  • Data: 2019-03-18 11:42:44
    Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I
    dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz
    na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie
    dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo
    wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

    Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego
    przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA
    skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił.
    Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym.
    Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku
    płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej
    szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym.
    Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak,
    lampa, maska do wymiany, stół przeżył.

    Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to
    padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie
    łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej
    się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To
    zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

    --
    viktorius