eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlucze do przewodów hamulcowychRe: Klucze do przewodów hamulcowych
  • Data: 2019-04-14 12:30:51
    Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello viktorius,

    Monday, March 18, 2019, 11:42:44 AM, you wrote:

    >> Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac
    >> odkrecic. I dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania.
    >> Jasli fabryki skrecaly by raz na cale zycie samochodu to smarowali
    >> by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie dalo odkrecic.
    >> Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo
    >> wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

    > Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego
    > przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA
    > skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił.
    > Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym.
    > Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku
    > płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej
    > szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym.
    > Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak,
    > lampa, maska do wymiany, stół przeżył.

    > Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to
    > padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie
    > łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej
    > się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To
    > zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

    Problem w tym, że Polacy jeżdżą samochodami dłużej niż fabryka
    zakładała. Mój Lanos (od roku stoi) przejeździł 19 lat i prawie 280
    kkm. Gdyby pedalarz nie wbił mu się w przednią szybę - jeździłby
    dalej. Przewody hamulcowe wymienione na miedziane parę lat temu.
    Po gwałtownym hamowaniu przed automatycznymi światłami (pół sekundy
    żółtych, czerwone) na następnym skrzyżowaniu już nie miałem hamulców.

    Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
    zauważyłem.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: