  • 1. Data: 2011-05-07 18:19:11
    Temat: Klimatyzacja manualna w KIA Soul
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna, natomiast w wersji
    drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna. Czy warto doplacac az 5000zl na
    klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.
    nastawia sie jej temperature?
    pawel

  • 2. Data: 2011-05-07 18:35:20
    Temat: Re: Klimatyzacja manualna w KIA Soul
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 07-05-2011 o 18:19:11 pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > 5000zl na
    > klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.

    W ręcznej klimie masz wszystko tak samo jak w samochodzie bez klimy, masz
    tylko dodatkowy przycisk który włącza sprężarkę. Temperaturę ustawiasz
    ręcznie, tak na czuja jak Ci odpowiada, kierunek nawiewu oraz siłę
    regulujesz ręcznie.

    W automacie masz wyświetlacz i ustawiasz np 21 stopni, sterownik pobiera
    jaka jest temperatura na zewnątrz, jakie nasłonecznienie wnętrza i
    reguluje siłę nawiewu oraz jego kierunek. W lepszych wersjach można sobie
    ustawić osobną temperaturę dla lewej i prawej strony i jego kierunek.

    Jeżeli w tych 5 tysiakach nie ma nic więcej z wyposażenia to imho nie
    warto dopłacać takiej kwoty.

  • 3. Data: 2011-05-07 19:47:30
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    Na
    http://forum.mojaceed.pl/ (przeszukaj sobie, o Soul też wspominają.)
    automatyczna klima w Ceedzie ma nienajlepsze opinie.
    Wielu użytkowników korzysta tylko z ręcznego sterowania, mimo posiadania
    automatu.
    Mojej żonie też się nie podoba, woli ręczną w swoim Lanosie

    Tyle forsy nie warto wydawać.

  • 4. Data: 2011-05-07 21:34:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5000zl na
    > klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.

    Tak jak pisza przedpiścy, manualna daje Ci pełną kontrolę i trochę więcej
    roboty, automat działa według tego, co mu projektant ustawił. Przy czym -
    jeżeli projektant miałdobry dzień, to automat działa dobrze, jeżeli zaś
    przeciwnie - może być różnie. Jeździłem autem z automatem, teraz mam
    manuala - i chyba wolę manuala ;-) Ale i tak najważniejsza jest sprawność i
    wydajność klimatyzacji - jeżeli w miarę szybko schłodzi a potem da się
    ustawić tak, by utrzymać optymalną temperaturę, to nie ma znaczenia na
    jakiej zasadzie działa.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 5. Data: 2011-05-07 21:59:31
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    pawel wrote:
    > KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna,
    > natomiast w wersji drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna.
    > Czy warto doplacac az 5000zl na klime automatyczna?

    Dla samego sterownika (za max 200zl no plus 100zl na silniczki bo ile to moze
    kosztowac...) NIE MA sensu.

  • 6. Data: 2011-05-07 22:03:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > 5000zl na
    > klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.

    Nie.
    Co oznacza że regulujesz ją siłą nadmuchu.
    Zazwyczaj wystarczą minimalne obroty dmuchawy i ustawienie na szybę+nogi.

  • 7. Data: 2011-05-07 23:15:23
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    OK, dzieki wszystkim za odpowiedz.
    Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze, 195/65R15 czy 205/55R16 ? Tzn., na
    ktorych bezpieczniej sie jedzie? Stabilniej itd?
    pawel

  • 8. Data: 2011-05-07 23:40:44
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    5000zl n
    > klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.

    Dramatycznie lepsza jak dla mnie jest automatyczna, cały rok można
    jeździć z ustawieniem 20/20 "Auto". Jak wszystko działa to dodatkowo
    nigdy szyby nie zaprują itp..

    Czy dawać za to 5k ? nie wiem za 5k to można mieć całe auto
    z 2, 3 lub chyba 4 strefowym automatem ;)

    w klimie automatycznej masz:
    -temperaturę lub kilka (np, lewo prawo, lub lewo prawo, tył lewo/prawo).
    -tryb gdzie wieje nogi, front, szyba + kombinacje (+ niekiedy na tył
    nogi czy front, czy słupki)
    -szybkość nawiewu (w droższych na kilka stref)
    -guzik AC
    -guzik Auto

    i generalnie jak Naciskasz Auto to sam steruje wszystkim,
    ustawisz tylko temp.
    a w trybie ręcznym można ustawiać gdzie wieje jak mocno i z jaką
    temp i czy włączona sprężarka.

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2011-05-07 23:43:37
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    Tzn., n
    > ktorych bezpieczniej sie jedzie? Stabilniej itd?

    Bezpieczniej i stabilniej na 205 ale różnice są prawie 0.

    ja bym wolał wcisnąć 205/60R15 bo wygodniej ;)

    pozdrawiam!

  • 10. Data: 2011-05-08 00:07:54
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2011-05-07 23:15, pawel pisze:

    > Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze,

    Proszę nie odpowiadać nie na temat. Co mają lepsze czy gorsze opony do
    klimy w KIA Soul?