  • 131. Data: 2017-01-29 23:56:19
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, January 29, 2017, 7:31:48 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie ma czegoś takiego jak sciana mgły. Bywają ściany dymu, sam w takie
    > coś wjechalem jak jakis imbecyl podpala trawę.

    Miałeś w życiu dużo szczęścia, że nigdy nie trafiłeś na prawdziwą
    mgłę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 132. Data: 2017-01-30 01:41:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Niestety - na całym świecie tak się jeździ, żeby zwolnić za
    > poprzednikiem, a nie żeby w każdym momencie wykonać awaryjne hamowanie
    > do zera.

    Tu jeszcze dochodzi niebezpieczny nawyk powolnego i stopniowego zwiększania
    siły hamowania. Nowsze samochody mają na tą okoliczność BAS.
    Jedna z podstawowych umiejejętności na kursach doszklających.
    Bo kierowcy widzą już zagrożenie życia, a mimo to hamują jak do świateł na
    skrzyżowaniu, o inaczej nie potrafią.
    ---
    Ohoho, z BASem we mgle to ci za nami dopiero są posrani. Musiałby dodatkowo
    być radar w d..e by odpuścić, inaczej nie widzę szansy uniknięcia karambolu.

  • 133. Data: 2017-01-30 08:27:52
    Temat: Re: Kierowcy to prędkość.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-29 o 12:42, p...@g...com pisze:
    > Karambole zdarzają się wszędzie i wątpię żeby udało się udowodnić jakis związek z
    IQ kierujących ;-)
    > Choć z drugiej strony mogę wyobrazić sobie że jakieś TU daje zniżki profesorom a
    podwyżki np murarzom choć wynikać to będzie wynikać to będzie raczej z statystyki ...

    Badania wykazały, że kierowcy o niższym IQ/wykształceniu lepiej
    zachowują się w sytuacjach kryzysowych na drodze, bo reagują zamiast
    analizować (a skąd u licha wziął się słoń na autostradzie?). Natomiast
    gorzej idzie im z przewidywaniem i zapobieganiem sytuacjom kryzysowym.

    Podrawiam

  • 134. Data: 2017-01-30 09:28:37
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 29 stycznia 2017 19:31:57 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie ma czegoś takiego jak sciana mgły. Bywają ściany dymu, sam w takie
    > coś wjechalem jak jakis imbecyl podpala trawę.

    Trafiają się.
    Jedziesz lasem i jest ok. Wyjeżdzasz z lasu i zaczyna sie podmokła łąka. I leciutki
    wiaterek.

    Efektem jest sciana mgły. Nie zawsze tak gęsta żeby nie było widać na 20m ale
    trafiały mi sie takie że aby dostosować prędkość trzeba by było hamować bardzo
    intensywnie.

  • 135. Data: 2017-01-30 10:15:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 23:52:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Odpowiem pytaniem: z jaką prędkością pojedziesz we mgle z widocznością
    > pojedynczych metrów? Jeśli pojedziesz 30 km/h to zaraz w bagażniku
    > masz TIRa, który ze swojej wysokości ma wrażenie, że widzi na 20
    > metrów. Gorzej, jeśli ten TIR wprasuje Cię w TIRa, który wyrośnie Ci
    > przed nosem :(

    Wiele razy jechałem w gęstej mgle, w mojej okolicy w takich warunkach
    jeżdżę pewnie kilka razy do roku i to we mgle częściej niż zwykle czeka
    stojący zwykły korek, bo stłuczka albo coś.

    Gdybym jeździł w takich warunkach jakkolwiek szybciej niż to z czego jestem
    w stanie wyhamować, to za każdym razem bym się dołożył tam ze swoim dzwonem
    jadącemu z przodu.

    Gdyby tirowcy jeździli szybciej, to za każdym razem byłby to karambol.

    Na szczęście większość kierowców jeździ tak, że da się wyhamować.

    I owszem - są pewnym problemem i zagrożeniem ci kierowcy którzy potrafią we
    mgle zamiast możliwych 50km/h jechać 10km/h, albo porzucić samochód na
    drodze (bez świateł) i uciec "bo mgła".
    Tym bardziej trzeba jechać z założeniem ża tacy artyści, zwłaszcza we mgle,
    zdarzają się dość często.

    Co do bycia najechanym przez inny samochód, to dużo lepiej nawet zostać
    najechanym przy niedużej przewadze prędkości, niż najpierw zatrzymać się
    nagle do zera na kimś innym, a potem zostać poprawionym przez tego z tyłu
    któremu w tej sytuacji będzie dużo trudniej wyhamować do zera niż
    zredukować tylko różnicę prędkości.

    > Jazda we mgle w dzień jest tym, czego boję się najbardziej, bo nie ma
    > dobrej metody. W nocy jest ŁATWIEJ, bo coś widać - paradoksalnie.

    W nocy jest o tyle łatwiej że widać własne światła.
    W dzień trzeba się skupić na szukaniu punktów odniesienia - na autostradzie
    np. widać gdzie znika widoczność barier, można szukać linii na drodze,
    cokolwiek.
    Jak kierowca wbije wzrok w szarość mgły, to istotnie może przegapić moment
    gdy ze 100m widoczności zrobiło się 20m i jechać po prostu nie wiedząc jaka
    jest widoczność.

  • 136. Data: 2017-01-30 10:17:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W sensie sekund które nie pozwalają na naciśnięcie hamulca? Nastapiła
    > gwałtowna dekompresja planety i wytrąciły się tony wody w powietrzu z
    > ułamku sekund i to punktowo?

    > Nie ma czegoś takiego jak sciana mgły. Bywają ściany dymu, sam w takie coś
    > wjechalem jak jakis imbecyl podpala trawę.

    Zdarzają się ściany mgły. Raz na taką trafiłem, nie było widać asfaltu przed
    maską. Na szczęście miała grubość kilkunastu metrów i dało się przejechać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 137. Data: 2017-01-30 14:16:50
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 29.01.2017 o 19:33 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=cz7hEdrvnrw

    My tu (w sąsiednim wątku) gadu gadu jak się ratować w takiej sytuacji a
    tam ludzie ani nie uciekają poza autostradę, ani nie siedzą w samochodach,
    tylko się przechadzają pomiędzy.

    --
    SW3
    ----

  • 138. Data: 2017-01-30 14:19:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 29.01.2017 o 21:31 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Zanim się zorientujesz że ci przed Tobą nie zwalniają, tylko stają, więc
    > trzeba mocniej nacisnąć hamulec, to już jesteś za blisko i cały niby
    > bezpieczny odstęp który utrzymywałeś redukuje się do sytuacji mało
    > bezpiecznej.

    Jeśli zachowujesz odstęp wystarczający na wypadek hamowania poprzednika
    (ale nie wystarczający w razie nagłego jego zatrzymania) to taki odstęp
    powinien wystarczyć w przypadku hamowania poprzednika.

    --
    SW3
    ----

  • 139. Data: 2017-01-30 14:25:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >a tam ludzie ani nie uciekają poza autostradę, ani nie siedzą w
    >samochodach, tylko się przechadzają pomiędzy.

    Moze durnie, moze ocenili, ze tyle zlomu za nimi stoi, ze fala
    uderzeniowa do nich juz nie dotrze :-)

    J.

  • 140. Data: 2017-01-30 16:48:56
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 14:25:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    >

    > Moze durnie, moze ocenili, ze tyle zlomu za nimi stoi, ze fala
    > uderzeniowa do nich juz nie dotrze :-)

    Ja głosuje za durniami.
    Ale ja sie za duzo jutuba naogladalem i uważam że jak auto sie popsuło na drodze to
    najlepszym miejscem na czekanie na pomoc jest albo auto albo miejsce daleko poza
    jezdnią...