  • Date: Sun, 19 Jun 2011 11:22:50 +0200
    From: Shrek <lskorupka@wirtualna>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kilka filmików o ... na drodze

    W dniu 2011-06-19 10:20, Waldek Godel pisze:

    > eee.. a czym się różni znak ronda dla ronda od znaku ronda dla skrzyżowania
    > z wyspą centralną oraz przepisy dla nich? tak się wpatrywałem, wpatrywałem
    > i nie widzę różnicy. Pokażesz paluszkiem, proszę?

    Znak się nie różni niczym. I generalnie IMHO nie powinien być stawiany
    przed skrzyżowaniami z wyspą centralna, które są zwykłymi
    skrzyżowaniami. Potem właśnie prowadzi to do nieporozumień. Takie jak
    "skoro na rondzie (i podajesz przykład "klasycznego ronda) można, to
    czemu na tym skrzyżowaniu nie"? Otóż dlatego nie, bo mimo, że znak jest
    ten sam, to oznakowanie poziome różni się zasadniczo.

    > podałeś przepisy dla normalnego skrzyżowania a nie ronda

    Nie, nie, nie. Podałem przepis dotyczący skrzyżowania. Rondo jest
    skrzyżowaniem i żaden przepis tutaj tego nie zmienia. Na klasycznym
    rondzie istotnie czasem jest inaczej, ale dlatego, że oznakowanie
    poziome jest inne. Tu nie jest - na rondzie kontynuując jazdę wokół
    wyspy nie zmieniasz pasa. Tu zmieniasz, a to, że ze środkowego zmieniasz
    przez ciągłą jest dodatkową przesłanką, że niewolno.

    > W zasadzie ma - hint - jazda dookoła. Mozna zmieniać pasy i jednocześnie
    > pozostać na pasie

    Podkręć jasność wypowiedzi.

    > ale jadąc po rondzie możesz jednocześnie zmieniać pas i pozostać na pasie.

    Znów podreśl jasność. Zawsze zostajesz na (jakimś tam) pasie. Nie
    rozumiem o co ci biega.

    > Przy czym w przypadku tej drugiej części nie ma mowy o skręcie, skoro to
    > pas skręca a nie pojazd.

    Który? Srodkowy? Przyjrzyj się jeszcze raz.

    > Jeżeli tego nie widzisz, wróć do fotki ronda w Katowicach. Wbrew temu co
    > twierdzisz, obydwa przypadki są równorzędne wobec prawa.

    A co mam tam zobaczyć?

    Shrek.