  • Data: 2011-02-26 16:35:59
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > tylko wiesz:
    > a) niektorzy sobie zycza zeby w serwerowni bylo 20C,

    Niektórzy mogą sobie nawet życzyć, by było dokładnie 18,73°C, bo wtedy
    serwowane dane mają najwyższą jakość.

    > b) jak na zewnatrz jest zimno to klima sie nie meczy,

    Nie chodzi mi o ubolewanie nad ciężką dolą klimy, która się męczy,
    a nikt jej nawet dobrego słowa za to nie rzeknie. Tylko o wyrzucanie
    na śmietnik kilku kilowatów, gdy obok w łazience te same kolowaty
    iałbya produkować elektryczny grzejnik

    > c) no i czasem moze byc kwestia kurzu ..

    Jeśli czasem jest, to się robi filtr. To zresztą dość powszechan rzecz
    przy klimatyzacji.

    > oczywiscie rozsadne wykorzystanie ciepla odpadowego popieram.

    Kiedys sobie wymyśliłem, że można ludziom grzać domy komputerami.
    Wstawia się klientowi takiego pieca do pokoju, ten za prąd płaci
    (trochę) mniej niż by płacił za grzanie spiralą oporowaą, a firma
    zarabia na sprzedaży mocy obliczeniowej tak stworzonego klastra.
    Klient w pakiecie oczywiście dostaje jeszcze dostęp do sieci.

    --
    Jarek