-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "re" <r...@r...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Date: Tue, 17 Mar 2015 23:45:11 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 224
Message-ID: <meac48$j1u$1@mx1.internetia.pl>
References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
<550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
<me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<me490n$1tg$1@usenet.news.interia.pl> <me4cii$smf$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<me4sbe$euf$1@dont-email.me> <me7ahv$mmp$1@mx1.internetia.pl>
<me7hqe$tko$1@dont-email.me> <mea04m$7ur$1@mx1.internetia.pl>
<mea0vj$g68$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1426633672 19518 78.10.177.126 (17 Mar 2015 23:07:52 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Mar 2015 23:07:52 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
In-Reply-To: <mea0vj$g68$1@dont-email.me>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557938
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "dddddddd"
>> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
>> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
>> ---
>> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
>> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
>> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
>
> ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
> dobrze postawiony
> ---
> Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
> bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić
---
Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie. Jak mówimy o pasożytnictwie to
mi szkoda gadać.
>> Najlepiej zdjąć ograniczenie
>> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
>> ---
>> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
>> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
>
> po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
> ma sens
> ---
> Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
> bezpiecznie ?
skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne
---
Ale jak ? Żeby stwierdzić doświadczalnie jaka prędkość jest bezpieczna dla
statystycznego ludzika to by trzeba zaczekać aż kilku pojedzie za szybko i
rozwali się, na co nikt nie pójdzie. Czyli nie można zdjąć wszędzie znaków a
tylko tam, gdzie jakoś można oszacować, że są zbędne.
>> Oczywiście jak jest
>> sucho i bardzo dobra przyczepność.
>> ---
>> Mobilne znaki ? :-)
>
> skalkulowane na dobrą przyczepność
> można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
> ---
> Można se samochód dobry kupić, który to oceni.
w jaki sposób?
---
Uwzględni temperaturę, opady, ostrość zakrętu i po prostu zwolni. Samo-chód
:-)
>> Na gorsze warunki jest inny przepis.
>> ---
>> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
>> 1. bezpieczeństwo
>> 2. sprawność
>
> dostosowanie prędkości do panujących warunków
> ---
> To nie jest 1 ?
nie rozumiem
---
1. bezpieczeństwo
>
>>
>> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
>> ---
>> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
>
> wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
> ---
> Podanie kąta rozwiązałoby problem ?
być może
---
To od tego bym zaczął. Ja ogólnie jestem za 3 kolorami. Prosta informacja
nie wymagająca główkowania. Ale obecne oznakowanie jest ok pod warunkiem, że
znaki zakazu przekraczania prędkości potraktuje się jako wskazówki :-)
>> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
>> widoczności itp.
>> ---
>> I tak jest :-)
>
> nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
> niepotrzebnych miejscach.
> ---
> Ale zwykle widzisz co jest grane.
ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz
---
Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie.
>
> A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
> wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
> stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
> ---
> Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.
jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co
---
Będą sprawdzali gaśnice, podświetlenie tablicy i odholowywali na płatny
parking.
>
>> i karanie kierowców
>> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
>> ---
>> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
>> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
>
> lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
> drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
> ---
> Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo
> albo wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
> wyprzedzać.
na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
lewy pas.
---
Ale jak można blokować jak się jedzie szybciej od innych ? :-)
Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
---
Czyli już nie proste "za jazdę na lewym pasie".
>
> Wystarczy nim
>> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
>> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
>
> jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
> szybko uciekam na prawy
> ---
> Sam widzisz.
tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym
---
Ja wiem jak się jeździ, ale chciałbym wiedzieć co konkretnie postulujesz. Bo
jak się mówi "nie jeździć lewym" albo "migać" to ja widzę słabości.
>
> Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
> bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
> kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
> skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
> nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
> pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
> dziś...
> ---
> ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez
> lata dupiato jeździ.
sęk w tym że jeździł dość przepisowo.
---
Ale dupiato czy nie ? :-)
Rutyna nigdy nie jest dobra, ale
wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
---
Filmy szkoleniowe.
Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'
---
To to jest brak prostego "jak nie jestem pewien czy mogę zjechać to nie
zmieniam pasa"
>
> tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
> sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
> obok...
> ---
> ...i wjadę w niego z migaczem :-)
jest większa szansa że on wyhamuje
---
Jak gościu jadący obok mnie ma zauważyć kierunkowskaz ?
Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji. Jak się miga
dla nikogo to się tylko miga.
>
> Nie wiem też po kiego
>> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
>> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
>> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
>
> a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
> ---
> Dwie różne sytuacje.
twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
momencie kończenia manewru?
---
"Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy jeżdżą
dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a widzieć i tak
trzeba wszystko.
>
> Naprawdę tak trudno
> wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
> ---
> Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.
ja z tym problemu nie mam
---
Na razie tylko Ty masz :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.15 23:49 re
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 18.03.15 00:00 J.F.
- 18.03.15 00:14 dddddddd
- 18.03.15 19:47 Cavallino
- 18.03.15 20:12 Jaroslaw Postawa
- 18.03.15 20:22 Jaroslaw Postawa
- 18.03.15 20:23 Shrek
- 18.03.15 20:57 J.F.
- 18.03.15 21:38 Cavallino
- 18.03.15 22:13 J.F.
- 18.03.15 23:16 Jaroslaw Postawa
- 18.03.15 23:45 Jaroslaw Postawa
- 19.03.15 07:19 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=