  • Data: 2018-06-09 20:23:44
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, June 9, 2018 at 7:22:25 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Coś takiego jak "zasada ograniczonego zaufania nie istnieje". Większość
    > ludzi źle rozumie to prawo. Ty także.
    > Jest tylko i wyłącznie
    > Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    > liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    > drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    > zachowania.

    e... juz mi sie nie chce :(

    dokladni o tym napisalem, czyli podstawa jest zakladanie, ze jednak wszyscy
    przestrzegaja PoRD

    zreszta wklejalem juz https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_z
    aufania

    z mojej strony EOT

> [...]
    > mają obowiązek.
    > Dalsza część tego artykułu mówi: "chyba że okoliczności wskazują na
    > możliwość odmiennego ich zachowania".
    > Co to znaczy?
    > Tylko to, że w razie zaobserwowania odmiennego zachowania, nie można już
    > korzystać z tego prawa.
    > Reasumując:
    > PoRD nie zabrania ograniczania zaufania do innych uczestników ruchu
    > drogowego, nawet bez przyczyny, ale odbiera prawo zaufania w razie
    > zaobserwowania zachowania odmiennego od tego jakie nakazuje PoRD.

    pomimo odrzucongo przez sejm pierwszenstwa dla pieszych wchodzacych na przejscie
    jednak je maja...

    znaja i przstrzegaja przepisy PoRD. Zalozenie, ze moga je zlamac jest tylko wyjatkiem
    od reguly (np. biegajace w poblizu dzieci, pijani...)