlasnie bedzie :-)
    >
    > J.

    A może taka umowa społeczna? Wy nam polikwidujecie zbędne ograniczenia,
    podwyższycie limit poza obszarem zabudowanym, będziecie dobrze
    projektować nowe drogi i zrobicie zieloną falę w miastach, a my będziemy
    przestrzegać przepisów i myśleć.

    Ciekawe, ile osób by się pod czymś takim podpisało.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 143. Data: 2015-03-18 20:23:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-18 20:22, Jaroslaw Postawa wrote:

> [...]
    > przestrzegać przepisów i myśleć.
    >
    > Ciekawe, ile osób by się pod czymś takim podpisało.

    Nie ma i nie będzie żadnej "umowy społecznej" z kierowcami - chyba że
    takie narzucone siłą;) NIe ma partii kierowców podobnie jak nie ma
    partii właścicieli psów:P

    Shrek.

  • 144. Data: 2015-03-18 20:57:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" napisał w wiadomości

    >Już nie zawsze wolno. Coraz mniej jest odcinków bez ograniczeń.

    Ja bym tam rzekl, ze coraz wiecej.
    Oni swoje stare autostrady przebudowuja ... i zdejmuja niepotrzebne
    ograniczenia.
    I robia nowe autostrady ... ba, co roku robia ich wiecej niz my, a
    przeciez juz i tak maja bardzo duzo :-)

    >Swoją drogą to nawet jak nie było ograniczeń, to była sugestia jazdy
    >z rozsądną prędkością.

    Chyba nadal jest.

    >A mniej wypadków pewnie dlatego, że kierowcy jednak bardziej myślą.
    >Stan dróg i samochodów też pewnie ma swój udział, ale jednak wydaje
    >mi się, że myślenie jest najważniejsze.

    Bardziej uwazaja. Ale to dlatego ze tacy jadacy 200 sie zdarzaja -
    rzadko, bo rzadko, ale obtrabic moze i taki jadacy 150.

    A tak poza tym to mysla raczej mniej niz my ...

    >Granice powinien wyznaczać rozsądek. U nas tego rozsądku często
    >brakuje - wyprzedzanie na podwójnej ciągłej "bo ktoś mi kapeluszuje
    >przed maską",

    Alez wlasnie ze jest ... "po co te podwojna ciagla tu namalowali,
    jedyne miejsce gdzie mozna rozsadnie wyprzedzic" :-)

    >wyprzedzanie na zakrętach "bo przecież nie widzę, żeby z przeciwka
    >coś jechało",

    I to brak rozsadku ?

    A wyprzedzanie na zakretach tak w ogolnosci nie jest zakazane, tylko w
    szczegolnych przypadkach.

    > jazda +20 bez względu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallino
    > splonkuje".

    No coz, wiekszosc przy tym jednak nie wylatuje z tej drogi ...

    J.

  • 145. Data: 2015-03-18 21:38:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No coz, wiekszosc przy tym jednak nie wylatuje z tej drogi ...

    A jak wylatuje, to niech w ogóle da sobie spokój z jeżdżeniem.
    Dla takich jest PKS.

    ---
    Avast.

  • 146. Data: 2015-03-18 22:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >A jak wylatuje, to niech w ogóle da sobie spokój z jeżdżeniem.
    >Dla takich jest PKS.

    No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkosc
    dwukrotnie, ale prawde mowiac to 60 stoi tam kompletnie nie wiadomo
    dlaczego.
    90-100 powinno byc tam norma ... a jednak w tych warunkach nie
    nalezalo jechac szybciej.

    J.

  • 147. Data: 2015-03-18 23:16:05
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 20:57, J.F. pisze:

    > Alez wlasnie ze jest ... "po co te podwojna ciagla tu namalowali, jedyne
    > miejsce gdzie mozna rozsadnie wyprzedzic" :-)
    To właśnie nazywa się rozsądek. Przecież ciągłe linie czasami są tak
    samo sensowne jak ograniczenia prędkości. Znam jednak miejsca, gdzie
    ciągłej lepiej nie przekraczać, szczególnie w górach. Niektórzy się
    takimi drobiazgami nie przejmują.

    > I to brak rozsadku ?
    Z moich obserwacji wynika, że często tak. Jeśli widać drogę i ktoś umie
    taki manewr wykonać bezpiecznie, to nie mam nic przeciwko, ale ładnych
    parę razy widziałem sytuacje, gdzie mało nie doprowadziło to do dzwona.

    > A wyprzedzanie na zakretach tak w ogolnosci nie jest zakazane, tylko w
    > szczegolnych przypadkach.

    > No coz, wiekszosc przy tym jednak nie wylatuje z tej drogi ...

    Widocznie większość bierze pod uwagę stan samochodu i drogi. Gorzej jak
    nie weźmie, czego przykładem jest ten wątek.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 148. Data: 2015-03-18 23:45:28
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 20:23, Shrek pisze:
    > Nie ma i nie będzie żadnej "umowy społecznej" z kierowcami - chyba że
    > takie narzucone siłą;)

    I dlatego stawiają ograniczenia, bo po dobroci się nie da. :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 149. Data: 2015-03-19 07:19:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-18 23:45, Jaroslaw Postawa wrote:

    > I dlatego stawiają ograniczenia, bo po dobroci się nie da. :)

    A niech stawiają, tylko czemu bez sensu?:P

    Shrek.

  • 150. Data: 2015-03-19 07:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:22:17 +0100, Jaroslaw Postawa napisał(a):
> [...]
    > podwyższycie limit poza obszarem zabudowanym, będziecie dobrze
    > projektować nowe drogi i zrobicie zieloną falę w miastach, a my będziemy

    Taka umowa nazywa sie demokracja - mozesz podpisac przed urna

    > Ciekawe, ile osób by się pod czymś takim podpisało.

    PO nie znasz ? zaraz zapomna

    https://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    J.