eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierunkowskazy na rondzieRe: Kierunkowskazy na rondzie
  • Data: 2012-05-04 01:08:30
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 3 May 2012, Artur Maśląg wrote:

    > Może dla teoretyków próbujących na sztywno interpretować polski PoRD.

    W zupełnosci się zgadzam, że to jest niesprawiedliwosc, że
    kierowca na skrzyżowaniu ma na decyzję sekundy (w skrajnych
    przypadkach ułamki), policjant na ocenę mandatowa minuty,
    zas sad całe miesiace.
    Ale tak własnie jest, i to owe "wnioski teoretyczne" skutkuja
    własnie wyrokami w razie kolizji.
    Nie ma innej metody, niż uprzednio zapoznać się z możliwymi
    skutkami różnych konstrukcji prawnych i terenowych :(

    > Proponuję się zastanowić, jak takie teoretyzowanie wpłynie na
    > zachowanie kierowcy na bardziej skomplikowanym węźle.

    Koniecznoscia zaznajomienia się z większa liczba konstrukcji
    które ma miec "wykute na blachę".
    Ocenę pierwszeństwa może załatać ustępowaniem "z ostrożnosci",
    oceny prawidłowej sygnalizacji nie może załatać niczym.
    Dura lex sed lex, to nie jest moja złosliwosc :|

    >> Teraz pytanie: co zrobisz przy *nastepnej* przecznicy,
    >> uznasz, że "A-7 skończyło moje pierwszeństwo", bezterminowo,
    >> i dopóki nie będzie D-1 jestes go pozbawiony?
    >
    > Tak. Wszędzie.

    Ktos już pytał - czym to się objawia, czekasz aż ten z prawej
    pojedzie, czy bazujesz na A-7 widzianym "od tyłu"?
    (co leży i kwiczy jesli z boku stoi duża ciężarówka, zasłaniajac
    wjazd).
    Z tego co widzę, w obserwowanych przypadkach kierujacy
    bazuja na fakcie że "tamten czeka" :) (lub, co bywało powodem
    kolizjogennych skrzyżowań, "ja mam szersza drogę" :P)

    [...]
    > LOL - no i właśnie mamy piękny przykład kombinacji, która
    > prowadzi do nieporozumień itd. Kierowca nie powinien być
    > zmuszany do zastanawiania dokąd działa A7 itd.

    Ale jest, i co ja na to mam poradzić.

    >> No i w tym miejscu się zgadzamy, chyba że usiłujesz wywiesc
    >> iż 2-km SORO dotycza inne zasady niż takiego o 30m obwodu.
    >
    > Takie same zasady obowiązują na każdym skrzyżowaniu, problem
    > w tym, że Ty właśnie próbujesz wprowadzać "zróżnicowanie"
    > pierwszeństwa i działania A7 w zależności od lokalizacji, które
    > jak twierdzisz ma umocowanie w PoRD.

    Konkretnie w przepisach rozporzadzenia, wprost definiujacych
    znaczenie znaku A-7 oraz A-7 razem z C-12.

    Żeby była jasnosc: dopóki kierowcy się stosuja do owych A-7
    to problemu nie ma.
    Problem powstaje w momencie kiedy ktos się nie zastosuje,
    a clou leży w tym że tym kims może być "ten drugi".
    Wina/odpowiedzialnosc za wypadek może zależeć od tego czy jego
    "ustapienie" już sie skończyło czy nie.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: