eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowiekaRe: Kolejne BMW zabrało człowieka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Date: Tue, 17 Mar 2015 23:45:11 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 224
    Message-ID: <meac48$j1u$1@mx1.internetia.pl>
    References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
    <550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <me490n$1tg$1@usenet.news.interia.pl> <me4cii$smf$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <me4sbe$euf$1@dont-email.me> <me7ahv$mmp$1@mx1.internetia.pl>
    <me7hqe$tko$1@dont-email.me> <mea04m$7ur$1@mx1.internetia.pl>
    <mea0vj$g68$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1426633672 19518 78.10.177.126 (17 Mar 2015 23:07:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Mar 2015 23:07:52 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <mea0vj$g68$1@dont-email.me>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557938
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "dddddddd"

    >> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    >> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
    >> ---
    >> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
    >> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
    >> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
    >
    > ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
    > dobrze postawiony
    > ---
    > Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
    > bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.

    a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić
    ---
    Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie. Jak mówimy o pasożytnictwie to
    mi szkoda gadać.

    >> Najlepiej zdjąć ograniczenie
    >> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
    >> ---
    >> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
    >> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
    >
    > po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
    > ma sens
    > ---
    > Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
    > bezpiecznie ?

    skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne
    ---
    Ale jak ? Żeby stwierdzić doświadczalnie jaka prędkość jest bezpieczna dla
    statystycznego ludzika to by trzeba zaczekać aż kilku pojedzie za szybko i
    rozwali się, na co nikt nie pójdzie. Czyli nie można zdjąć wszędzie znaków a
    tylko tam, gdzie jakoś można oszacować, że są zbędne.

    >> Oczywiście jak jest
    >> sucho i bardzo dobra przyczepność.
    >> ---
    >> Mobilne znaki ? :-)
    >
    > skalkulowane na dobrą przyczepność
    > można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
    > ---
    > Można se samochód dobry kupić, który to oceni.

    w jaki sposób?
    ---
    Uwzględni temperaturę, opady, ostrość zakrętu i po prostu zwolni. Samo-chód
    :-)

    >> Na gorsze warunki jest inny przepis.
    >> ---
    >> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
    >> 1. bezpieczeństwo
    >> 2. sprawność
    >
    > dostosowanie prędkości do panujących warunków
    > ---
    > To nie jest 1 ?

    nie rozumiem
    ---
    1. bezpieczeństwo

    >
    >>
    >> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
    >> ---
    >> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
    >
    > wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
    > ---
    > Podanie kąta rozwiązałoby problem ?

    być może
    ---
    To od tego bym zaczął. Ja ogólnie jestem za 3 kolorami. Prosta informacja
    nie wymagająca główkowania. Ale obecne oznakowanie jest ok pod warunkiem, że
    znaki zakazu przekraczania prędkości potraktuje się jako wskazówki :-)

    >> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    >> widoczności itp.
    >> ---
    >> I tak jest :-)
    >
    > nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
    > niepotrzebnych miejscach.
    > ---
    > Ale zwykle widzisz co jest grane.

    ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz
    ---
    Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie.

    >
    > A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
    > wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
    > stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
    > ---
    > Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.

    jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co
    ---
    Będą sprawdzali gaśnice, podświetlenie tablicy i odholowywali na płatny
    parking.

    >
    >> i karanie kierowców
    >> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
    >> ---
    >> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
    >> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
    >
    > lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
    > drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
    > ---
    > Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo
    > albo wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
    > wyprzedzać.

    na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
    i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
    lewy pas.
    ---
    Ale jak można blokować jak się jedzie szybciej od innych ? :-)

    Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
    ---
    Czyli już nie proste "za jazdę na lewym pasie".

    >
    > Wystarczy nim
    >> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
    >> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
    >
    > jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
    > szybko uciekam na prawy
    > ---
    > Sam widzisz.

    tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
    tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
    bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym
    ---
    Ja wiem jak się jeździ, ale chciałbym wiedzieć co konkretnie postulujesz. Bo
    jak się mówi "nie jeździć lewym" albo "migać" to ja widzę słabości.

    >
    > Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
    > bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
    > kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
    > skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
    > nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
    > pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
    > dziś...
    > ---
    > ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez
    > lata dupiato jeździ.

    sęk w tym że jeździł dość przepisowo.
    ---
    Ale dupiato czy nie ? :-)

    Rutyna nigdy nie jest dobra, ale
    wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
    ---
    Filmy szkoleniowe.

    Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
    kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
    stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
    pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
    13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'
    ---
    To to jest brak prostego "jak nie jestem pewien czy mogę zjechać to nie
    zmieniam pasa"

    >
    > tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
    > sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
    > obok...
    > ---
    > ...i wjadę w niego z migaczem :-)

    jest większa szansa że on wyhamuje
    ---
    Jak gościu jadący obok mnie ma zauważyć kierunkowskaz ?

    Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji. Jak się miga
    dla nikogo to się tylko miga.

    >
    > Nie wiem też po kiego
    >> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
    >> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
    >> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
    >
    > a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
    > ---
    > Dwie różne sytuacje.

    twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
    momencie kończenia manewru?
    ---
    "Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy jeżdżą
    dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a widzieć i tak
    trzeba wszystko.

    >
    > Naprawdę tak trudno
    > wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
    > ---
    > Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.

    ja z tym problemu nie mam
    ---
    Na razie tylko Ty masz :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: