  • 141. Data: 2017-01-30 17:53:22
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-01-2017 o 23:26, J.F. pisze:
    >miałem na myśli tych wszystkich tu piszących (o odstępach i ich
    >
    > Mowisz, ze taki karambol to znikoma szkoda ? :-)

    Raz, albo parę razy na rok?
    Tak, tak mówię.

  • 142. Data: 2017-01-30 17:54:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 10:15, Tomasz Pyra pisze:

    > Jak kierowca wbije wzrok w szarość mgły, to istotnie może przegapić moment
    > gdy ze 100m widoczności zrobiło się 20m i jechać po prostu nie wiedząc jaka
    > jest widoczność.

    Wreszcie doszliśmy do tego, co było oczywiste od początku.

  • 143. Data: 2017-01-30 18:00:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-01-2017 o 21:56, Tomasz Pyra pisze:

    > Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
    > Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
    > gwałtowne hamowanie.

    To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
    wyraźnego powodu.

    > Tak - może nie akurat z cegieł, ale zdarza się dość często, nazywa się
    > korek.

    Korek w dobrej widoczności nie jest niczym strasznym.
    W kiepskiej kończy się tak jak w omawianym przypadku.

    > No jakoś sobie nie przypominam,

    Następny, który ma w życiu niebywałe szczęście, że nigdy przenigdy
    prawdziwej mgły nie widział.
    Wyjeżdżasz kiedyś za miasto?

    > Może ja jakiś dziwny jestem, ale patrzę w horyzont. Zawsze i wszędzie.

    Jaki horyzont jadąc w sznureczku aut?

    > Tu jeszcze dochodzi niebezpieczny nawyk powolnego i stopniowego zwiększania
    > siły hamowania. Nowsze samochody mają na tą okoliczność BAS.

    Też nie zadziała, jeśli nie zorientujesz się że sytuacja JUŻ jest
    podbramkowa i zaczniesz zwalniać zamiast mocno hamować.

    > No ja nie mówię że nikt się nie zagapi, tylko co zrobić żeby nie być tym
    > zaskoczonym tym co się stało.

    Pomódl się - efekt będzie zbliżony do Twoich rad.
    Albo masz fuksa, albo w karmabolu udział weźmiesz w takich warunkach i tyle.

  • 144. Data: 2017-01-30 18:01:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-29 23:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Miałeś w życiu dużo szczęścia, że nigdy nie trafiłeś na prawdziwą
    > mgłę.

    nap rawdziwą mgłe trafialem kilka razy. Widocznośc mniejsza niż metr.
    Ale nigdy na scianę mgły. Szczególnie taką która pojawia się w mniej niż
    3 sekundy i powoduje zaskoczenie.

  • 145. Data: 2017-01-30 18:01:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 14:19, SW3 pisze:

    > Jeśli zachowujesz odstęp wystarczający na wypadek hamowania poprzednika
    > (ale nie wystarczający w razie nagłego jego zatrzymania) to taki odstęp
    > powinien wystarczyć w przypadku hamowania poprzednika.

    Nie w karambolu, kiedy on właśnie w kogoś wjeżdża i wytraca prędkość do
    0 w sekundę.
    O tym właśnie mówię cały czas.

  • 146. Data: 2017-01-30 18:13:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Raz, albo parę razy na rok?
    >Tak, tak mówię.

    Ale jednak dlugi postoj.
    To moze lepiej wdrozyc te inne metody ... choc nie bardzo wiemy, o
    jakie chodzi :-)

    W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na
    wypadki ...

    J.

  • 147. Data: 2017-01-30 18:18:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 18:13, J.F. pisze:

    > Ale jednak dlugi postoj.
    > To moze lepiej wdrozyc te inne metody ... choc nie bardzo wiemy, o jakie
    > chodzi :-)

    No właśnie.

    > W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na wypadki

    Ale i tak jak dla mnie to ideał ruchu samochodowego.

  • 148. Data: 2017-01-30 18:30:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 09:28 <s...@g...com> pisze:

    > Efektem jest sciana mgły. Nie zawsze tak gęsta żeby nie było widać na
    > 20m ale trafiały mi sie takie że aby dostosować prędkość trzeba by było
    > hamować bardzo intensywnie.

    No to w końcu "ściana" - czy mgła? - bo jak widać na 20 i więcej metrów to
    wg mnie jest to zupełnie pospolite zjawisko, które w dodatku spotykam na
    swoim terenie kilka razy w roku.

    TG

  • 149. Data: 2017-01-30 18:39:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 17:54 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Wreszcie doszliśmy do tego, co było oczywiste od początku.

    Nie w przypadku tego karambolu - na wszystkich filmikach bardzo ładnie
    widoczne są pasy (oddzielające pasy ruchu).
    Nawet jeśli delikwent nie ogarnia otoczenia (widać auta z naprzeciwka,
    słupki, znaki drogowe, elementy konstrukcyjne autostrady), to powinien
    zauważyć, że dramatycznie zmniejsza mu się ilość widocznych kresek przed
    maską.

    TG

  • 150. Data: 2017-01-30 18:45:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >No to w końcu "ściana" - czy mgła? - bo jak widać na 20 i więcej
    >metrów to wg mnie jest to zupełnie pospolite zjawisko, które w
    >dodatku spotykam na swoim terenie kilka razy w roku.

    Taka, ze widac na 20m, to juz IMO dosc rzadkie zjawisko.
    Ale im bardziej "i wiecej" tym pospolitsze sie staje.

    Nadal jest kwestia "sciana", czy widocznosc spada przez 100m powiedzmy
    ... albo sie zwalnia, albo klepie samochod :-)

    J.