  • 111. Data: 2011-06-16 12:24:38
    Temat: Re: Kierowcy i pasa?erowie wie?wagenów Audi to buraki
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:itcjel$97g$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, jak siedzę w samochodzie stojącym w korku to też nie widzę znaków
    > poziomych. Ty może masz jakieś kamery, szklane drzwi i maskę albo wisisz
    > cały czas wychylony przez okno? ;->

    Odpowiem Ci w tym samym tonie... Nie wiem jak ty jeździsz, ale ja jadąc przy
    prawej krawędzi, nie mam problemów z lokalizacją linii ciągłej.
    Proponuję żebyś podniósł sobie siedzisko i ustawił prawidłowo lusterko. To
    naprawdę ułatwia prowadzenie pojazdu i orientowanie się w przestrzeni
    dookoła samochodu.

    Myślę, że nawet Ty, który nie widzisz linii koło siebie, stojąc w korku np.
    jako 10 w kolejce lub pierwszy przy linii zatrzymania, linie przed swoim
    samochodem już powinieneś zauważać (m.in. w lusterku).

    > Bo jeśli nie, to zasadniczo też nie stwierdzisz czy jednoślad "zahacza"
    > o linię, czy nie...

    Ja nie mam z tym problemów, proponuję żebyś zastosował się do mojej rady.

    > Czyżbyś ty należał do tych, którzy grawitują do osi jezdni?

    Już kilkukrotnie pisałem w tym w tym wątku, że staram się pamiętać o
    zostawieniu miejsca dla jednośladów.

    > Jasne. Zawsze może wypuścić "stabilizatory" (czyli zdjąć nogi z
    > podnóżków).

    Tia... Tak jak np. ostatnio taka fajna laseczka, która ledwo palcami sięgała
    do ziemi... ;-)

    > Może tobie...

    Może mnie. I wielu innym, kórych widuję na ulicy.
    Napiszę i Tobie. Wierzę, że jesteś świetnym motocyklistą. Ręczysz, że
    wszyscy inni poruszający się po drodze mają co najmniej tak świetne
    umiejętności jak Twoje?
    Bo to co widuję na ulicach temu przeczy.

    Ja nie mam nic przeciwko motocyklistom, przepuszczaniu ich w korku, nie
    rośnie mi ciśnienie, kiedy szybciej pojadą niż ja. Nie podoba mi się tylko
    taka postawa jak Bartka i Twoja, gdzie jakakolwiek krytyka zachowań
    motocyklistów prowadzi do awantury. Trochę więcej obiektywizmu poproszę.

  • 112. Data: 2011-06-16 12:35:21
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Cze, 10:22, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    > Oczywiście. I całej gamy innych wykroczeń popełnianych przez różnych
    > uczestnikó ruchu drogowego. Tylko że kierowcy samochodów w większości nie
    > negują takich oczywistości. A w przypadku kierowców jednośladów, jest
    > niestety inaczej. Wg nich prawie nigdy nie łamią przepisów, a kiedy brakuje
    > im argumentów, to zaczyna się gadka: "a w czym to Ci przeszkadza, ja
    > przecież upłynniam ruch"?
    > Tak, często mają rację. Tylko po co obłuda?

    OK, napisze to otwarcie. Jako motocyklista popelniam wiele wykroczen.
    Najezdzam na ciagle, nie wlaczam kierunku wczasie zmiany pasa
    (czasem), przekraczam dozwolona predkosc. Jako kierowca auta zreszta
    takze.

    Lepiej Ci?

    Teraz (aby mi zrobilo sie lepiej) napisz prosze, ktorych z wyzej
    wymienionych przepiwow Ty nie naruszasz?

    Tylko w sumie co to zmienia, ze powiemy sobie z reka na sercu, ze i
    kierowcom aut jak i motocykli nie pasuja pewne przepisy i sie do nich
    nie stosuja?

    Czy jedna grupa jest lepsza, bo nagina przepisy w mnejszym stopniu od
    drugiej?
    --
    zdrowka
    amos

  • 113. Data: 2011-06-16 12:38:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2011 12:24, Iksinski pisze:

> [...]
    > Proponuję żebyś podniósł sobie siedzisko i ustawił prawidłowo lusterko.
    > To naprawdę ułatwia prowadzenie pojazdu i orientowanie się w przestrzeni

    Może się nieco skup, hmm? Mowa była nie o jeździe, ale o staniu w korku.

    > Myślę, że nawet Ty, który nie widzisz linii koło siebie, stojąc w korku
    > np. jako 10 w kolejce lub pierwszy przy linii zatrzymania, linie przed
    > swoim samochodem już powinieneś zauważać (m.in. w lusterku).

    Dziwne masz te lusterka, że widzisz w nich coś, co jest przed twoim
    samochodem...

    > Ja nie mam z tym problemów, proponuję żebyś zastosował się do mojej rady.

    "kupić... lusterka... pokazujące... co jest z przodu samochodu..."

    Zapisałem!

    > Już kilkukrotnie pisałem w tym w tym wątku, że staram się pamiętać o
    > zostawieniu miejsca dla jednośladów.

    Skoro zostawiasz, więc nie przekraczają linii. W czym więc problem?

    > Tia... Tak jak np. ostatnio taka fajna laseczka, która ledwo palcami
    > sięgała do ziemi... ;-)

    Skoro przeciętna kobieta potrafi chodzić na obcasach, które u mnie
    spowodowały skręcenie kostki, to i z podparciem się palcami też sobie
    poradzi.

> [...]
    > Napiszę i Tobie. Wierzę, że jesteś świetnym motocyklistą. Ręczysz, że
    > wszyscy inni poruszający się po drodze mają co najmniej tak świetne

    Tak, mam wybitne umiejętności, dzięki którym nie przewracam się stojąc
    na nogach. Nie wiedziałem, że to takie rzadki talent.

> [...]
    > tylko taka postawa jak Bartka i Twoja, gdzie jakakolwiek krytyka
    > zachowań motocyklistów prowadzi do awantury. Trochę więcej obiektywizmu

    Krytyka? Śledzenie z lupą czy przypadkiem nie dotyka którymś swoim
    fragmentem wirtualnego muru nad ciągłą linią to nie krytyka a
    patologiczna upierdliwość.

    Postaw sobie zasadnicze pytanie: jaki CEL mają te linie i czy z tym
    celem sprzeczne jest ich okazyjne dotknięcie przez motocyklistę
    omijającego stojące samochody?

    Zauważ, że karalność za wykroczenie jest możliwa tylko jeśli popełniane
    wykroczenie jest szkodliwe społecznie.

    Przykład: masz remontowany odcinek drogi z zerwaną nawierzchnią i
    barierkami tam, gdzie kończy się nawierzchnia - nic nie jeździ. Masz
    przy tej drodze ciągle działające światła przejścia dla pieszych. Teraz
    ustosunkuj się do pieszego, którzy przez takie przejście przejdzie "na
    czerwonym"...

  • 114. Data: 2011-06-16 12:43:48
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 16 Cze, 11:45, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin Bartek Kacprzak

    > Może wg. Ciebie, obiektywnie każdy się odnosi.
    >
    > --
    > "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    >  to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

    Srutu tutu.
    Do omijania zaden sie nie odnosi.

  • 115. Data: 2011-06-16 12:51:35
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Czy jedna grupa jest lepsza, bo nagina przepisy w mnejszym stopniu od
    >drugiej?

    Oczywiście, że nie. Tylko nie to w tej dyskusji chodzi. Chodzi o to, że mało
    który motocyklista napisze to co Ty napisałeś. Przejrzyj wątek. Dwaj
    najbardziej się udzielający motocykliści nie popełniają wykroczeń. Są
    świetnymi kierowcami, jeszcze lepszymi motocyklistami. Winni wszystkich
    problemów są zawsze kierowcy samochodów.

    Wiem, że zdarza mi się łamanie przepisów. Czasem świadomie, czasem przez
    nieuwagę. Tylko, że ja nie dorabiam do tego ideologii. Ja nie upieram się,
    że w danej sytuacji, złamanie przepisu, nie jest jego złamaniem.

    Zobacz jak wygląda dyskusja np. z Bartkiem. Najpierw stawia tezę, że
    przepychanie w korku jest całkowicie zgodne z przepisami, a kiedy w końcu
    dał się złapać, że jednak nie w każdym przypadku, to zaczyna dorabiać
    ideologię.

    To mi się nie podoba i dlatego to krytykuję.

  • 116. Data: 2011-06-16 13:21:02
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 16 Cze, 11:17, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
    > Wreszcie jest postep. To jednak przepychanie sie na "pole position" nie jest
    > takie zgodne z przepisami jak sie upierasz?
    Postep? Nigdy nie twierdzilem, ze motocyklisci w tym i ja nie lamiemy
    niektorych przepisow.
    A przepychanie sie jak to nazywasz, jest chyba najmniej szkodliwym.

    > To juz wyjasnialem wielokrotnie, po raz kolejny nie mam ochoty.
    Ale co wyjasniales? Bo jakos nie potrafisz podac tego bezpieczenego
    odstepu przy omijaniu.
    Ciagle narzekacie na motocyklistow w korkach, jednoczesnie ciagle
    mowicie o pozostawianiu odstepu dla nich. To takie rozdwojenie
    jazni??

    > A 500? A 1000?
    No wiesz, roznica jest zasadnicza bo w takiej odleglosci zazwyczaj
    masz linie przerywana _ _ _ _ _ o taka.

    > Tyle, zeby w razie czego mial miejsce na jakikolwiek manewr inny niz ruch do
    > przodu.
    Spowodowany czym? Przez nieuwaznego kierowce samochodu, ktory nie
    patrzy w lusterka?
    Jesli zachowam odstep 50 cm od wyprzedzanego samochodu a jego kierowca
    najedzie na mnie to bedzie ten _bezpieczny_ margines zachowany czy
    nie? Oczywiscie mowimy o sytuacji na jednym pasie.

    > Problem polega na tym, ze te samochody stoja, ruszaja, tocza sie,
    > zatrzymuja, itp. One nie sa zaparkowane. I trzeba to wszystko wziac pod
    > uwage.
    Biore pod uwage.

    > Patrz wyzej.
    Patrz wyzej.

    > I wylazi mentalnosc, o kt rej pisalem. Mozna liczyc na wsp lprace i ciagle
    > sie to poprawia. Ty tego nie widzisz, a "puszka" jest wrogiem.
    Jezdzenie przez taki czas wyrabia taki nawyk. Dziwisz sie? Jesli wsrod
    10 zdaza sie 3 lewych to skad mam wiedziec, ktory to bedzie? Ty w
    samochodzie sie nie wywrocisz, ja na motocyklu tak.
    Wole was _wszystkich_ traktowac tak samo bo to zwieksza moja i mojego
    pasazera bezpieczenstwo. Nie wierzysz?
    Wez jakiegos swojego kumpla z motocyklem, przejedzcie sie razem
    zgodnie z przepisami i pozniej opisz jak bylo.
    Wtedy moze zrozumiesz o czym jest mowa.

    > No popatrz, a mnie ani razu. :-)
    A samochodem tez jezdzisz w korku? Tak jak motocykle?
    Jesli nie to jest przyklad z dupy wziety.

    > Aha. A teraz tak uczciwie napisz, jakie szanse dochodzenia swoich praw ma
    > kierowca, jezeli motocyklista nie zatrzyma sie, co jest bardzo czeste.
    > Tablice rejestracyjne? Brak, zagiete, schowane (przykrecone w nadkolu),
    > przykryte (ostatnio widzialem przykrecona amerykansa tablice na polskiej).
    > Zanim kierowca wyjdzie z samochodu, motocykla juz dawno nie ma (bo przeciez
    > przecisnal sie do przodu).
    ALe o czym teraz mowisz? Jesli zostawisz odstep zeby moto sie
    swobodnie zmiescilo to do takiej sytuacji raczej nie dojdzie.
    A jesli juz bedzie tak jak napisale to raczej czy ktos nie ucieknie
    czy nie, zalezy od tego co ma pod czaszka a nie na czym siedzi.
    BTW kiedys widzialem auto z _rozprutym_ bokiem, od tylnych swiatel do
    drzwi kierowcy.
    Tak sie sklada, ze takie uszkodzenia powstaly w wyniku najechania na
    to auto, smieciarki.
    Kierowca jej zachaczyl ta astre podestem. I wiesz co? Jak jechalem do
    pracy smieciarki nie bylo, byl tylko wkurwiony kierowca osobowki.
    Myslisz, ze to tez byl kierowca motocykla? Barany sie wszedzie zdazaja
    ale tylko na tej grupie tak sie motocyklistami emocjonujecie. I zeby
    nie bylo ten post o burakach nie zostal napisany przez kierowce puszki
    tylko przez rowerzyste.
    Wam takie kwiatki umykaja, a jesli juz sie zdaza jak w watku o nowym
    videorejestratorze zaraz sypia sie ORMOwcy PLONKI i inne takie. :)
    I kto tu jest hipokryta?

    > I nie pisz prosze, ze takich sytuacji nie ma. Samoch d, kt ry odjechal z
    > miejsca zdarzenia (obcierka) widzialem raz. Podobnych zdarzen z udzialem
    > motocykli widzialem cztery, z relacji znajomych znam znacznie wiecej. To nie
    > jest margines.

    > Wierze, ze w Twoim przypadku tak jest. Naprawde.
    > Zadam pytanie inaczej. Czy reczysz, ze wszyscy motocyklisci jezdza tak jak
    > Ty?
    > Jezeli nie, to przyjmij do wiadomosci, ze motocyklisci bywaja r zni. I tych,
    > kt rych zachowanie i spos b jazdy jest bezmyslny jest calkiem sporo.
    Oczywiscie, ale to nie ja pisze co chwila o _wszystkich_
    motocyklistach.
    Zobacz jak rozwijaja sie watki o nas, zaczyna sie od jednego idioty,
    popelniajacego wykroczenia a zaraz masz 50 postow o kolejnych.

    > Dawno temu troche jezdzilem. Na pewno nie tyle co Ty, nie na takich
    > maszynach, itp. Nie bede udawal, ze mam duze doswiadczenie.
    > Pamietam natomiast bardzo dobrze, ze panowanie nad motocyklem przy wolnej
    > jezdzie na nier wnosciach, itp. nie jest tak samo latwe, jak jazda 100km/h
    > po prostej drodze.
    A co to jest wolna jazda? Bo jak mam sie toczyc 2, 3 , 5 km na godzine
    to wystawie nogi zeby sie podeprzec w razie czego.

    > Znowu blad. Docieraja. Widac to chociaby w zmianie mentalnosci kierowc w
    > samochod w. Coraz czesciej robia miejsce, przepuszczaja, itp.
    > To tacy jak Ty trzymaja sie swojej teorii i za cholere nie chca spojrzec na
    > temat z innego punktu widzenia.
    Alez ja nie mam pretensji do wszystkich, malo tego, na ustapienie
    miejsca zawsze odpowiem gestem podziekowania.
    Ale co innego to a co innego proza zycia i jazda pomiedzy autami.
    Bo co z tego jak pieciu ustapi jak szosty zlosliwie albo przez
    nieuwage zajedzie droge?

    A na zakonczenie dyskusji, nie ma przepisow regulujacych omijanie poza
    enigmatycznym _bezpiecznym_odstepem.
    :)

  • 117. Data: 2011-06-16 13:23:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Bartek Kacprzak

    > Srutu tutu.
    > Do omijania zaden sie nie odnosi.

    Dwa z trzech, które podałem.

  • 118. Data: 2011-06-16 13:25:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Iksinski

> [...]
    > przepychanie w korku jest całkowicie zgodne z przepisami, a kiedy w
    > końcu dał się złapać, że jednak nie w każdym przypadku, to zaczyna

    Praktycznie w żadnym wypadku nie jest, chyba, że znajdzie korek złożony z
    samych maluchów, z których każdy będzie stał przy tej samej krawędzi
    jezdni.

  • 119. Data: 2011-06-16 13:26:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Dziwne masz te lusterka, że widzisz w nich coś, co jest przed twoim
    > samochodem...

    Jeśli widać linie z przodu i z tyłu to z grubsza wiadomo, gdzie znajduje
    się z boku.

  • 120. Data: 2011-06-16 13:49:19
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Cze, 13:25, to <t...@a...xyz> wrote:
    > Praktycznie w żadnym wypadku nie jest, chyba, że znajdzie korek złożony z
    > samych maluchów, z których każdy będzie stał przy tej samej krawędzi
    > jezdni.

    Praktycznie w bardzo wielu sytuacjach jest. Gdybys jezdzil jednosladem
    moze bys to dostrzegal.

    Domyslam sie, ze pijesz do "bezpiecznej odleglosci". Kwestie linii
    ciaglej i przerywanej sa chyba bezsporne.

    Otoz w sytuacji, gdy kierowca zmienia pas/kierunek ruchu bez
    spojrzenia w lusterko nie istnieje pojecie "bezpiecznej odleglosci",
    czego dla mnie dowodem jest sytuacja z zycia wzieta, sprzed kilku dni.

    Mnie i kierowce slepca dzielily niemal 2 pasy ruchu owej "bezpiecznej
    odleglosci" a mimo to omal nie wyladowalem pod tramwajem na Jana
    Pawla. Wszystko przy predkosciach zwyklych-miejskich. Zadnego
    zapierdalania.

    Wsrod stojacych w korku aut, zupelnie wystarczajaca (i bezpieczna)
    jest odleglosc 5 cm (najczesciej pomiedzy lusterka motocykla i
    lusterkiem auta). Stojace auta nie maja mozliwosci poruszania sie w
    bok a jesli juz to o ile kierowca sprawdzi _przed_ manewrem czy jest
    mozliwosc jego wykonania, nie ma sily aby sie cos zlego wydarzylo.
    Motocykl jest bardzo dobrze

    Tutaj dla mnie potwierdzeniem tej teorii jest moje wlasne
    doswiadczenie. Jedyne niebezpieczne sytuacje mialy miejsce gdy ktos
    otworzyl dzrzwi w korku lub gdy ktos zlosliwie na mnie najezdzal.
    Mialem takie akcje w ciagu paru lat moze 2-3.

    No i jeszcze takie, gdy kierowca nie spojrzal w lusterko przed
    manewrem - tych nie zlicze...

    --
    zdrowka
    amos