  • Data: 2018-06-10 16:05:38
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b1cf92d$0$610$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak jest. Przecież inteligentny kierowca wie, że jeśli pieszy zmierza do
    > wyznaczonego przejścia, to ma głównie za cel obejrzenie oraz dogłębne
    > zastanawianie się nad kształtem i jakością płytek chodnikowych,
    > ewentualnie zbadanie wpływu przejeżdżających samochodów na proces dłubania
    > w nosie w ich pobliżu. Czyli najmniejszego sensu nie ma wzięcie pod uwagę
    > możliwości, że ten pieszy będzie chciał przeprawić się na drugą stronę.

    Ja dochodzę i czekam. Często ktoś zatrzymuje się i nie przechodzi, bo np.
    czeka na dochodzącego znajomego, rodzinę. Ja nie żądam, by ktoś łamiąc prawo
    zatrzymał się. Nie włażę przed nadjeżdżający pojazd bo wiem, że nie mam
    pierwszeństwa, że pojazd w miejscu nie stanie. Jeśli się zatrzyma to
    podziekuję za to czego ja nie chciałem i czego on nie powinien robić. Moja
    matka nie wchodzi tylko czeka aż wszystko przejedzie. I taki robi wielu
    ludzi mających wyobraźnię. Na jezdnię wparowują tylko nieśmiertelnidebile
    bez wyobraźni.

    > I tylko nie wiadomo, skąd mamy tyle wypadków na przejściach dla pieszych?

    Znajomość przepisów wśód polskich kierowców i pieszych jest bardzo mała. O
    ile kierowca jednak ma jakąś wiedzę i doświadczenie to pieszy jest ciemną
    masą tak jak rowerzysta. Auto powinno zwolnić, by bezpiecznie przejechać lub
    zatrzymać się. Jak się trafi pieszy debil, który z oczami w telefoniku (cała
    masa młodzieży) włazi na przejście bezpośrednio przed pojazd to jest
    wypadek. Jak się trafi debil, który zawsze zatrzymuje auto ze strachu na
    widok pieszego daleko na chodniku to dostaje strzał w dupę. Wypadki są tam
    gdzie są debile.

    neelix