  • 71. Data: 2002-04-28 02:41:32
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > IRCOP? Ciekawe. Powiesz nam jak to wydedukowałeś i co tu nazywasz monopolem?

    Chodzi o to, zeby sobie ponarzekac, wtedy wszystkim bedzie lepiej.
    Oczywiscie, IRCNet cudny nie jest, podobnie Usenet i wiele innych
    ogolniedostepnych uslug, ale takie plakanie jest wybitnie pozbawione
    sensu, wiekszosc populacji woli ogolnodostepny "akademicki" Internet
    rzadzony przez grupke nudzacych sie adminow, nawet jesli coraz trudniej
    utrzymac w nim wzgledny porzadek i, sila rzeczy, coraz wiecej niewinnych
    ludzi nawija sie przy okazji walki ze szkodnictwem. Komercjalizacja nie ma
    nic wspolnego z interesem klientow, jakoscia czy bezstronnoscia.
    Komercjalizacja prowadzi do dazenia do wyzszych zyskow nizszymi kosztami,
    i tylko czasem, bardzo sporadycznie, do rzeczywistego wzrostu jakosci
    uslug. Przynajmniej do czasu, gdy nie wkraczaja do akcji regulacje
    rzadowe, ale i one beda dyktowane przez biznes w kazdej kwestii w ktorej
    tylko mozna ustapic nie powodujac wielkiej afery.

    Owszem, niektorym sie wydaje, ze dziki kapitalizm to piekny swiat w ktorym
    klient jest najwazniejszy, zas podejrzane "komunistyczne" uklady, ludzie
    robiacy cos i najwyrazniej nie bioracy bezposrednio za to pieniedzy, to
    cos zlego. Co z ludzmi, ktorzy pisza darmowe oprogramowanie na uczelniach?
    Jedni robia to calkiem dobrze, inni sa fatalni. Wszyscy wydaja uczelniane
    pieniadze, poniewaz, jak wiadomo, efektywnosc pracownikow umyslowych
    zalezy od tego, ile czasu gapia sie na cos konkretnego w monitor siedzac w
    biurowym fotelu, i admin, ktory przez caly dzien gapi sie w konsole
    serwera www jest duzo wydajniejszy od tego, ktory czasem przelacza sie na
    konsole serwera irc lub pisze pare linijek wlasnego projektu. I nic nie
    znaczy to, ze ten sam pracownik, jesli ma jakis sluzbowy projekt,
    najprawdopodobniej spedzi nad nim cala noc w domu lub zostajac w pracy.
    Nie, po prostu admin, ktory zajal sie czymkolwiek innym na chocby krotka
    chwile dostarczyl mniej... erm, administracji, i zmarnowal nasze pieniadze
    z podatkow.

    Proponuje rozejrzec sie po komercyjnych chatach, oprogramowaniu
    zarzadzanemu przez duze firmy typu AOL, roznych messengerach i tak dalej -
    jak wysmienicie owe uslugi sa swiadczone, jak ktos sie przejmuje jednym z
    10 milionow klientow, jaki poziom merytoryczny przedstawiaja. Mysle, ze
    najwieksza zbrodnia jest branie samego siebie i rzeczy, ktore sie robi,
    zbyt powaznie. IRC nie jest tak wazny dla waszego zycia. Usenet tez nie.
    Jesli czujecie sie lepiej placac za usluge, napewno znajdzie sie ktos, kto
    wezmie od was pieniadze. Jednakze przychrzanianie sie do czegos, co nie
    podoba sie wam z czysto subiektywnych powodow na zasadzie "kto za to
    placi? ja place, pan placi, spoleczenstwo!" jest zalosne.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 72. Data: 2002-04-28 13:29:25
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    > Nie zrozumiałeś go. Gdybyś zrozumiał to by nie było tego posta.
    > Albo akceptujesz ten warunek albo wychodzisz.

    rozumiem, tyle, ze w trakcie naszego dopasowywania sie do warunkow zdjecia K-Line
    postawionych przez IRCOPA
    dostalem tez zacytowanego tutaj maila:
    Po każdym liście typu:
    Posluchaj no ty kur..
    odkładam decyzję o kolejny miesiąc. Jak na razie termin
    podjęcia decyzji w sprawie now-acc jest przewidziany na
    maj 2001 i może ulec zmianie.

    IMO problemem IRCnetu nie sa zasady tylko podejscie IRCopow

    > Pechowo. Trzeba by od razu na początku zaznaczyć klientom, że dostępu do
    > żadnej prywatnej usługi nie gwarantujecie. W szczególności zapewnienie
    > wejścia na IRCnet nie jest waszym obowiązkiem, ani nie leży w Waszej
    > gestii.

    to jest w regulaminie dostepu
    i uwazasz ze powinienem zastosowac wobec nich odpowiedzialnosc zbiorowa ?

    pzdr,
    MK http://www.max.pl

  • 73. Data: 2002-04-28 13:30:28
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Robert Redziak wrote:

    > Jest przez nią wydelegowanym administratorem serwera/usług.

    czyli user IRCnetu w przypadku niedogadania sie z IRCOPEM powinien napisac pismo do
    przelozonego
    administratora... a moze administrator jest najwazniejsza osoba na uczelni bo moze
    profesorom zablokowac
    dostep do maila ?

    > Jeśli będziesz sprzedawał wycieczki do mojego lasu i nagle ten
    > las ogrodzę, to też będziesz mi zarzucał wyrządzenie wymiernej
    > szkody Twojej firmie? Oparłeś swój biznes na złym założeniu. Że
    > możesz sprzedawać dostęp do czegoś, co nie jest Twoje.

    proponuje Ci glebokie zastanowienie nad tym jak w tej chwili dziala Internet
    ja w kazdym razie sprzedaje dostep klientom, po to zeby mieli dostep do "lasu"
    (miedzy innymi twojego),
    oczywiscie mozesz za wstep do lasu pobierac oplaty, wykarczowac kawalek lasu,
    zablokowac dostep przez
    postawienie plotu itp., mozesz ich nawet wypedzic...
    klienci kupuja u mnie dostep po to zeby wchodzic do lasu, co wiecej nie wiedza co ich
    moze spotkac, jest tez
    sporo czynnikow wplywajacych na to jaki las wybiora

    > O? A to jest zakaz tworzenia/istnienia innych sieci niż IRCNet?

    nie, ale IRCNet nie istnieje tylko na serwerach IRC na polskich uczelniach, nie ma
    tez technicznych
    przeslanek, zeby uruchomic dodatkowe serwery w Polsce

    > Jeśli naobiecywałeś klientowi gruszek na wierzbie? Ja się wcale
    > klientom nie dziwię.

    dyskutujesz o moich uslugach? na jakiej podstawie snujesz takie przypuszczenia?

    > dial-upów, to czego się spodziewałeś? Głaskania po główkach?
    > Dociekania sposobu, komu, kiedy i który adres IP zostanie
    > przydzielony?

    no i zaczelismy prace nad jednym z rozwiazan zaproponowanych przez IRCopa
    Co zrobić:
    - skonfigurować sieć w taki sposób, żeby nie było możliwe
    wchodzenie z zewnątrz na wdzwaniające się pecety
    lub
    - skonfigurować DNS (dynamic dns?)
    lub
    - skonfigurować (przezroczysty) identd

    niestety otrzymalem maila
[...]

    IMO topic by sie nie pojawil gdyby nie podejscie IRCopow

    > Jeśli nie panujesz nad swoimi userami, to kto ma nad nimi
    > panować?

    drogi internetowy macho.... Ty pewnie panujesz nad wszystkim

    > Zastanawiam się, czy można to traktować jako groźbę karalną, czy
    > nie.

    nie wiem, ja w kazdym razie nie mam kontroli nad klientami
    i nie wiem tez czy ktos wlicza to w swoje ryzyko pracy na uczelni

    pzdr, MK http://www.max.pl

  • 74. Data: 2002-04-28 13:30:53
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    > A co to ma wspólnego? Uważasz, że uczelnia jest właścicielem IRC-a? Super.

    to niech IRCOP sie przeniesie z ircd poza uczelnie, przeciez to nie jest zakazane?

    > IRCOP? Ciekawe. Powiesz nam jak to wydedukowałeś i co tu nazywasz monopolem?

    zacytuje co napisal inny moj oponent ;)
    "Jest 100% monopolistą jeśli chodzi o dostęp do konkretnych kanałów."

    > Więc poinformujcie klientów, że ze względu na nadużycia/chamstwo/whatever
    > użytkowników Waszych dial-upów, dostęp do Ircnetu został Wam zablokowany (a
    > raczej użytkownikom). Czy to naprawdę aż takie trudne?

    czytaj uwaznie, to bylo ponad 2 lata temu, a klienci zostali poinformowani

    > Po to aby grupowo nie stwarzali problemów.

    super.

    > BTW: Jakie to dziwne, że istnieje w Polsce sporo firm oferujących dial-upy i
    > jakoś inni potrafią się z coordem w tej sprawie porozumieć. Może to da Ci to
    > myślenia. Polecam od zmiany postawy "nam się należy" na "co byśmy mogli
    > zrobić, aby zmniejszyć anonimowość i nadużycia własnych użytkowników".

    MOZE BYS CZYTAL WSZYSTKO
    i probowal zrozumiec

> [...]

    odkładam decyzję o kolejny miesiąc. Jak na razie termin
    podjęcia decyzji w sprawie now-acc jest przewidziany na

    pzdr,
    MK http://www.max.pl

  • 75. Data: 2002-04-28 13:31:00
    Od: Wojtek Walczak <g...@h...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2002 14:07:07 +0000 (UTC), Michal Zalewski napisał(a):
    > Mi sie jeszcze nie podobaja niektore strony WWW.
    A mnie sie nie podoba idea list dyskusyjnych, zamknijmy wszystkie ;)

    --
    [ Wojtek gminick Walczak ][ http://hacker.pl/gminick/ ]
    [ gminick (at) hacker.pl ][ gminick (at) klub.chip.pl ]

  • 76. Data: 2002-04-28 13:31:44
    Temat: komercjalizacja versus wolne idee Internetu [bylo Kiedy ktoś zrobi porządekzIRCnetem ?]
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    _
    > Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]

    troche odjechales od tematu :)
    1/ pewnie, ze wazna jest wolnosc admina, ktorego przeciez nikt nie zmusi do ogladania
    TYLKO konsoli serwera
    www, ale zauwaz, ze dzieje sie to dzieki komercyjnym zasadom... osoba pilnujaca
    admina bedzie drozsza niz
    straty spowodowane przez mniejsza efektywnosc admina
    2/ firmy nie uruchomia serwerow IRCnetu bo im sie to z przyczyn komercyjnych nie
    oplaca
    3/ admini, ludzie piszacy oprogramowanie i inne osoby robiace cos za darmo, nie sa
    podejrzani (przynajmniej
    dla
    mnie), ale ktos argumentujacy zaprzestanie rozmowy tym, ze moj uzytkownik wyslal do
    niego obrazliwego maila,
    jest przynajmniej dla mnie, dziwny
    4/ admin z uczelni nie rozumie admina z firmy prywatnej, u mnie celem pracy jest
    wiekszy zysk, mozna to
    osiagnac roznymi sposobami m.in. lepsza obsluga, w ktorej swoj udzial ma firmowy
    admin..."publiczny" admin nie
    ma racji piszac "Nikt nie zamierza z drobiazgami pisać listów do adminów sieci, żeby
    komuś przetrącili łapki"
    - do tego doszedlem niestety nieco pozniej

    pzdr, MK
    http://www.max.pl

  • 77. Data: 2002-04-28 13:31:59
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Marcin Wojtczuk wrote:

    > Odpalił proces ircd i ma dostęp do jego ustawień.

    Tu należy się drobne wyjaśnienie:
    IRC Admin to ten, który odpalił proces ircd i ma pełny dostęp do jego
    ustawień.
    IRC Operator, to gość, który ma dodatkowe uprawnienia na poziomie IRC
    serwera (killowanie userów, łączenie/rozłączanie serwerów, etc).
    Flagę ircopa ustawia się poleceniem /oper <rejestrowany nick> <hasło>
    <rejestrowany nick> - nick, na który jest O: linia.
    <hasło> - hasło podane w O: linii; nie jest widoczne przez /stats o
    IRC Admin może się zrobić ircopem, ale nie każdy ircop jest irc adminem.
    Jak komuś to mało co mówi, to:
    alt.irc.faq
    RFC1459 (+ modernizacje w wyższych RFC, które już były w tym wątku podane,
    ale 1459 w zupełności wystarczy na początek)

    > Jest 100% monopolistą jeśli chodzi o dostęp do konkretnych kanałów. Jeśli
    > chodzi o dostęp do samego IRC -> $ apt-get install ircd.

    I tu pudło. Można wejść na dowolny zachodni serwer posiadający autoryzację
    dla Twojego adresu (I: linie) i da się wejść na te kanały. Fakt, że będą
    lagi, ale powinno się dać, o ile istnieje taka możliwość. Chyba, że coś
    zostało pozmieniane.

    --
    Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
    mailto:p...@p...pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755

  • 78. Data: 2002-04-28 13:32:08
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Maciej Korzen wrote:

    > Wystarczy powołać kilkuosobowy komitet Naprawy Internetu z odpowiednim
    > organem wykonawczym i już możemy zamykać, co się nam nie spodoba.

    ROTFL, ROTFL i jeszcze raz ROTFL!!!
    Niewykonalne. Takie coś, to jak walka z wiatrakami.

  • 79. Data: 2002-04-28 13:32:22
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > A co to ma wspólnego? Uważasz, że uczelnia jest właścicielem IRC-a? Super.

    sprawdz kto jest dysponentem domeny irc.pl... tak tak wiem, ze to nic nie dowodzi bo
    przeciez... [argumenty
    podasz w nastepnym mailu]

    Domena: irc.pl
    Dysponent domeny: SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
    Adres: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 162 02-554 WARSZAWA
    Data rejestracji: 1996-04-18

    pzdr, MK http://www.max.pl

  • 80. Data: 2002-04-28 13:32:43
    Temat: Re: Wlasnosc procesow [Bylo: Kiedy ktoś zrobi
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Sat, 27 Apr 2002 22:51:50 +0000 (UTC),
    Yoss <b...@m...com.pl> pisze:

    > Troche sie zbulwersowalem, ale o tym za chwilke, sorry.
    > Poza tym, ircd bez lacza to chyba malo uzyteczny jest, nie? ;>

    Uważaj... bo jak ktoś wpadnie na pomysł, aby płacić za powietrze
    to będzie miał dobry argument...

    > Zdaje sie ze mowa byla o koncie _uczelnianym_. To chyba nie to samo, co
    > konto komercyjne...

    To może przetłumaczyć na podstawie SKO? (ktoś to jeszcze pamięta?) :P

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <