-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Magic <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
Date: Fri, 27 Apr 2012 08:45:46 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 66
Message-ID: <jndfaq$1nb$1@news.icm.edu.pl>
References: <jn1r8a$770$1@node2.news.atman.pl> <jn32qn$9av$1@inews.gazeta.pl>
<jn352m$m75$1@news.icm.edu.pl>
<b...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: apn-95-40-251-198.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1335509146 1771 95.40.251.198 (27 Apr 2012 06:45:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Apr 2012 06:45:46 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120420 Thunderbird/12.0
In-Reply-To: <b...@e...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:652933
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-24 22:57, Kefir pisze:
> On 23 Kwi, 10:49, Magic<m...@w...pl> wrote:
>> W dniu 2012-04-23 10:11, kakmar pisze:
>>
>>> Dnia 22.04.2012 AZ<a...@g...com> napisał/a:
>>>> http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-r
anna-w-zderzeniu-...
>>
>>>> Dziennikarze wymyślili linkę na szyję ale do tej linki teraz dołączyło
>>>> "próbował(a) położyć motocykl". Jeszcze nie słyszałem o tym by kłaść
>>>> motocykl przed zderzeniem, no chyba, żeby wsunąć się na dupie pod samochód.
>>
>>> Ależ to jest tak stare, jak zaciskanie palców na fotelu w kinie.
>>> Odruch panicznego wciśnięcia wszystkich hebli na widok niespodziewanego,
>>> jest naturalnym zachowaniem. Potem tylko zamiast powiedzieć,
>>> spanikowałem i wyjebałem się jak to zwykle bywa, mówi się, położyłem
>>> motocykl. Ech, a było wiele razy, nawet byli tacy co wykazywali zalety
>>> wyjebania się na sam widok niebezpieczeństwa.
>>
>> [..] Zakręt jest ładnie
>> wyprofilowany więc mimo mokrej nawierzchni wchodzimy bez stresu i w 2/3
>> widzimy, że woda spływająca z góry a) zasuwa fajnym potokiem w poprzek
>> drogi i b) naniosła przy tym bardzo ładna łachę piachu przez całą
>> szerokość jezdni. Felek przechodzi, ma dużo większe doświadczenie,
>> lżejsze moto i lepsze w tej sytuacji gumy. Ja mam za dużą prędkość by
>> wyhamować, za dużą by przejść cało w złożeniu przez tę wodę i piach. Na
>> wprost jest z 5 m trawnika, potem skarpa w dół, na oko ze 2m wysokości i
>> ogrodzenie cmentarza, takie ładne, ze stalowych prętów sterczących
>> zaostrzonymi, ozdobnymi końcami w górę. Pojadę na wprost to i tak nie
>> wyhamuję na mokrej trawie i spadnę prosto na ogrodzenie. Będę walczył do
>> końca to jest spora szansa że zakończy się to podobnie bo na dole, za
>> piachem, trawnik jest znacznie węższy i mogę przelecieć go bokiem. W tej
>> sytuacji daję tylny hebel na maksa i podcinam tył motocykla (jestem
>> złożony w zakręt), kładę się na lewy bok, szoruję jakieś 15 m po
>> asfalcie, resztką rozpędu wpadam na pobocze i zatrzymuję się po jakimś
>> metrze.
>> Tak, gdybym miał większe doświadczenie/jaja to może bym ten zakręt
>> jednak przeszedł. MOŻE.
>
> Macius. Z tekstu wynika, ze dzialales racjonalnie, zas moto mialo
> lepsza
> przyczepnosc szorujac bokiem niz mialoby czarnym do dolu gdyz nie
> polecialo za daleko.
Nie do końca. Na pewno miało (by) dobrą przyczepność czarnym do dołu do
momentu wjazdu na wodę/piach. Potem loteria. A nie poleciało za daleko
gdyż miało niezłą kotwicę w postaci mnie i mojego buta na którym jechało.
> Chyba zracjonalizowales sobie przez te pare latek wiecej niz nakazuje
> pokora.
Hehe, od początku mówiłem że podciąłem moto :) Ale takie były fakty -
hamowałem przodem i tyłem, widzę że może nie wydać, tylny hebel do
oporu. Przy czym obserwację że "może nie wydać" poczyniłem bazując na
moim miernym wtedy doświadczeniu, dziś (wspominając lekki uślizg pod
Wrocławiem na autobahnie na mokrym przy 160 gdy jechaliśmy razem na
Bobrowy) pewnie nawet bym się nie spocił.
> Trudno sie, zreszta, temu dziwic - mowie to walac sie we wlasna klate.
> IcomaFelekdotwegowiatraka?
On przeszedł, ja nie. Z czegoś to wynikało. No i przyjemniej się czyta
taką opowiastkę, nie ? ;)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=