  • Data: 2018-06-10 16:45:05
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-10 o 16:05, neelix pisze:

    > Często ktoś zatrzymuje się i nie przechodzi, bo np. czeka na
    > dochodzącego znajomego, rodzinę.

    Spotykasz może ze 2-3 takie sytuacje w roku i robisz z tego regułę, a
    tymczasem dziesiątki tysięcy innych przechodniów muszą stać i się
    prosić, aby neelix z małym fiutkiem raczył się zatrzymać i przepuścić
    pieszych.

    > Jak się trafi debil, który zawsze zatrzymuje auto ze strachu na widok
    > pieszego daleko na chodniku to dostaje strzał w dupę. Wypadki są tam
    > gdzie są debile.

    Od kilkudziesięciu lat zatrzymuję się przed przejściem, aby przepuścić
    pieszych i jakoś nie zauważyłem, żeby strzał w dupę stał się regułą.
    Fakt, że zdarzyły mi się takie, podbramkowe sytuacje kilka razy, że
    musiałem uciec do przodu. Tyle, że jakimś trafem wszystkie one dotyczyły
    przejść kierowanych sygnalizacją świetlną oraz kierowców, którzy mają
    zwyczaj przejeżdżania na "mocno zielonym" świetle.
    Zazwyczaj ci kierowcy interpretują światła na sygnalizatorze licząc od góry:
    1 - alternatywne zielone, które uprawnia do przejazdu jak nie ma w
    pobliżu policji
    2 - mocno zielone dla którego "nie wolno przejeżdżać!" interpretują jako
    przejazd dozwolony, ale tylko szybko
    3 - zielone, można przejeżdżać bez ograniczeń