  • 71. Data: 2018-06-02 18:42:46
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 11:31, Akarm pisze:

    > A gdzie widzisz jazdę po chodniku?
    > Bo ja widzę rowerzystę jadącego jezdnią chcącego z Wełnianego Rynku
    > skręcić w prawo w ul. Wąską na skrzyżowaniu z Długą.

    Są granice śmieszności. To czemu nie skręcił?

    Shrek

  • 72. Data: 2018-06-02 18:52:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 15:00, J.F. pisze:

    > Albo na widok znaku wcisnal hamulec, rozejrzal sie ... jak na kazdym
    > skrzyzowaniu rownorzednym.

    Nie wiem czy podwojenie ilości tych skrzyżowań na małej przestrzeni jest
    bezpieczne przy wzrastającym natężeniu ruchu.

    Tyle się mówi o tym że prędkość zabija i o ograniczeniach do 30 km/h
    Że za dużo znaków i człowiek musi mieć szansę i czas na poprawne ich
    zdekodowanie a ewolucja aż tak szybko nie działa. :-)

    Nie uważasz że nieoświetlony rowerzysta beż żadnego ograniczenia
    prędkości i z pierwszeństwem to sytuacja do której taki kraj na dorobku
    z taką infrastrukturą to trochę mało przemyślana propozycja?

    > Podoba mi sie, ale rower do predkosci pieszego na przejsciu bedzie
    > mial trudnosc zwolnic.

    Widać że nie jeździsz rowerem skoro masz takie wątpliwości

    > No i lobby bedzie narzekac, ze co chwila musza zwalniac :-)

    Ja uważam że wręcz przeciwnie. Łatwiej jest zwolnić niż debilnie
    schodzić z roweru co kilkaset metrów.

    Jak mówi fizyka... Jak już ruszysz to jedziesz :-)

    Rowerzyści też powinni być odpowiedzialnymi użytkownikami.
    To co potrafią wyprawiać na tych ścieżkach to woła o pomstę do nieba :-)

  • 73. Data: 2018-06-02 18:58:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 17:35, Shrek pisze:

    > A kim ty przygłupie jesteś, żeby występować jako "wszyscy"?

    Spierdalaj

  • 74. Data: 2018-06-02 20:30:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 18:42, Shrek pisze:

    > Są granice śmieszności. To czemu nie skręcił?

    Nie widzisz?
    Na skrzyżowaniu stoi zaparkowany samochód, kierownik roweru pomykał jak
    zwykle, a tu niespodzianka. I najzwyczajniej w świecie wyniosło go
    trochę. Żeby nie przywalić we włączającą się do ruchu taksówkę, odbił w
    lewo i wjechał na chodnik. Obejrzyj ten film jeszcze raz.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 75. Data: 2018-06-02 21:33:32
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 07:09:11 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:

    > I dlatego w Polsce powinny być drogi dla rowerów budowane wyłącznie w
    > części jezdni.

    Powinno byc zupenie odwrotnie :)
    Holendrzy jak tylko moga to buduja ddr oddzielone pasem zieleni.
    Ruch na jezdni jest tylko tam gdzie sie nie daje inaczej. A skrzyzowania sa robione
    tak aby rowerzysta musial zwolnic i bylo go widac.
    Np. tak:
    Widocznosc piekna:
    https://www.google.com/maps/@52.2903231,4.5892522,3a
    ,75y,80.95h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s2EEUtarYT02O9-iw
    MbjSGw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D2
    EEUtarYT02O9-iwMbjSGw%26output%3Dthumbnail%26cb_clie
    nt%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3
    D100%26yaw%3D75.40476%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7
    i13312!8i6656

    A tu trza zwolnic zapierdalacza:
    https://www.google.com/maps/@52.2997099,4.5923684,3a
    ,26.9y,326.29h,83.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1s2VgaXR-IfS
    lO2ykMLbSyLA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpano
    id%3D2VgaXR-IfSlO2ykMLbSyLA%26output%3Dthumbnail%26c
    b_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203
    %26h%3D100%26yaw%3D268.68927%26pitch%3D0%26thumbfov%
    3D100!7i13312!8i6656

    I to im dziala.
    Tyle ze mieli duzo czasu na dopasowanie sie do potrzeb a nie tylko machali pedzlem.

    > Tak jest!
    > A skoro rowerów nie da się wyposażyć w światła mijania i drogowe, to
    > należy zlikwidować przymus używania świateł we wszystkich pojazdach.

    A tu sie w pelni zgodze. I to nie posmiewnie ale naprawde. Kierowcy sie szybko
    przyzwyczajaja do tego ze wszystko jest duze, kontrastowe, wyrazne. A tu doopa!
    I rozjezdzaja bidna dusze.

    I nie jest tak ze to nasza przywara.
    Obserwuje od pewnego czasu kierowcow na zachodzie. Niby takie grzeczne i wychowane
    ale jednak czasem w nich wszystkich wbija sie szatan i zaden nie ustapi, nie zwolni
    nie pomoze pieszemu.
    A wiem ze wszystkich bo czasem strumien samochodow na jednej z ulic jest nie za duzy
    ale jednak nie mozna przejsc spokojnie. Gdyby jeden z drugim zwolnil lub sie
    zatrzymal nie bylo by problemu. Ale czasem stoi sie 3 minuty przelatuje setka aut i
    przejsc nie ma jak.

    > To jakaś bzdura. No bo skąd rowerzysta może się znaleźć na przejściu dla
    > pieszych? Chyba tylko wskutek jazdy po chodniku.

    O to tez. Choc jak rowerzysta jedzie powoli to ja nie widze roznicy. Powoli znaczy
    mniej niz 10km/h. Bo i on moze szybko sie zatrzymac i kierowca ma czas na jego
    zauwazenie.

  • 76. Data: 2018-06-02 21:38:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 20:30, Akarm pisze:

> [...]
    > trochę. Żeby nie przywalić we włączającą się do ruchu taksówkę, odbił w
    > lewo i wjechał na chodnik. Obejrzyj ten film jeszcze raz.

    Ale wiesz z fizyki, że składowa x siły tarcia na oponach żeby skręcić
    (skutecznie) o 90 stopni w bok jest taka sama jak żeby się zatrzymać?
    Więc skoro nie miał możliwości się zatrzymać (a nie mial) to nie miał
    też możliwości skręcić.

    Przestań zmyślać. Z twojego tłumaczenia jedno się zgadza - nie
    spodziawał się. Naprawdę mam senstyment do 2oo, ale... po prostu koleś
    chciał wjechać na chodnik i wyszło jak wyszło. Dobrze, że dynką tego
    klosza nie strącił bo i kask by mu chyba nie pomógł.

    Shrek

  • 77. Data: 2018-06-02 21:39:03
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 1 czerwca 2018 23:37:23 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > I jazda po chodniku.
    >
    > Teroretycznie taksiarz ma ustąpić wszystkim jadącym prawidłowo i
    > nieprawidłowo. W praktyce coraz częściej sądy orzekają że są jednak
    > granice tego, czego należy się spodziewać.

    Ustapil. W momencie kolizji byl zatrzymany. I nie byl na wysokosci jezdni.
    szachmat.

    Mam na mysli tego z latarni w bydzi.

    Ja jakims geniuszem nie jestem ale za kazdym razem jak wyjezdzam zza rogu to
    _oczekuje_ ze ktos mu dziuba samochodu wystawi bo wiem ze inaczej sie wyjrzec zza
    tego rogu nie da.

    A tu elegancki przyklad jazdy na pamiec i zachowania zyczeniowego.
    I sie chlopak doslownie nadzial.

  • 78. Data: 2018-06-02 21:41:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 21:39, s...@g...com pisze:

    > Ustapil. W momencie kolizji byl zatrzymany. I nie byl na wysokosci jezdni.
    > szachmat.

    Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i
    myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro
    to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

    Shrek

  • 79. Data: 2018-06-02 21:49:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2018 o 19:58, Akarm pisze:
    > Nie wierzę. No bo dlaczego rowerzysta miałby zjeżdżać z przejazdu na
    > przejście?
    Z bardzo prostego powodu. Bo jedzie po chodniku i wjeżdża na przejście
    dla pieszych uważając, że rower to bardziej pieszy, niż pojazd.

    Jacek

  • 80. Data: 2018-06-02 21:55:02
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 14:38:11 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
    > W dniu 02.06.2018 o 20:30, Akarm pisze:
    > Dobrze, że dynką tego
    > klosza nie strącił bo i kask by mu chyba nie pomógł.

    Kask mogl mu w sumie zaszkodzic.
    Tradycyjny "ufo" ksztalt kasku rowerzysty bazuje na kasku dla pieszego ktory mogl by
    sie wywalic na pysk.

    Pomalu widac inne projekty kaskow dla rowerowcow ale wiekszosc jest adaptacjami "ufo"
    kiedy tak naprawde powinny wygladac bardziej jak kask motocyklowy (tylko mniej
    obudowany.

    Ostatnio widze popularne takie:
    https://www.mec.ca/en/product/5036-387/Classic-Stree
    t-Gen-3-Helmet

    I o ile taki gen3 cos tam pomoze o tyle te stare ufokowe moga dodac krzywdy poprzez
    to ze sa szersze niz potrzeba i generuja momenty zginajace/skrecajace.

    W przypadku ludka z bydzi mial szczescie ze lepetyna nie przywalil w lampe.
    Ale jakby mial kask to jest szansa ze przez jego obecnosc pojawily by sie urazy szyi.

    Ale to tak nawiasem.