  • 71. Data: 2011-02-27 14:10:25
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011 13:54:55 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Ja to wiem (aktualnie szukam 2.2uF/400V coby mial 10.000h dla Iac=160mA)
    >- powiedz to dla komputerow.

    A one byc moze zakladaja ze w pomieszczeniu jest 20 C a nie 30 czy 40

    J.

    P.S. A musi byc elektrolit ?

  • 72. Data: 2011-02-27 20:06:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 27/02/2011 14:10, J.F. wrote:

    > A one byc moze zakladaja ze w pomieszczeniu jest 20 C a nie 30 czy 40

    Jesli juz to musza zakladac temperature w srodku obudowy (chyba ze
    'markowy' komputer gdzie warunki chlodzenia sa znane - czyli pewnie
    wiekszosc serwerowego sprzetu).

    > P.S. A musi byc elektrolit ?

    Rozmiar ;-(
    Niestety nie bedziemy tego robic tyle, zeby zamowic kondensator - a szkoda.

    --
    Jerry1111

  • 73. Data: 2011-02-28 08:05:25
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Zalozenie "farelka" = "serwery"
    >
    > Reasumujac:
    >
    > Jesli mam 2kW serwerow (dzienne zuzycie energi 48kWh)
    > to ile zuzyje kWh w tym samym czasie klima ?

    Mam dokładnie taką sytuację.
    W maju zostały założone nowe odddzielne liczniki na szafę i na klimę.
    Mogę odczytać ile się nabiło do dziś, jeśli cię to jeszcze interesuje.

  • 74. Data: 2011-02-28 11:01:48
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    PcmOL wrote:

    > Mam dokładnie taką sytuację.
    > W maju zostały założone nowe odddzielne liczniki na szafę i na klimę.
    > Mogę odczytać ile się nabiło do dziś, jeśli cię to jeszcze interesuje.

    Oczywiscie ze tak ;)
    Teoria teoria, a praktyka praktyka ;)

    Michal W.

  • 75. Data: 2011-02-28 11:48:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mozesz przyjąć współczynnik 4 razy mniej
    tak w przyblizeniu działa klima
    lepsze mają więcej, gorsze mniej, ale w tych okolicach

  • 76. Data: 2011-02-28 12:16:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 09:05:25 +0100, PcmOL wrote:
    >Mam dokładnie taką sytuację.
    >W maju zostały założone nowe odddzielne liczniki na szafę i na klimę.
    >Mogę odczytać ile się nabiło do dziś, jeśli cię to jeszcze interesuje.

    Podaj, ciekaw jestem.
    Przez caly rok to .. 10% ?

    Jest tam jakas inna wentylacja ?

    J.

  • 77. Data: 2011-02-28 17:50:10
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał
    w wiadomości news:ikdl3k$2gf$2@news.onet.pl...

    > Ja to wiem (aktualnie szukam 2.2uF/400V coby mial 10.000h dla Iac=160mA)

    heh, nie będzie lekko, bo większość tego typu kondensatorów jest po prostu
    dość mała, ma znaczny ESR a z racji wymiarów nie za bardzo ma się jak
    chłodzić. Kojarzę, że panasonic robił porządne kondensatory tego typu.

    e.

  • 78. Data: 2011-02-28 17:56:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Lut, 12:57, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Jasssne. Szkoda tylko, e ywotno kondensator w elektrolitycznych - a
    > masz ich w ka dym komputerze dziesi tki - maleje dwukrotnie z ka dym,
    > 10-stopniowym wzrostem temperatury.

    O! Znasz zrodlo tej zasady?
    Bo kiedys tez o niej uslyszalem ale nie znalazlem skad sie wziela...

  • 79. Data: 2011-02-28 19:22:20
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Oczywiscie ze tak ;)
    > Teoria teoria, a praktyka praktyka ;)

    No więc tak:

    Pomieszczenie w budynku poniemieckim na poziomie najniższym wielkości max 2m
    x 4m (na oko). Wentylacja słaba.
    Stan licznika szafy z maszynami: 13635 kWh
    Stan licznika klimy : 2501 kWh

    Ale

    W tym pomieszczeniu pracują ciągle jeszcze 4 PC-ty i ze 3-4 switche eth na
    innym obwodzie, który nie ma tam licznika.
    Światło raczej rzadko jest używane, ale w lecie bywało, że schodziłem sobie
    tam dla ochłody.
    Klima 24000 BTU, inverter, chyba FUJI full wypas - przewymiarowana na
    okoliczność gdyby miało przybyć maszyn.

    Liczyłem kiedyś obroty licznika szafy serwerowej z zegarkiem i wychodziło mi
    właśnie ok. 2kW.

  • 80. Data: 2011-02-28 23:06:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/02/2011 17:50, entroper wrote:
> [...]
    > dość mała, ma znaczny ESR a z racji wymiarów nie za bardzo ma się jak
    > chłodzić. Kojarzę, że panasonic robił porządne kondensatory tego typu.

    Rubycon ma tylko jeden typ. Teraz mysle nad wypieprzeniem kondziora (no,
    moze zostawie 100n) i jakos wytlumie zaklocenia do sieci.

    --
    Jerry1111