  • 11. Data: 2011-05-08 00:24:58
    Temat: Re: Klimatyzacja manualna w KIA Soul
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:iq4ee9$hfs$1@inews.gazeta.pl...

    > Tzn., n
    >
    > Bezpieczniej i stabilniej na 205

    Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

  • 12. Data: 2011-05-08 02:49:53
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

    Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te sa
    jeszcze bezpieczniejsze?
    pawel

  • 13. Data: 2011-05-08 03:52:17
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    eh....

    no co mam mówić?, dzisiejsze auta mają "elektroniczne" szpery i wierze
    w to że sobie w tych koleinach dają radę..

    tak, starego renaulta zwalniało przy 140km/h bo było za ślisko, a taki
    bez szpery wpadał w poślizg (tz. ślizgał kołami) już przy 110km/h (4 koła
    w koleinach).

    czy to były 205 czy 195 nie pamiętam, pamiętam że starte zimówki,
    i tu i tam.

    > Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te
    sa
    > jeszcze bezpieczniejsze?
    > pawel

    fajnie że dają ;)

    Tak, szersze niższe są lepsze na zakrętach, i to bardzo delikatnie czuć
    -czy to lepiej przejdzie zakręt - w zasadzie tak samo.

    powiem tak: wolałem 205/60R15 niż 195/65R15
    i wolałem: 225/55R17 niż 225/45R18

    ale to był "kompromis" (nieodczuwalny za bardzo) pomiędzy wygodą
    a "trzymaniem" na boki.

    Teoria fizyczna w uproszczeniu twierdzi że powierzchnia nie ma znaczenia
    (tarcie), praktyka co innego. A pomimo gorszego prowadzenia (nieodczuwalne)
    (czyli mniejszego "bezpieczeństwa") wolę wyższe opony i mniejsze felgi bo
    lepiej tłumi dziury, progi oraz tak tak - krawężniki.

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2011-05-08 08:27:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-07 23:43, Michał pisze:

    > Tzn., n
    >
    > Bezpieczniej i stabilniej na 205 ale różnice są prawie 0.

    Bo, poniewaz?
    Idz gdzies kurwa, na onet czy inne forumy.
    Sie znalazl znawca motoryzacji.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 15. Data: 2011-05-08 09:11:21
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-05-08 03:52, Michał pisze:

    > eh....
    >
    > no co mam mówić?, dzisiejsze auta mają "elektroniczne" szpery i wierze
    > w to że sobie w tych koleinach dają radę..

    Facet - ty widziałeś Kię Soul? Po świecie nie jeżdżą tylko pełnoletnie
    Safrany z silnikiem Volvo czy Renault...

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 16. Data: 2011-05-08 09:26:24
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    pawel wrote:
    > KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna,
    > natomiast w wersji drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna.
    > Czy warto doplacac az 5000zl na klime automatyczna? Jak dziala klima

    Jesli chcemy bys szczegłółowi to za 5000 masz automatyczna klimę, 18" felgi
    i pare innych pierdów. Jeśli dziła tak jak piszą na forach to dla felg i
    tych pierdół nie warto.

  • 17. Data: 2011-05-08 09:28:31
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]

    > (czyli mniejszego "bezpieczeństwa") wolę wyższe opony i mniejsze felgi bo
    > lepiej tłumi dziury, progi oraz tak tak - krawężniki.

    Rzucam ci rekawice w twarz.
    Wyzywam cie na pojedynejk jkabys nie zrozumial.
    Objade cie swiom sejaczem gdzie chcesz, i jak chcesz, na twoich
    warunkach. Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
    Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.
    Wchodzisz w to?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 18. Data: 2011-05-08 09:48:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec
    > te sa
    > jeszcze bezpieczniejsze?

    To była ironia.
    Czym szersze opony tym gorzej sobie radzą w warunkach trudniejszych niż
    suchy, gładki asfalt.

  • 19. Data: 2011-05-08 09:50:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
    > Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od

    A wytłumaczysz jaki ma związek to wyzwanie z tym o czym on pisał?
    Bo jakby nie widzę związku.

  • 20. Data: 2011-05-08 09:55:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 09:50, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A wytłumaczysz jaki ma związek to wyzwanie z tym o czym on pisał?
    > Bo jakby nie widzę związku.

    A ja widze.
    Dzielny zuch, znawca wszystkiego, a opon w szeczegolnosci, poza tym
    znawca silnikow, skrzyn i szybkiej jazdy
    Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje
    odkrycie) albo konfabulant.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl