  • Data: 2014-01-21 10:04:01
    Temat: Re: Klimatyzacja - włączać co pewien czas aby byla ok?
    Od: Niusowe <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-20 09:00, Darma pisze:> Znajomy twierdzi, że aby klima
    działała długi i dobrze należy ją odpalać
    > minimum 1 raz w tygodniu.
    > Że niby rozwijają się jakieś bakterie jak klima nie działa, psują się
    > jakieś elementy itp.
    > Czy to prawda?
    >
    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np.
    > w galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?
    > Co o tym sądzicie?

    Tak samo mi radzi - ale nie znajomy, a instrukcja obsługi samochodu.
    Uzasadniają to potrzebą rozprowadzenia smarów po łożyskach i płynów
    wszelkich po przewodach. Jako hydraulik wiem, że każda ciecz stojąca
    pozbywa się swoich cząstek mniej ciekłych poprzez wytrącanie się ich
    i osadzanie. Im dłużej stoi w bezruchu, tym więcej zbierze się osadów.
    A instalacja jest zaprojektowana na ciecz, a nie na osady. I mogą się
    z nią dziać różne dziwne rzeczy, kiedy włączyć ją po dłuższym postoju.
    Albo nieużywaniu.

    Ale - z tego co piszesz wynika, że nie do końca rozumiesz rolę
    klimatyzacji. Wydaje Ci się, że ona tylko chłodzi. A tymczasem
    wpływa też na wilgotność powietrza. Dobra automatyka dobiera powietrze
    z zewnątrz w proporcji potrzebnej do utrzymania odpowiedniego składu
    powietrza we wnętrzu kabiny. Zimą para wodna z naszego oddechu skrapla
    się na zimnych szybach. Do usuwania mgiełki można wykorzystać właśnie
    klimatyzację. Warto poczytać dokładnie instrukcję obsługi.

    Jan