  • 31. Data: 2012-02-13 04:00:50
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czeslawek" jh7uco$g2g$...@i...gazeta.pl

    > Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się śruby w
    kołach.

    W serwisie mówili -- 130 Nm.

    > Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do odkręcania śrub ze
    względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w
    > drugą stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu, na
    który został skonstruowany mechanizm pomiarowy
    > (klucze lewo-prawo).

    Jeśli można ustawić kierunek pracy klucza -- to chyba i można kręcić
    nim ,,do tyłu''. Jeśli tak, to czy można coś tam przekręcić? Ustawię
    nie na 130 Nm, ale na 200 Nm (klucz można nastawić do 210 Nm) i zacznę
    delikatnie (bez skakania i walenia młotem) odkręcać. Po 1/4 obrotu
    powinno być zupełne zluzowanie nakrętki -- jeśli nakrętka będzie
    zbyt mocno dokręcona, klucz po prostu puści -- nie ma więc miejsca
    na przesilenie kluca. Dobrze myślę?

    Co najwyżej nie uda się odkręcenie, jeśli nakrętka będzie dokręcona zbyt mocno.

    Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka
    po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm.

    > Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam kliknięć lub
    co jeden rok. W zależności od jakości i
    > wielkości klucza liczba kliknięć jest różna.

    Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu
    (40 nakrętek rocznie dokręconych momentem 130 Nm) bez kalibrowania
    wiele stracę z dokładności?

    > Tak, jw.

    Żadnego smarowania?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2012-02-13 04:29:44
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?

    przede wszystkim odkrecac czyli ustawiac minimalny monent po kazdym
    uzyciu, poniewaz unikasz wtedy odksztalcenia sprezyny i tym samym
    rozkalibrowania klucza. a teraz znajdz JEDEN warsztat gdzie tak obchodza
    sie z kluczami :D

    uzywam kluczy tengtools, mam trzy sztuki 5-25, 20-100, 40-210.

    podany klucz yato to jest syf. rozlecial mi sie po roku sporadycznego
    uzywania. teraz sluzy jako duza grzechotka do odkrecania srub.

  • 33. Data: 2012-02-13 08:27:57
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka
    > po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm.

    Dokładnie 130 Nm +/- małe poprawki:
    - Przegrzanie piast podczas hamowania awaryjnego pod Pykowską Górką - na
    trasie do Koziej Wólki;
    - Samodokręcanie się śrub;
    - Korozja na 3/4 obwodu gwintu - to od nawozów używanych w gminie
    Makoszowy zamiast soli;
    - Poluzowanie 2 nakrętek po wjechaniu w dziurę na 11 km drogi Gawłów-
    Pawłów...

    Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego
    sztywnego krzyżaka np. takiego:
    http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-
    22-x-13-16-i2115784411.html
    - aby można było prosto odkręcać bez obrobienia śrub oraz w razie czego
    nałożyć metrową rurkę i po niej poskakać/trzepnąć młotkiem.
    Już kiedyś miałem konieczność odkręcania przyrdzewiałych i zapieczonych
    śrub z drugim końcem krzyżaka podpartym na podnośniku - aby nie spadł ze
    śruby.

    Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa:
    http://allegro.pl/klucz-nasadowy-do-kol-21-23-mocny-
    hard-jakosc-i2093185784.html
    nie daje możliwości zadziałania dużą siłą dokładnie prostopadle do
    gwintu a zwiększa szanse na obrobienie łba i konieczność zabaw flexą :(

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 34. Data: 2012-02-13 09:30:50
    Od: " " <c...@W...gazeta.pl>

    Gabriel'wilk' <g...@g...pl> napisał(a):

    > Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się
    > okazało, że to nie są oryginały, a jak już są to posiadają drobne wady
    > albo klucze są tzw. demonstracyjne z targów itp. ewentualnie używki :-)

    Te w markecie to ani używki, ani demonstracyjne, a gwarancji jest trzy lata.
    Zresztą i tak wszystkie są tłuczone przez tą samą jedną fabrykę na Tajwanie
    bodajże - Google powinno znać szczegóły.

    pozdr
    AA

  • 35. Data: 2012-02-13 10:17:02
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-13 08:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego
    > sztywnego krzyżaka np. takiego:
    > http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-
    22-x-13-16-i2115784411.html

    Ja bym kupił coś z kwadratem 1/2", żeby można było założyć jakąś
    nietypową końcówkę. Albo założyć nową, gdyby któraś z fabrycznych się
    obrobiła.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 36. Data: 2012-02-13 10:47:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/13/2012 04:00 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > powinno być zupełne zluzowanie nakrętki -- jeśli nakrętka będzie
    > zbyt mocno dokręcona, klucz po prostu puści -- nie ma więc miejsca

    Większośc kluczy ma pomiar tylko w jedną stronę.

    > Co najwyżej nie uda się odkręcenie, jeśli nakrętka będzie dokręcona zbyt
    > mocno.
    >
    > Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka
    > po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm.

    Tego nie wie nikt

    > Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu
    > (40 nakrętek rocznie dokręconych momentem 130 Nm) bez kalibrowania
    > wiele stracę z dokładności?

    Nie.

    > Żadnego smarowania?

    Tak.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2012-02-13 11:43:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-12 22:41:18 +0100, Gabriel'wilk' <g...@g...pl> said:

    > Powiedz, że to żart to co napisałeś w poście

    System działa w układzie G-G.
    "http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-auk
    cja"

    To jest skutek podawania odsyłaczy w nieprawidłowy sposób.
    "-aukcja" nie jest częścią adresu.

    > - napisz jakiego telefonu używasz albo lepiej wrzuć link do fotki :-)

    Po kliknięciu w ten źle podany adres owiera się strona głowna Allegro.
    A na niej zdjęcia 4 telefonow. Albo telewizorów. Albo tego, co w danym
    momencie jest tam reklamowane.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 38. Data: 2012-02-13 13:25:23
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]
    > w samochodzie, który nazywa się Nowe Volvo S40.
    >
    > Klucz kosztuje mniej niż jedna wymiana kompletu kół
    > w serwisie Volvo. Tak więc nie marnuję szmalu, ale
    > zyskownie inwestuję go w swoją przyszłość.
    >

    > Co więcej -- przed wyważeniem kół kierownica nie drgała,
    > a po wyważeniu zaczęła lekko drgać, więc zaoszczędzę też
    > na naprawach samochodu, skoro wyważanie psuje wyważenie. :)
    >
    > Nie będę ładował kół do bagażnika, aby z nimi jechać do
    > serwisu, zatem zaoszczędzę na sprzątaniu samochodu i na
    > dźwiganiu kół. I na dodatek będę wymieniał koła wtedy,

    następny co sobie kupił samochód na który go nie stać i oszczędza na wymianie
    kół. Żenada. Najdroższą rzecz jaką masz trzymasz na ulicy albo podwórku. A z
    zębach dziury i stara w spranych majtkach chodzi. Rozbawiłeś mnie od rana. I
    nie przechwalaj się jaki z Ciebie jebaka. Przecież Ty na wszystko chory
    jesteś. Sam pisałeś.

  • 39. Data: 2012-02-13 13:39:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > "AZ" jh9k98$24m$...@n...news.atman.pl

    > Chyba 130 Nm. W Pannie Mercedes było 110 Nm -- nigdy sam nie
    > dokręcałem kluczem dynamometrycznym, bo miałem mechanika,
    > który dokręcał swoim kluczem.

    > Tylko 4 koła, i tylko sobie -- żaden klient nie przyleci
    > [sprzedawanym Turkom LOTem] z mordą, że ma za mocno
    > przykręcone koła. :)

    Przepraszam, ze sie tak niedyskretnie zapytam.
    Czy Ty jestes uposledzony umyslowo?

    --
    Karolek

  • 40. Data: 2012-02-13 14:18:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-13 13:25, kogutek pisze:

    > następny co sobie kupił samochód na który go nie stać i oszczędza na wymianie
    > kół. Żenada.

    A przecież w komplecie do volvo powinien kupić tragarza i sprzątaczkę.