  • 11. Data: 2009-12-26 11:43:57
    Temat: Re: Kilka tysiecy zdjec
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    J.F. pisze:

    > Coz chcesz - przegraja sobie i beda mieli zajecie na dlugie zimowe
    > wieczory.

    zgadzam się na słowa "będą mieli" (zdjecia) co niekoniecznie oznacza
    "będą oglądali"

  • 12. Data: 2009-12-26 11:51:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 12:43:57 +0100, Jacek Czerwinski wrote:

    >zgadzam się na słowa "będą mieli" (zdjecia) co niekoniecznie oznacza
    >"będą oglądali"

    beda mieli _zajęcie_ na dlugie zimowe wieczory - ogladanie tego.

    W koncu ludzie filmy na weselach kreca, ile to klatek ?
    50/s czy tylko 25/s :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-12-26 11:54:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 8...@j...goo
    glegroups.com

    : jedno ujecie to seria co najmniej 20 zdjec - czyli strzela jak z
    : karabinu maszynowego na oslep w przekonanu ze w tej serii , ktores
    : bedzie trafne.

    Ach, gdybyż tak można było strzelać z szybkością nie 8 klatek
    na sekundę, ale 80, 800 lub nawet 8000?... I nadal to będzie sztuka... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-12-26 11:57:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> hh4o4n$dms$...@n...supermedia.pl

    > W sporcie jest mocno dynamicznie. A w tej chwili to już nie fotograf
    > wybiera zdjęcia tylko fotoedytorzy. Fotograf jest tylko od naciskania spustu.

    Może warto instalować kamery na stadionach? :) Strzelałyby ogniem ciągłym... ;)
    Co 10 czy co 100 metrów kamera... A później już tylko selekcja. ; )

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2009-12-26 11:57:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 01:47:00 -0800 (PST), XX YY wrote:
    >akurat czytalem rozmowe z jednym fotgrafem zawodowym specjalizujacym
    >sie w sporcie.
    >z jednego meczu p.noznej przynosi uzysk w postaci 1500-2200 zdjec.
    >jedno ujecie to seria co najmniej 20 zdjec - czyli strzela jak z
    >karabinu maszynowego na oslep w przekonanu ze w tej serii , ktores
    >bedzie trafne.
    >taka jest aktualnie technika pracy.
    >Statystycy maja racje-,tylko jedno na iles tam zdjec ma szanse byc
    >dobrym , a wiec przewrotnie wali sie iles tam zdjec bedac
    >przekonanym , ze jakies musi byc dobre.

    Ale co sie dziwic - w sporcie nie ma szans trafic swiadomie na ten
    jeden wlasciwy moment wiec go technika wspomaga.

    A na slubie nie chodzi o to jedno najlepsze zdjecie, tylko rodzinka
    chce sie i innych zobaczyc. I powinno byc wiele przyzwoitych zdjec.

    J.

  • 16. Data: 2009-12-26 12:03:11
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    J.F napisał:
    > A co robil niedawno profesjonalny fotograf ?
    > Trzaskal czesto, wywolywal, naswietlal, ogladal - i dopiero
    > selekcjonowal.

    Pierwsza selekcja była przed naświetlaniem.

    m.
    --
    E466: Brak nazwy pliku pod zachęcaczem

  • 17. Data: 2009-12-26 12:09:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hh4tnv$cit$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Ach, gdybyż tak można było strzelać z szybkością nie 8 klatek
    > na sekundę, ale 80, 800 lub nawet 8000?... I nadal to będzie sztuka... ;)

    I jest!!!

    Lumiere to aparat firmy ViewPlus, który rejestruje sześćdziesiąt
    8-megapikselowych zdjęć na sekundę, a w czasie pracy musi być
    podłączony do komputera.

    Japońska firma ViewPlus na odbywającej się w Jokohamie wystawie
    International Technical Exhibition on Imaging Technology and
    Equipment (Japonia) zaprezentowała aparat cyfrowy (kamerę)
    o imponujących możliwościach. Lumiere rejestruje w ciągu
    sekundy do 60 kadrów o rozdzielczości 4096 x 2048 pikseli.
    Zdjęcia zapisywane są w postaci 12-bitowych RAW-ów (wyłącznie),
    co daje strumień danych 700 MB/s.

    http://nt.interia.pl/foto/news/viewplus-lumiere-60-k
    latek-na-sekunde,1414268,3609

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2009-12-26 12:27:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" c...@j...goog
    legroups.com

    > 2200 zdjec z meczu oznacza jedno jedno ujecie srednio co ok 3 sek.
    > jesli kazdemu zdjeciu poswieci przy przegladaniu tylko 2 sek. oznacza
    > to ze potrzebuje ok 1,5 godz. na przejrzenie tego co zrobil.

    A że mecz trwa dwa razy po 45 minut, czyli 90 minut, czyli 1.5 godziny... ;)
    Czasu na pstrykanie i na oglądanie mamy tyle samo -- 1.5 godziny,
    ale jednak z jakiegoś powodu strzelamy co 3, a oglądamy co 2 sekundy... :)

    Rozumiem odwrotną sytuację -- co 2 strzelamy (z jednosekundowymi odstępami
    potrzebnymi właśnie na strzał, który przeca trwa, choć czy ja wiem, czy aż
    tak długo) i przez 3 oglądamy z założeniem, że czas przerzucania wzroku ze
    zdjęcia na zdjęcie jest pomijalnie mały...

    A może... Może właśnie czas na przerzucenie wzroku z fotki na fotkę trwa aż 1
    sekundę... ;)

    A gdyby tak wszędzie, absolutnie wszędzie zainstalować kamery...
    Nakręciłaby się koniunktura na aparaty i na obiektywy czy sprzęt
    fotograficzny w ogóle, pracę znaleźliby kamerzyści czy fotografowie...
    Później pracę by mieli selekcjonerzy... [no, i oglądacze profesjonalni]

    Bosko...

    No nic... Do roboty fizycznej trzeba iść, czyli sprawdzić, ile to jest te 2200 na
    mecz...

    90*60=5400

    54/22=2,45454545454545
    22/54=0,407407407407407

    I wszystko jasne... Raz zaokrągliłeś w górę a raz w dół...

    Ciekawe, czy wiesz, dlaczego tak akurat zaokrągliłeś?
    Wiadomo, że jeśli w butelce mieści się 0.9 litra a jedna
    niepodzielna kropla zajmuje 1/3 litra, to w butelkę można
    zmieścić tylko dwie takie krople. :)

    A Ty -- jakiego przybliżania i jakiego zaokrąglania użyłeś? :)

    > Nie sadze zeby redakcja dokonywala piewszej selekcji , to byloby zbyt
    > drogo dla redakcji - dokonuje jej fotograf prasowy na miejscu.

    > to jest rosyjskie podejscie do zagadnienia - zalac masa , w
    > przeciwienstwie do padejscia amerykanskiego - jednym celnym strzalem
    > polozyc dziesieciu indian i bizona do tego..

    Akurat Amerykańce i Ruskie stosują te same taktyki.
    Nawet samoloty mają niemal identyczne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2009-12-26 12:29:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." i...@4...com

    > W koncu ludzie filmy na weselach kreca, ile to klatek ?
    > 50/s czy tylko 25/s :-)

    Rozdzielczość mniejsza i migawka elektroniczna. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2009-12-26 12:35:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > Statystycy maja racje-,tylko jedno na iles tam zdjec ma szanse byc
    > dobrym , a wiec przewrotnie wali sie iles tam zdjec bedac

    ale wiesz dla czego tak sie robi w sporcie? tak sie zawsze sport robiło.
    Windery to nie wynalazek ostatnich 5 lat

    mój stary dobry f801 robi chyba 5 klatek na sekundę, F4 z szybkim motorem
    robił zdaje sie wiecej, pamiętasz te magazynki na nikona z rolkę taśmy
    filmowej (100 czy 150 klatek).

    zważ jednak, że te serie sie robi z sensem a nie na oślep, widzisz akcję
    wieć celujesz i strzelasz serią, 20 klatek 11kl/sek

    taki sysyem ma sens gdy potrzebujemy footgrafować szybkie zdarzenia (sport
    wojna katastrofy)