    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
    Date: Sun, 25 Oct 2009 14:06:56 +0100

    Pete pisze:

    > Jakiego prawa? Dawaj cytat.
    rządasz niemozliwego, sprzedawca broni sie prawami fizyki

    > Mnie chroni ustawa. Co sprzedawca ma na swoją obronę?
    przypadek z mojego życia:
    klient kupił maszynę z silnikiem dwusuwowym, zapomniał dodać oleju do
    benzyny co spowodowało zatarcie. skorzystał z gwarancji - odrzucono w
    sklepie, bo facet powiedział otwarcie ze nic nie wie o proporcjach
    mieszanki paliwo/olej.
    Pani z ochrony konsumetów, stwierdziła ze facet _niema obowiazku_ czytać
    gwarancji, nie musi z niej korzystać, może skorzystać z "rękojmi"
    (odstąpienia od umowy.....)
    Ale w dokumentach które dostał, było napisane: tankować mieszanką. NA
    tej podstawie sąd uznał ze facet dopuścił sie nieprawidłowego
    użytkowania. PRoste? słuszne? wydaje mi sie ze tak. Najważniejsze jednak
    jest to, ze sąd tak uznał na podstawie dokumentów załączonych do
    urządenia. W treści ich była informacja o sposobie robienia mieszanki, a
    także o ograniczeniach: nie pracować dłuzej niż 30 min - non stop. nie
    odwracać dogóry nogami, urządznie moze.... a także.... następujące
    xxxxxx nie są podstawą do roszczeń gwarancyjnych!

    Tak wiec skoro producent COŚ podaje do wiadomości klienta to ogranicza
    to prawa klienta. Nie kłuci sie to z żadnym "prawem wyższym" - chyba ze
    znajdziesz prawo, które mówi ze wszystko co ma być wyprodukowane ma być
    absolutnie idealne i nie moze sie zużywac....

    ToMasz