  • 41. Data: 2011-02-26 18:47:31
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-02-26 19:04, J.F. pisze:

    > Tylko ze chyba maly jest zbyt na moc obliczeniowa.
    >
    > Po czym przychodzi lato i sie robi klopot, no chyba ze ciepla wode
    > bedzie podgrzewac.

    Heh, serwerownie.... A pomyśl co zrobić np. z ciepłem odpadowym z
    kilkudziesięciu wtryskarek przerabiających tworzywo sztuczne. Puścić w
    kaloryfery da się tylko w zimie a i to w sytuacji gdy plany wysokie. A w
    lecie - tylko w atmosferę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2011-02-26 18:49:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 19:47:31 +0100, PeJot wrote:

> [...]
    >kilkudziesięciu wtryskarek przerabiających tworzywo sztuczne. Puścić w
    >kaloryfery da się tylko w zimie a i to w sytuacji gdy plany wysokie. A w

    A nie mozna zuzyc do wstepnego podgrzania tworzywa w leju ?

    J.

  • 43. Data: 2011-02-26 18:51:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Dane jak dane, ale jak ci sie serwer zepsuje to rozmowa bedzie inna.
    > I rachunek tez moze byc inny.

    Jak raz ma 17°C, a innym razem 27°C, to mu specjalnie nie szkodzi.
    Zresztą, o ile wiem, przez kilka lat się nie zepsuł.

    > Owszem, ale poza zima moze byc tak ze ani grzejnik ani klima nie
    > chodza.

    Jaki w tym problem? To chyba najprzyjemniejszy czas.

    > Ale wtedy sa straty na przelywie. Moze lepsze rezultaty da klima i
    > zamkniety obieg, szczegolnie jak doliczysz koszt odkurzania sprzetu
    >:-)

    Nie, jak by nie liczyć, wentylacja jest tańsza od podgrzewania i chłodzenia
    powietrza. Każdy kilowat, to około 4,5 tysiąca rocznie. Za taką kasę
    można to i owo odkurzyć -- chociaż i tak nie trzeba więcej niż zwykle.

    > Tylko ze chyba maly jest zbyt na moc obliczeniowa.

    ??? Miliony domów z elektrycznym ogrzewaniem, to "mały klaster"?

    > Po czym przychodzi lato i sie robi klopot, no chyba ze ciepla wode
    > bedzie podgrzewac.

    W lecie, to mozna leżeć pępkiem do góry i wydawać kasę zarobioną na
    obliczeniach poczynionych w długie zimowe wieczory.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2011-02-26 18:53:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > Puścić w kaloryfery da się tylko w zimie a i to w sytuacji gdy
    > plany wysokie. A w lecie - tylko w atmosferę.

    Można bimber pędzić. Suszarnie drewna założyć. Jedwabniki hodować.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2011-02-26 19:07:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-02-26 19:49, J.F. pisze:

    > A nie mozna zuzyc do wstepnego podgrzania tworzywa w leju ?

    Się zużywa, ale i tak spooooro pozostaje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 46. Data: 2011-02-26 20:10:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 18:53:50 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Można bimber pędzić. Suszarnie drewna założyć. Jedwabniki hodować.

    Kwestia temperatury - moze byc za niska na bimber.

    J.

  • 47. Data: 2011-02-26 20:43:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A widział kiedyś Kolega klimatyzację, której parownik, sprężarka i
    > skraplacz są w tym samym pomieszczeniu ?

    SJP: pomieszczenie <<budynek lub wydzielona jego część, mające określone
    przeznaczenie>>

    Takich klimatyzacji widziałem co najmniej kilkanaście modeli.

  • 48. Data: 2011-02-26 20:56:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Kwestia temperatury - moze byc za niska na bimber.

    Do destylacji, pewnie tak. Ale w wysokich temperaturach zacier znakomicie
    fermentuje. Trzysta lat temu Portugalczycy zaczęli wozić beczki z winem
    z wyspy Madery na kontynent. Ówczesne statki miały klimatyzację znacznie
    gorszą od najpodlejszej serwerowni. Przez przypadek okazało się, że wino
    z wyspiarskich szczepów w trakcie podróży wyśmienicie i szybko dojrzewa.
    Teraz maderyzację w temperaturze około 50°C stosuje się również w lądowej
    produkcji wina. Może by więc przy tych wtryskarkach urządić jakie estufo
    na beczki z trunkiem?

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2011-02-26 21:17:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Się zużywa, ale i tak spooooro pozostaje.

    Żartujesz, jaką ma temperaturę taka woda?
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 50. Data: 2011-02-26 21:35:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 26.02.2011 21:43, Padre pisze:

    > SJP: pomieszczenie <<budynek lub wydzielona jego część, mające określone
    > przeznaczenie>>
    >
    > Takich klimatyzacji widziałem co najmniej kilkanaście modeli.

    Jak zwał, tak zwał. Jeśli w takim budynku jest wydzielona część mająca
    określone przeznaczenie jako chłodnia i w niej umieszczony jest
    parownik, a w drugim pomieszczeniu (tego samego budynku) mającym
    przeznaczenie określone jako kotłownia będzie umieszczony skraplacz, to
    jak będzie wyglądał bilans cieplny dla całego budynku ?

    Wydaje mi się, że wie Kolega o co mi chodzi i tylko dla żartu bawi się w
    profesora Miodka ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz