  • 21. Data: 2011-05-08 10:07:06
    Temat: Re: Klimatyzacja manualna w KIA Soul
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > A ja widze.
    > Dzielny zuch, znawca wszystkiego, a opon w szeczegolnosci, poza tym znawca
    > silnikow, skrzyn i szybkiej jazdy

    Już bez przesady, akurat z tego posta powyższe ciężko wyczytać.
    Nie napisał, iż czuje się znawcą, a już szczególnie utalentowanym kierowcą.
    Równie dobrze może powtarzać zasłyszane opinie - przecież ma do tego prawo?

    > Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje
    > odkrycie) albo konfabulant.

    Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

  • 22. Data: 2011-05-08 10:14:06
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Rzucam ci rekawice w twarz.
    > Wyzywam cie na pojedynejk jkabys nie zrozumial.
    > Objade cie swiom sejaczem gdzie chcesz, i jak chcesz, na twoich warunkach.
    > Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
    > Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od
    > dlugosci.
    > Wchodzisz w to?

    I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
    przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 23. Data: 2011-05-08 10:18:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 10:07, Cavallino pisze:

    > Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

    Tak, mam. Wiem, ze to glupie, ale...

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 24. Data: 2011-05-08 10:19:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 10:14, Yogi(n) pisze:
    > I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
    > przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

    Albo kto ma dluzszego... ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 25. Data: 2011-05-08 10:35:25
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Albo kto ma dluzszego... ;)
    A jeszcze lepiej o wielkość jaj ;-)
    Tylko pamiętaj - z całym szacunkiem do Twojego rajdowego doświadczenia - on
    wjeżdża w zaspy przy 140 km/h a w krawężniki przy 60, a kilkusetkilometrowe
    trasy robi na wstecznym bez oleju z prędkościami autostradowymi ;-)

  • 26. Data: 2011-05-08 10:44:42
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 10:35, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > on wjeżdża w zaspy przy 140 km/h a w krawężniki przy 60, a
    > kilkusetkilometrowe trasy robi na wstecznym bez oleju z prędkościami

    Dlatego mowie: albo odkrycie dekady, albo zwykly troll. Dobra, wiem, ze
    troll, ze jest jedna szansa na milion, ze jednak nie. a wtedy chialbym
    byc odkrywca tego dzielnego junaka. Dla kasy oczywiscie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 27. Data: 2011-05-08 14:14:54
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > warunkach. Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
    > Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.

    Wow, to byłby mój pierwszy pojedynek ;)
    Co ten twój rajdowy "sejacz" ma ? (napęd, silnik, masa)

    A btw. skąd pomysł na pojedynek :) ?
    I to ze mną ;) kierowcą co się nie ścigał nigdy.

    Pozdrawiam!

  • 28. Data: 2011-05-08 23:01:55
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    To zależy.

    Auto wg katalogu waży 1364 kg.
    Czyli opony 195 wystarczą (aby się nie ślizgało).

    Jeśli natomiast chcesz np "wyczynowo" pokonywać zakręty,
    to szersze opony o niższym profilu będą bardziej odpowiednie.

    Generalnie opony szersze są bezpieczniejsze, ale zwiekszają
    też m.in. zużycie paliwa i zwykle nie są zalecane do słabszych
    wersji silnikowych danego auta.
    Opony o niższym profilu są lepsze do ścigania się, ale gorzej
    spisują się na kiepskiej jakości drogach.

    Do zwykłego jeżdżenia najlepsze(!) są opony o niezbyt niskim
    profilu, oraz nie za szerokie.
    Ale uwaga: jeśli założysz opony węższe (niż zaleca producent),
    to ryzykujesz, iż przy ostrym hamowaniu zatrzymasz się komuś
    na zderzaku (bo wydłuża się droga hamowania).

    Reasumując: do jeżdżenia 195/65R15 wystarczą, a 205/60/R15
    to bardzo dobry pomysł przy mocniejszym silniku.
    Do szpanowania i ew. "zapierdalania", czy do "dryfu" czy cuś
    lepsze będą 205/55/R16, czy nawet 215-225 R17.

    Tak to ~wygląda.

    --
    CB

  • 29. Data: 2011-05-08 23:45:02
    Temat: Jeszcze o napedzie ZDW w KIA Soul
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Ja podaja w specyfikacji technicznej, KIA Soul ma naped ZWD. Jest to cos takiego
    jak tu pokazane:
    http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=5&t=27
    113&start=1620
    Czy to jest bezpieczne rozwiazanie? Bo jesli np. padnie (chocby na chwile) naped
    jednej osi, to samochod napedzany bedzie tylko na jedno kolo i wowczas zacznie
    krecic sie w kolko!
    Co w ogole myslicie o tym aucie? Czy warto go kupic? Bo zastanawiam sie takze
    nad Honda Civic. Nie wiem tylko czy 5D, czy 4D???
    pawel

  • 30. Data: 2011-05-09 02:07:45
    Temat: Re: Jeszcze o napedzie ZDW w KIA Soul
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>