  • 1. Data: 2010-10-02 09:46:04
    Temat: Klasyfikacja wydajności komputera.
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Mam zainstalowany Windows 7HP. W panelu sterowania mogę uruchomić
    klasyfikację wydajności komputera. Od paru dni mam z tym jednak problemy. Po
    pewnym czasie test zostaje przerwany i wyświetla się komunikat: "Nie można
    obliczyć indeksu wydajności systemu Windows dla tego systemu. Nie można
    zmierzyć wydajności odtwarzania wideo". Ostatnio instalowałem programy
    związane z odtwarzaniem wideo, ale wszystko działa bez zarzutu. Prawdę
    mówiąc, ta klasyfikacja nie bardzo mi jest potrzebna. Chciałbym jednak
    wiedzieć, czy wspomniany wyżej komunikat nie jest zapowiedzią jakiejś
    poważniejszej awarii systemu?
    Drugie pytanie z innej beczki. Czy jeżeli laptop korzysta z zasilacza i jest
    na kilka godzin wyłączony, należy zasilacz odłączyć od prądu? Spotkałem się
    w tym temacie z wieloma sprzecznymi opiniami?

    --
    Pozdrowienia
    Janusz F

  • 2. Data: 2010-10-02 23:10:19
    Temat: Re: Klasyfikacja wydajności komputera.
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Drugie pytanie z innej beczki. Czy jeżeli laptop korzysta z zasilacza i
    > jest na kilka godzin wyłączony, należy zasilacz odłączyć od prądu?
    > Spotkałem się w tym temacie z wieloma sprzecznymi opiniami?

    Wyłączony czy zahibernowany? Wyłączony chyba nie korzysta z aku...
    Generalnie podczas pracy *wyłącznie* z sieci doradzają wyjęcie akumulatora.
    Podczas pracy bez wyjmowania aku doradzają rozładowania aku do pusta raz na
    miesiąc.
    Mam doświadczenie z kilku lapków (trzech), gdzie po używaniu głównie z sieci
    akumulatory nie pożyły
    dłużej niż 2-3 lata. Różne firmy, więc nic więcej nie mogę wywniooskować,
    oprócz tego, że były
    używane głównie z sieci zupełnie bez troski o aku.

    Feromon

  • 3. Data: 2010-10-02 23:26:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Feromon" 4ca7bbdd$0$22797$6...@n...neostrada.pl

    > Wyłączony czy zahibernowany?

    Żadna różnica -- hibernacja to wyłączenie ze zrzuceniem RAMki na dysk.
    Uśpienie to podtrzymywanie RAMki.

> [...]

    akumulatory nie pożyły dłużej niż 2-3 lata. Różne
    > firmy, więc nic więcej nie mogę wywniooskować, oprócz tego, że były używane głównie

    Ja swój rozładowywałem i teraz (12 sierpnia 2008 roku zacząłem używać)
    mam 69% zużycia akumulatora -- wg softu o nazwie Notebook Hardware Control.
    Rozładowywanie ,,do pusta'' nic nie daje. A mam akumulatorki Sanyo -- chyba
    najlepsze w swej klasie. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^c 440 440

  • 4. Data: 2010-10-03 10:08:52
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i88f3t$b3v$...@i...gazeta.pl...
    > Rozładowywanie ,,do pusta'' nic nie daje. A mam akumulatorki Sanyo --
    > chyba
    > najlepsze w swej klasie. :)

    U mnie w instrukcji zaznaczono, aby nie rozładowywać całkowicie, tylko do
    poziomu 30- 40 %.

    --
    Pozdrowienia
    Janusz F

  • 5. Data: 2010-10-03 21:30:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janusz" i8a387$faa$...@n...onet.pl

    > U mnie w instrukcji zaznaczono, aby nie rozładowywać całkowicie, tylko do poziomu
    30- 40 %.

    Co mnie obchodzi Twoja instrukcja -- napisz raczej,
    czy u Ciebie akumulator nie padł po trzech latach! :)

    Chyba jutro kupię tego Atoma 450 za 789 w Auchan. :)

    Na fakturze będzie 789, Auchan zwróci z tego 5% na skarbonkę
    emerycką (nie sprawdzają, czy mam pieniądze na funduszach
    emerytalnych -- wierzą na słowo każdemu, kto ma stosowną kartę)
    i będę się cieszył jak dziecko. :) [piątym komputerem]

  • 6. Data: 2010-10-03 21:39:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i8asm0$1pt$...@i...gazeta.pl

    > "Janusz" i8a387$faa$...@n...onet.pl

    30- 40 %.

    > Co mnie obchodzi Twoja instrukcja -- napisz raczej,
    > czy u Ciebie akumulator nie padł po trzech latach! :)

    Nie obraź się!!! Bo w mojej wypowiedzi nie ma niczego obraźliwego. :)
    Po prostu śmieszne jest zastrzeganie producenta mówiące o tym, że
    akumulatora nie należy rozładowywać poniżej 30% czy 40% a moja
    wypowiedź sugeruje:

    -- obojętne, jak będziesz używał, po 3 latach będzie po akumulatorze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2010-10-06 08:03:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-03, o godz. 23:39:55
    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał(a):

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" i8asm0$1pt$...@i...gazeta.pl

    > -- obojętne, jak będziesz używał, po 3 latach będzie po akumulatorze.

    Dobrze że akumulator z Acera 2350 z 2004 roku nie przeczytał tego że po
    3 latach już go nie ma i nadal daje zasilanie w granicach około 80
    minut dla tego kompa. I z HP Compaq 6820s który mam obok na biurku
    i ma 3 lata ta sama sytuacja - dobrze że nie przeczytał że ma nei
    działać. A już T40 kumpla to szczególnie nie czytał bo on z 8 lat
    już ma ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2010-10-06 10:24:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek Babcia Dobosz" 20101006100349.0db4fb84@babcia-workstation

> [...]

    : i ma 3 lata ta sama sytuacja - dobrze że nie przeczytał że ma nei
    : działać. A już T40 kumpla to szczególnie nie czytał bo on z 8 lat

    Takie one czułe na sugestie?

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i8at7e$3gq$...@i...gazeta.pl

    > akumulatora nie należy rozładowywać poniżej 30% czy 40% a moja
    > wypowiedź sugeruje:

    > -- obojętne, jak będziesz używał, po 3 latach będzie po akumulatorze.

    Napisz więc słów kilka o tych akumulatorach, bo ja znam tylko przypadki
    padania notebookowych akumulatorów. Napisz, jakie masz akumulatory (kto
    produkował, jakiego są typu itp.) i jak były eksploatowane. Napisz też,
    ile teraz mają swojej pojemności nominalnej czy jaką ją nazwać.

    Ja swój przez pierwsze miesiące rozładowywałem nie do końca, a jednak
    po 2 latach mam już tylko 30% jego pojemności znamiononwej, czy jaka
    ją nazwać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-10-06 10:52:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-06, o godz. 12:24:18
    napisał(a):

    > Napisz więc słów kilka o tych akumulatorach, bo ja znam tylko
    > przypadki padania notebookowych akumulatorów. Napisz, jakie masz
    > akumulatory (kto produkował, jakiego są typu itp.) i jak były

    Wyszperaj sobie na WWW producenta notebooków. Kupione razem z maszynami.
    Mi zwyczajnie nie chce się tego spisywać.

> [...]
    > Ja swój przez pierwsze miesiące rozładowywałem nie do końca, a jednak
    > po 2 latach mam już tylko 30% jego pojemności znamiononwej, czy jaka

    A nie chce mi się mierzyć jamkimiś programami - zwyczajnie nie mam
    potrzeby tego badać teoretycznie i główkować że może jeszce ze 2
    minuty uda się więcej zrobić. Ważne że minimum godzinę pracy każdy z
    nich umożliwia. Eksploatowane normalnie jak to laptop - część na
    bateriach, część na zasilaczu - bez specjalnego dbania o nie.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2010-10-06 11:10:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek Babcia Dobosz" 20101006125249.34ff520b@babcia-workstation

> [...]

    : nich umożliwia. Eksploatowane normalnie jak to laptop - część na
    : bateriach, część na zasilaczu - bez specjalnego dbania o nie.

    Podpis pamiętam... :) To wg Ciebie Unia Brzeska (rok chyba 1596)
    przyjęła dogmat o nieomylności papieża (rok chyba 1870) -- nic
    dodać i nic ująć. :)

    -=-

    Do reszty: Z Maćkiem Babcią Doboszem rozmawiałem prywatnie za pomocą m@il.
    Zarzucał mi nieznajomość spraw związanych z Kościołami -- ale okazało się,
    że nie ma on pojęcia o tym, o czym pisze. :) Jak można uznać dziś dogmat,
    który zaistnieje dopiero ćwierć tysiąca lat później? :)

    M@iel do wglądu na żądanie każdego chętnego -- nie ma w nich niczego osobistego.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'