-
X-Received: by 2002:a25:748e:: with SMTP id p136-v6mr517090ybc.12.1528538850899; Sat,
09 Jun 2018 03:07:30 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:748e:: with SMTP id p136-v6mr517090ybc.12.1528538850899; Sat,
09 Jun 2018 03:07:30 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.1
2.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.am4!peer
.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!h2-v6no3964430qtp.0!news-out.google.com!u13-v6ni325qtg.0!nntp.google.
com!h2-v6no3964423qtp.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!
not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 9 Jun 2018 03:07:30 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5b1afaca$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.70.224.72;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 89.70.224.72
References: <peq7mv$nfa$1@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<peqh7u$p03$1@node1.news.atman.pl> <peqpan$mun$1@news.mixmin.net>
<perpt9$eh$1@node2.news.atman.pl>
<1q3wgftyjm8ot$.u43cdtv9uugu$.dlg@40tude.net>
<5b119e0b$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
<5b13f416$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@4...com>
<5b156028$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@4...com>
<5b19a68d$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<pfd2jt$ktp$2@news.mixmin.net> <pfddmo$aep$1@node1.news.atman.pl>
<pfdhqq$efp$1@news.mixmin.net>
<6...@g...com>
<pfeclh$pj3$1@news.mixmin.net>
<4...@g...com>
<5b1afaca$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Sat, 09 Jun 2018 10:07:31 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4779
X-Received-Body-CRC: 1245954631
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633133
[ ukryj nagłówki ]On Friday, June 8, 2018 at 11:53:16 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
> W dniu 2018-06-08 o 23:27, WS pisze:
> > On Friday, June 8, 2018 at 6:59:30 PM UTC+2, Malkoit wrote:
> >
> >> Zwróć uwagę, że Sąd jako podstawę przyjął zasadę ograniczonego
> >> zaufania,
> >> czyli zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych nie stanowiło
> >> naruszenia prawa.
> > Ale ta zasada wymaga, zeby piesi "zachowywali sie w jakis sposob podejrzanie",
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_z
aufania
> >
> > Standardowo mozna zakladac, ze kazdy stosuje sie do PoRD.
> >
> > To byl egzamin, czyli zapewne byly nagrania z kamer...
> >
> >> ...jednakże ich zachowanie sugerowało zamiar wejścia na
> >> przejście,
> > Nie wiemy jak to wygladalo, ale wyciaganie z tego wyroku wnioskow typu pieszy
stoi, chce przejsc, to wolno sie zatrzymac jest jednak zbyt daleko idaca
interpretacja wg mnie.
> >
> > Zreszta sad sie mocno wije w uzasadnieniu ;) , wspominajac o "zachowaniu
sugerujacym wejscie", "brak jakiegokolwiek zagrozenia"... nie powiedzieli wprost:
pieszy czeka, masz prawo sie zatrzymac i go przepuscic!
>
> Ale pieszy, który czeka chce przejść i jest możliwość, że ktoś może w
> końcu zrobić ten pierwszy krok. Zwłaszcza jak stoi większa grupa to
> kierowca nie może być pewien czy ktoś jednak nie wtargnie. Nie ma
> pewności co do zachowania wszystkich pieszych, bo nie ma dobrej
> widoczności i nie widzi wszystkich osób. W tym przypadku kierowca musi
> ograniczyć zaufanie. Zatem musi zwolnić do takiej prędkości, aby móc się
> natychmiast zatrzymać jeżeli ktoś postawi stopę na przejściu albo po
> prostu zatrzymać się i przepuścić pieszych.
Oczywiscie jest to postepowanie calkiem racjonalne itp, ale nie jest wymagane przez
nasze PoRD! To, co proponujesz to nie jest zasada ograniczonego zaufania, ale wrecz
"zasada calkowitego braku zaufania do pieszych przechodzacych przez przejscie". Na
sile usilujesz zinterpretowac zapisy naszego PoRD, tak, zeby udowodnic, ze pomimo
odrzucongo przez sejm pierwszenstwa dla pieszych wchodzacych na przejscie jednak je
maja...
Podstawa poruszania sie po drogach jest jednak zasada, ze inni uzytkownicy drogi
znaja i przstrzegaja przepisy PoRD. Zalozenie, ze moga je zlamac jest tylko wyjatkiem
od reguly (np. biegajace w poblizu dzieci, pijani...)
Inaczej generalnie nie da sie jezdzic!
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.18 19:22 Uzytkownik
- 09.06.18 20:23 WS
- 09.06.18 21:43 Uzytkownik
- 10.06.18 12:10 Akarm
- 10.06.18 12:11 Akarm
- 10.06.18 15:50 neelix
- 10.06.18 16:05 neelix
- 10.06.18 16:09 neelix
- 10.06.18 16:17 neelix
- 10.06.18 16:20 neelix
- 10.06.18 16:26 Uzytkownik
- 10.06.18 16:28 neelix
- 10.06.18 16:40 neelix
- 10.06.18 16:45 Uzytkownik
- 10.06.18 16:57 Malkoit
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz