  • Data: 2012-06-22 21:26:46
    Temat: Re: Kilka HDRow z Montrealu
    Od: Alfred Frater <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.06.2012 16:09, EMPI wrote:
    > Hej !

    > No dobra, są rzeczy które można jednoznacznie ocenić, że są źle zrobione
    > tj. nie funkcjonują jak należy albo nie posiadają odpowiednich
    > mierzalnych parametrów kwalifikujących je jako zrobionych dobrze.
    >
    > Czy dysponujesz jakąś oficjalnie uznaną definicją dobrze zrobionego
    > zdjęcia/hdr'a ? Nie dysponujesz. Dla Ciebie źle zrobione zdjęcie to
    > takie, które Ci się nie podoba, albo nie spełnia twoich subiektywnych
    > kryteriów.

    Nie do końca. Subiektywna ocena to jedno ale z całą pewnością HDR użyty dla
    stworzenia pewnej karykatury rzeczywistości "dobrym" w technologicznym
    znaczeniu nie jest. Padło w tym wątku mądre stwierdzenie, że do
    pewnej granicy HDR stwarza przyjemniejsze dla oka stonowanie zdjęcia
    ad od pewnego momentu jest już nijak. Trafne porównanie do makijażu
    u kobiet.

    Definicja dobrego HDR jest zawarta w opisie czym HDR jest.

    Kryteria oceny oparte na zdrowym rozsądku są jednak lepsze niż te
    w definicjach.

    Na to czy się podoba nie może się składać tylko technika. To wiele
    innych czynników o tym decyduje. Dolicz do tego wszelkie opinie w
    stylu "dobre, ale" co bywa odbierane, że jednak dobre nie jest.

    Takie trochę lekko w pół do dobre. :)

    Tu "źle zrobione" było by jednoznaczne ze źle zrobionym makijażem.
    Wiele rzeczy można zrobić po prostu źle. Źle, może być wstępem
    do całej gry poprzedzonym "dlaczego" albo też binarnym efektem
    końcowym analizy dzieła, gdzie "źle" powoduje jego odrzucenie.

    Autor nie zapytał "ale dlaczego źle" więc chyba czekał na binarną
    akceptację lub nie tego co zrobił. Ja takiego HDR nie akceptuje, a
    dlaczego uzasadniłem już tyle razy, że sam siebie znudziłem.
    I mimo, że nie robiłem personalnych wycieczek to zakwalifikowałem
    się do grupy zwyzywanych od "ograniczonych" przez autora.

    Ciekawe czego oczekiwał wystawiając to publicznie...
    Może jednak chciał zaimponować. Po pierwsze tym, że mkIII
    leży w zasięgu jego aspiracji a może tym, że był w Montrealu.
    Nie wiem. Nie napisał. Więc zwyczajnie, jak to w internecie
    dostał nie to co chciał. Wyrwano pawiu piórka. Pawiowi.

    Tego typu błędy w ocenach zdjęć na tej grupie pojawiają
    się bardzo często. Rzadko jednak wynikają z niechęci oceniających.

    > Można jeszcze przyjąć kryterium liczności - jeśli wszyscy (bo z
    > większością było by to ryzykowne) uważają, że coś jest źle zrobione to
    > jest to źle zrobione :-)

    No jak wszyscy to wszyscy, babcia też. :)

    --
    Afred Frater