  • 1. Data: 2010-10-01 15:32:07
    Temat: Mocniejszy komputer - modernizacja
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Po 2.5 roku użytkowania nadszedł czas na zmiany.
    Komputer jest użytkowany do pracy z wideo . Wiadomo, programy się
    zmieniają - potrzebują coraz większych wymagań, dawniej SD teraz HD, tak
    więc i komputer również musi coraz więcej podołać.
    Aby za szybko nie wymieniać sprzętu na nowy chcę zmodernizować swój stary
    .
    Tak więc proszę znawców tematu o propozycję tych zmian .
    Oto mój komputer w skrócie - raport z Everesta:
    Komputer:
    Typ komputera Wieloprocesorowy
    komputer PC z interfejsem ACPI
    System operacyjny Microsoft Windows
    XP Home Edition
    Dodatek service pack systemu operacyjnego Dodatek Service
    Pack 3
    Internet Explorer 8.0.6001.18702
    DirectX 4.09.00.0904
    (DirectX 9.0c)
    Nazwa komputera
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Nazwa użytkownika Tomek
    Domena logowania -xxxxxxxxxx
    Data / Czas 2010-10-01 / 17:12

    Płyta główna:
    Typ procesora DualCore Intel
    Core 2 Duo E6850, 3000 MHz (9 x 333)
    Nazwa płyty głównej Asus P5W DH Deluxe
    (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN,
    IEEE-1394)
    Mikroukład płyty głównej Intel Glenwood-DG
    i975X
    Pamięć fizyczna 2048 MB (DDR2-800
    DDR2 SDRAM)
    DIMM1: GeIL CL4-4-4DDR2-800 1 GB DDR2-800 DDR2
    SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)
    DIMM3: GeIL CL4-4-4DDR2-800 1 GB DDR2-800 DDR2
    SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)
    Typ BIOS'u AMI (07/24/07)
    Port komunikacyjny Port komunikacyjny
    (COM1)

    Ekran:
    Karta wideo Radeon X1650
    Series Secondary (256 MB)
    Karta wideo Radeon X1650
    Series (256 MB)
    Akcelerator 3D ATI Radeon X1650
    Pro (RV530)

    Multimedia:
    Karta dźwiękowa Realtek ALC882/D/M
    @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

    Dysk fizyczny WDC WD2000KS-00MJB0
    (186 GB, IDE)
    Dysk fizyczny WDC
    WD2000KS-00MJB0 (186 GB, IDE)
    Napęd dysków optycznych BENQ DVD LS DW1655
    (DVD+R9:8x, DVD-R9:4x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x,
    CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)

    Tak w skrócie przedstawia się mój komputer.
    Co mozna w nim zmienić aby był jeszcze mocniejszy - czy warto dokładać do
    niego dalsze pamięci - zmienić wtedy system na 7 , może dołozyć lepszą
    kartę graficzną - ale jaką ? Co dołozyć albo zmienić ?

    Proszę o porady .

    Pozdrawiam

    Boch

  • 2. Data: 2010-10-01 17:16:30
    Temat: Re: Mocniejszy komputer - modernizacja
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Boch pisze:

    > Proszę o porady .

    Z taki komputer weźmiesz z grubsza jakieś 700-800 zł (strzelam - ale
    policz po cenach używek na Allegro i zaokrąglij w dół).
    Wg mnie inwestowanie w niego mija się z celem. Dokładając do tego drugie
    tyle miałbyś nowoczesny komputer...
    Tylko od Ciebie zależy, jakie widełki cenowe określisz i na ile poważnie
    zajmujesz się tą obróbka video? ;)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Po pierwsze przeskoczyłbym na OS 64-bit i co najmniej 4GB RAM. Po
    drugie korzystałbym z Raid 0.

  • 3. Data: 2010-10-02 23:03:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Boch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc i komputer również musi coraz więcej podołać.
    > Aby za szybko nie wymieniać sprzętu na nowy chcę zmodernizować swój stary

    No ja bym rozszerzył pamięć do 4GB i dysk do 1,5 TB.
    Praca z wideo nie wymaga chyba lepszej karty grafiki.
    Windows 7 być może poprawi komfort pracy jeśli tylko
    programy "do pracy z wideo" pod tym zadziałają.

    Tak na marginesie. Konwertowałem kiedyś audio na mp3.
    Różnica w P100 a Core2Duo jest jedynie w czasie oczekiwania na rezultat.
    Zatem zależy jak tempo pracy z wideo przekłada się na pieniądze.

    Feromon

  • 4. Data: 2010-10-03 11:11:59
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    OMSON ma rację ... Modernizacja tego komputera to tak jak reanimacja
    trupa - co z tego , ze dzisiaj wydam sporo pieniędzy a za pół roku góra
    rok ten komputer bedzie taki jak jest dziś . Wiadomo , zmiana Windowsa na
    64 , jak już zmiana to zmiana płyty itd.itd...
    Tak więc kończę ten post i niedługo podam przykładowe konfiguracje
    komputerów z prośbą o ocenę tych zestawów.

    Boch

  • 5. Data: 2010-10-03 11:45:10
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Boch pisze:
    > OMSON ma rację ... Modernizacja tego komputera to tak jak reanimacja
    > trupa - co z tego , ze dzisiaj wydam sporo pieniędzy a za pół roku góra

    Trup to to nie jest, ale wkładanie w niego pieniędzy to trochę kręcenie
    sie za własnym ogonem. Zmienisz płytę, dysk, procka i okaże się, że
    podobne pieniądze wydałbyś sprzedając całość i dokładając do zupełnie
    nowego komputera, z nowoczesnymi podzespołami.

    Jeśli mogę zasugerować - to najmniejszy koszt wyjdzie jeśli zdecydujesz
    sie na platformę AMD.
    Ostatnio budowałem peceta do gier z Phenom II X2 550, 2GB DDR3 1333,
    Gigabyte na AMD760G pod AM3, Samsung F3 HD502HJ 500GB, obudowa Chieftec
    z zasilaczem 355W Arena i zapłaciłem sporo poniżej 1300 zł. W Twoim
    przypadku dołożyłbym aby mieć te 4GB RAM na dzień dobry i procesor
    przynajmniej Black Edition (wtedy bezproblemowo wykręcisz). Powinieneś
    zmieścić się w 1500 zł.
    Zintegrowana karta ATI HD3000 powinna Ci wystarczyć na początek (być
    może nie będzie potrzeby dokładać czegoś więcej) ale zainwestowałbym w
    drugiej kolejności w następne 2 takie dyski F3 i postawił Raid 0 do
    zrzucania i pracy na surowym video.
    BTW - wybierz MoBo z kontrolerem Fire-Wire i Raid (prawdopodobnie będzie
    miała lepszy chipset i lepszą zintegrowaną kartę graficzną od wspomnianej).

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-10-03 11:54:18
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Dzięki za podpowiedź. Juz napisałem posta wyżej co do moich wymagań .
    Podałem również przykładowe konfiguracje które gdzieś znalazłem w sieci do
    weryfikacji .

    Boch

  • 7. Data: 2010-10-07 21:06:53
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Boch" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > niego dalsze pamięci - zmienić wtedy system na 7 , może dołozyć lepszą
    > kartę graficzną - ale jaką ? Co dołozyć albo zmienić ?

    Ja posiadam kompa z podobnej epoki czasowej, z tym, że procesor 4 rdzeniowy.
    Ponieważ potrzebowałem także przyspieszenia mocy obliczeniowej do obróbki
    HD, postawiłem na CUDA, kupując grafikę Nvidii
    W efekcie szybkość renderowania wzrosła z 0,15-0,2 real time do 0,6-0,8,
    czyli 3-4 krotnie.
    Wątpię, czy wymiana płyty, procesora, dołożenie pamięci i instalacja RAID
    byłaby w stanie podnieść w takim stopniu wydajność.