  • Data: 2011-04-06 09:51:35
    Temat: Re: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Zanim się komórki na dobre nie upowszechniły, to nie zastępowały
    > stacjonarnych. Więc wszystko się zgadza. Również to, że operatorzy
    > komórkowi nie są do końca owładnięci wzmiankowaną "tepsianą logiką".
    > I nienajgorzj im idzie. W każdym razie lepiej niż innym.

    A propos "tepsianej logiki" - CLIP w abo w standardzie był właśnie po
    raz pierwszy w Idei czyli (w pewnym sensie) w komórkowej tepsie. No ale
    w temacie komórek musieli coś zaoferować ekstra w zamian za mikry zasięg
    ;-).

    > Dokładnie tak. A na dodatek Staszek przywiózł swojej Zośce z taki
    > amerykański telefon z guziczkami i cyferkami, ale nic się na ekraniku
    > nie pokazywało. Szybko się po wsi rozeszło, że u nas to nie Ameryka
    > i w telefonach na drucie takich rzeczy jak w komórkach nie ma.

    Inna sprawa, że nawet gdyby CLIP w stacjonarnych był włączony by
    default, to i tak nie wszystkie centrale stacjonarne wysyłały CLIPa. Ja
    kupiłem pierwszą komórkę w 11/98 i AFAIR jeszcze przez jakiś rok CLIPa w
    SN 81 można było być pewnym tylko gdy połączenie wychodziło z Netii a w
    TP były białe plamy bezclipowe idące w tysiące numerów.

    > Tu wszyscy wyjątkowi.

    Ja może nawet bardziej :-), bo ten stacjonarny z CLIPem mam zasadniczo
    przede wszystkim do rozmów paszczowych. Nie mam nawet DSLa, tylko
    osiedlówkę na ethernecie.

    Przemek