  • 11. Data: 2012-02-12 21:31:20
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > "Gabriel'wilk'" jh7vvl$jo9$...@i...gazeta.pl

    cja nie moja :-) )

    > Podąłeś zły link. Można prosić o poprawny?

    Ty tak na poważnie?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2012-02-12 21:44:16
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl>

    Gabriel'wilk' <g...@g...pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Ja właśnie wczoraj kupiłem klucz z linku z przedłużką i zestawem 3
    > długich nasadek 17/19/21 - z przesyłką wyszło równe 200pln
    > Na klucz 24 miesiące gwarancji a na nasadki i przedłużkę Coval gwarancja
    > dożywotnia.
    > (http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354

    Identyczny (parametry, kształty, opakowanie, ekwipunek) klucz, tylko bez
    wytłoczki Yato bywa w marketach Aldi na tych ich cyklicznych promocjach, za
    69PLN.

    A skoro nie widać różnicy...

  • 13. Data: 2012-02-12 21:58:30
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko.
    > Jeśli przykręcę momentem 130 Nm -- jakiego mam użyć do odkręcania za pół
    > roku?

    Śruby dokręcone takim momentem to odkręcisz zwykłym krzyżakowym.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 14. Data: 2012-02-12 22:14:53
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):

    > Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się
    > śruby w kołach.

    > Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do
    > odkręcania śrub ze względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w drugą
    > stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu,
    > na który został skonstruowany mechanizm pomiarowy (klucze lewo-prawo).

    > Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam
    > kliknięć lub co jeden rok. W zależności od jakości i wielkości klucza
> [...]
    A jakaś podstawa prawna dla kluczy używanych przez amatorów się znajdzie.
    Pewno w NASA mają jeszcze ostrzejsze procedury.

  • 15. Data: 2012-02-12 22:41:18
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    > "Gabriel'wilk'" jh7vvl$jo9$...@i...gazeta.pl

    cja nie moja :-) )

    > Nie chcę takiego -- będą go mylił z telefonem. ;)
    >
    > Podąłeś zły link. Można prosić o poprawny?

    Powiedz, że to żart to co napisałeś w poście - napisz jakiego telefonu
    używasz albo lepiej wrzuć link do fotki :-)
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354

    Oskar Wilde

  • 16. Data: 2012-02-12 22:43:50
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-12 21:44, AA pisze:

> [...]
    > wytłoczki Yato bywa w marketach Aldi na tych ich cyklicznych promocjach, za

    Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się
    okazało, że to nie są oryginały, a jak już są to posiadają drobne wady
    albo klucze są tzw. demonstracyjne z targów itp. ewentualnie używki :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 17. Data: 2012-02-12 22:44:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 21:31:20 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <e...@3...lp> wrote:

    >Ty tak na poważnie?

    On? Poważnie. To jego ulubione zajęcie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2012-02-12 22:45:56
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 22:43:50 +0100, Gabriel'wilk'
    <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    >okazało, że to nie są oryginały, a jak już są to posiadają drobne wady
    >albo klucze są tzw. demonstracyjne z targów itp. ewentualnie używki :-)

    Sprzedawca Ci powie wszystko, tylko po to żeby sprzedać towar dwa razy
    drożej :))

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2012-02-13 00:28:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grejon" jh996b$b28$...@u...news.interia.pl

    > Śruby dokręcone takim momentem to odkręcisz zwykłym krzyżakowym.

    Tyle to wiem, ale jakim momentem? Taki klucz
    można nastawić na 300 Nm -- może wystarczy?

    Nie wiem, czy można nim kręcić ,,do tyłu''.
    Ktoś tu pisze, że nie należy tego robić.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-02-13 00:32:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AZ" jh85i8$e4l$...@n...news.atman.pl

    > Klucz w imadło + odważnik(i).

    Ale sam klucz tez waży. Musiałbym jakoś pocałkować jego ciężar. :)
    To nie jest sztabka o równomiernym rozkładzie masy.

    > Raz na jakiś czas kalibracji, ale używany tak sporadycznie żadnej.

    Sporadycznie!!! 40 dokrętów rocznie. :)
    Może coś trafi się po drodze -- ale jak na razie
    tylko dwa razy zmieniałem koło w czasie 20 lat.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'