  • 11. Data: 2011-02-21 11:43:45
    Temat: Re: Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    >> http://clonezilla.org/

    Witam, kolega swpomnial Clonezelle. Ciekawy projekt ale jakos nie moge
    znalezc pewnej informacji. Kilka dni temu spedzilem walke ze zrobieniem
    Image i pozniej restore SBS2003 posadzonego na ML350 na RAID5. Czy ktos wie
    czy np. Clonzella poradzila by sobie z takim zadaniem ?? W sensie zrobienie
    IMAGE istniejacego serwera dla celow kopii zapasowej z uwglednieniem
    macierzy RAID ??

    Ja uzylem ShadowProtect http://www.storagecraft.co.uk/ ale to dosc drogie
    rozwiazanie.....

    Ewentualne darmowe/tanie alternatywy ??

  • 12. Data: 2011-02-21 21:16:58
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Drive Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 13. Data: 2011-02-22 08:31:29
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >czy np. Clonzella poradzila by sobie z takim zadaniem ?? W sensie zrobienie
    >IMAGE istniejacego serwera dla celow kopii zapasowej z uwglednieniem

    Widać kolega sobie poradził, ale proponuje stawiać systemy na Raid1 a dane
    na innych typach Raid jak potrzeba wydajności/pojemności, w takim wypadku
    jak można położyć system a czasami można (przerwa techniczna etc) wyjmuje
    się polowe takiego Raid1 i masz startująca kopie systemu na dzień lub
    porostu przed rozpoczęciem prac technicznych, uzupełniasz kieszeń czystym
    dyskiem i po odbudowie masz znowu system na raid1 , wada jest konieczność
    posiadania kilku dysków, a dane z pozostałych macierzy zazwyczaj można
    kopiować nawet prostymi programami do backupu, jak wiadomo najwięcej czasu
    zajmuje przywrócenie konfiguracji systemu. Rozwiązanie sprawdzone w praktyce
    doskonale się sprawdza przez rewolucjami w systemie zwłaszcza jak ma się
    krótkie okno serwisowe.

    Buniek

  • 14. Data: 2011-02-22 13:12:33
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zajmuje przywrócenie konfiguracji systemu. Rozwiązanie sprawdzone w
    > praktyce doskonale się sprawdza przez rewolucjami w systemie zwłaszcza jak

    Masz absolutna racje. Natomiast niestety bardzo czesto przejmuje sie serwery
    juz dzialajace i trzeba nad nimi sprawowac opieke. Sytuacja byla niezwykle
    rzadka. Padl jeden dysk w Raid5, zmieniono na nowy i operacja replikacji sie
    zrywala ze wzgledu na bledy na drugim dysku. Walczylem z tym w sumie kilka
    dni na raty i w rezultacie padla decyzja o zxrobieniu obrazu istniejacego
    systemu i stworzeniu Raid5 od podstaw na zupelnie nowych dyskach. Datego to
    bylo takie specyficzne.....

  • 15. Data: 2011-02-24 08:01:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2011 17:21, bogdan2312 pisze:

    > Hehehe - czasami udaje mi sie wystukac kilka znakow, ale...
    > Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
    > CD/DVD/boot-pendrive.

    dd

    > Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
    > operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
    > na sklonowanym dysku.

    Nie, nie występuje.

    > Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
    > bit po bicie (niby)... :)

    Sugerowałbym raczej sektor po sektorze (ew. klaster po klastrze) -
    będzie szybciej :-P

  • 16. Data: 2011-02-24 17:23:18
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >dd

    Powtarzasz po wielu innych. Jak zwykle napisales po czasie
    i nic odkrywczego.

  • 17. Data: 2011-02-28 12:46:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.02.2011 18:23, Przesmiewca pisze:

    > Powtarzasz po wielu innych.

    Nie "powtarzam" tylko "popieram". To po pierwsze. Po drugie nie "wielu"
    a jednego - Sebastiana. Twoich wypocin zwyczajnie nie zauważyłem.

    > Jak zwykle napisales po czasie
    > i nic odkrywczego.

    Przygnanił kocioł garnkowi.