    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Subject: Re: "Kolego, ciebie to chyba równo porypało"
    Date: 20 Nov 2011 13:13:29 GMT

    In article <19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Malo. W zasadzie jak siegam w pamiec ... wcale ?

    Czas jakiś temu (ze 3 lata) widziałem (jechałem za) podobną akcję,
    tylko zakończoną wyrzuceniem z drogi, wyprzedzanego przez ciężarówkę,
    BMW.

    Na prostym odcinku drogi, z dobrą widocznością, w środku dnia. Z
    prędkościami przepisowymi (sporo robót, spory ruch, ograniczenia do 60
    - omijanie Warszawy od strony zachodniej, przez Leszno, Błonie,
    Brwinów).

    Kierowca ciężarówki zaczął wyprzedzać BMW, z zerową różnicą prędkości
    (tzn. zaczął przyspieszać dopiero po zjechaniu na przeciwny pas).

    Już w momencie, w którym rozpoczął manewr było widać, że nie ma on
    sensu - nie zmieści się. Od razu zwolniłem, żeby zostawić sobie i im
    jeszcze więcej miejsca (2-3 sekundy to odstep standardowy).

    Z przeciwka jechała inna ciężarówka. Gdy jej kierowca zobaczył co się
    dzieje - zaczął zwalniać, aż w końcu zatrzymał się.

    Kierowca wyprzedzający w pewnym momencie, będąc m.w. w połowie
    manewru, zrezygnował i zaczął zwalniać (niezbyt intensywnie). Aż w
    pewnym momencie zapragnął powrócić na swój pas. Pech chciał, że był
    wówczas przednim zderzakiem na wysokości tylnego zderzaka BMW.

    Kontakt zakończył się wystrzeleniem BMW w pole, po lewej stronie
    drogi (czyli przeciął przeciwny pas ruchu), gdzie ustawił się do niej
    m.w. prostopadle, po wykonaniu obrotu o 270 stopni (na szczęście w
    odpowiedniej płaszczyźnie :-)).

    Wyprzedzająca ciężarówka zatrzymała się.

    Szczęśliwie nikomu nic się nie stało. "Wyprzedzający" kierowca od razu
    wysiadł i pobiegł do BMW.

    --
    Jacek Politowski